زندگینامه حمیدرضا قربانی خواننده برجسته موسیقی ایران

ghazalsameti

کاربر عضو
عضویت
2024-04-05
نوشته‌ها
1
پسندها
0
* نام کامل : حمیدرضا قربانی

* تاریخ و محل تولد : ۱۳۷۰/۵/۸ / ۸ مرداد ۱۳۷۰ ، اصفهان

* پیشه : موسیقی ، ترانه سرا، خواننده، آهنگساز، تهیه کننده موسیقی ، نوازنده

* ملیت : ایرانی

* سبک : موسیقی پاپ

* سازها : گیتار ، پیانو ، کیبورد، هارمونیکا

*سال‌های فعالیت : ۱۳۸۶ (۱۳۹۶ رسمی) تا کنون







IMG_20240401_052559_799.jpg
حمیدرضا قربانی متولد ۸ مرداد ماه ۱۳۷۰ ،موسیقیدان برجسته، آهنگساز، ترانه سرا خواننده و تهیه کننده موسیقی پاپ اهل ایران است که از سال ۱۳۸۶ فعالیت دارد.
حمیدرضا قربانی عضو فدراسیون موسیقی جهان و از بنیان گذاران موسیقی بین المللی در ایران می باشد که با بزرگان موسیقی جهان همچون پیتر بالتس، کلاوس لوچس ، شی واتسون ، سارا ربکا و چندین هنرمند مطرح جهان همکاری های موفقیت آمیزی داشته است.

زندگی شخصی و هنری

او متولد اصفهان است و تا پنج سالگی در آنجا زندگی کرده است. پدرش از خدمتگزاران ارتش و ایثارگران جنگ تحمیلی است و از آنجایی که هنرمند نقاش نیز می باشد همواره مشوق او در زمینه هنر بوده است اما حمیدرضا قربانی موسیقی را در دوران راهنمایی شروع و در ۱۶ سالگی همزمان با تحصیلش در هنرستان در رشته کامپیوتر شروع کرد. او به طور خودآموز ساز گیتار را فرا گرفت و از شاگردان مرحوم ناصر چشم آذر آهنگساز و نوازنده پیانو است که در آغاز جوانی چندین جلسه به فراگیری تئوری و پیانو نزد ایشان پرداخته است.
از افتخارات هنری او میتوان به اخذ دیپلم افتخار برای همکاری با سریال " The Young And The Restless " (جوان و بی قرار ) در نقش آهنگساز و تنظیم کننده در سال ۲۰۲۱ اشاره داشت که در اپیزودهای متعددی خوش درخشید.
حمیدرضا قربانی در سال ۱۳۹۶ پس از گذشت ده سال فعالیت مستمر در حوزه موسیقی توانست با اخذ مجوز رسمی در ایران فعالیت رسمی خودش را از سر گیرد. او توانست با بهرام ابراهیمی بازیگر و یاسر ساکی مهر رهبر ارکستر و نوازنده با سابقه ایران همکاری کند که در آهنگ "تصور میکنم هستی " شاهد این همکاری بودیم. او در سال ۹۸ مجددا در تگ آهنگی با نام " حواسم هست " با ساکی مهر همکاری کرد و بعد وارد فاز جدیدی از فعالیت خود در ژانر موسیقی جهانی شد و با شروع آشنایی اش با ترانه سرا ، آهنگساز و خواننده مطرح هالیوود ، " شی واتسون" توانست سه آلبوم کوتاه را روانه بازار کند که پر آوازه ترین آلبوم ها ، آلبوم " زندگی ادامه دارد " است و همکاری های درخشانی را به دنبال داشت.
از دیگر اقدامات این هنرمند پیشکسوت می‌توان به درج تصویرش در مجلات معتبر دنیا از جمله " بازز" ، " زخمهای بقا" اشاره داشت، همچنین مقالات او به زبان های فارسی و انگلیسی در مورد موسیقی ایران و جهان طرفداران زیادی را پیدا کرده است، بطوریکه منتقدين موسیقی به نقد آثار وی پرداختند. او پیش تر سابقه نویسندگی را نیز داشت و می‌توان او را هنرمندی دغدغه مند عنوان کرد که همیشه در مصاحبه هایش با رادیوهای سراسری از اهمیت نسل جوان و بها دادن به موسیقی سخن گفته است که همین موضوعات او از دیگر خوانندگان بازاری متمایز میکند.
حمیدرضا قربانی برای شبکه جام جم صدا و سیمای ایران و هنرمندان و خوانندگان مختلفی اهنگهای بسیاری تولید کرده است که مورد سمع و نظر مخاطبین قرار گرفته است‌
 

navid

کاربر فعال بازارچه
عضویت
2009-12-09
نوشته‌ها
377
پسندها
212
سابقه بازارچه
(1-)187
از آهنگ هاش هم بذارید
 
بالا