اخبار کنسولها و سخت افزار مربوط به آنها

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

وسترن دیجیتال از حافظه‌های جانبی جدید خود برای ایکس‌باکس سری رونمایی کرد​


western_digital_xbox_storage.jpg

یکی از مشکلات کنسول‌های نسل نهمی کم بودن حافظه‌های آن‌ها است. به این شکل که ایکس‌باکس سری ایکس (Xbox Series X) حدود ۸۰۰ گیگابایت حافظه داشته و ایکس‌باکس سری اس (Xbox Series S) نیز دارای ۳۶۰ گیگابایت حافظه داخلی است. این مقدار برای عناوین امروزی بسیار کم بوده و به همین دلیل کاربران قطعاً به ارتقاء حافظه نیاز پیدا خواهند کرد.

در زمان عرضه این دو کنسول، مایکروسافت با شرکت سیگیت (Seagate) قرار داد بست تا حافظه‌های مخصوص این کنسول‌ها را بسازد. در پشت هر دو کنسول ما شاهد یک جایگاه خاص برای حافظه جانبی هستیم که کاربران می‌توانند این حافظه‌ها را به این قسمت متصل کنند. دقت کنید که این درگاه بسیار خاص بوده و نیاز به حافظه‌های مخصوص دارد.

برخلاف هارد یا هر حافظه جانبی دیگری که از طریق کابل USB به کنسول ایکس باکس شما متصل شود، شما می‌توانید عناوین نسل نهمی را از روی این حافظه‌های جانبی مخصوص اجرا کنید. به همین دلیل است که گیمرها به خرید آن‌ها ترغیب می‌شوند. در صورتی که حافظه‌های دیگر تنها توانایی اجرای عناوین نسل هشتمی را روی کنسول دارند.

حال ساخت این حافظه‌های جانبی از انحصار سیگیت خارج شده و شرکت معروف وسترن دیجیتال (Western Digital) نیز توانایی ساخت آن را دارد. نام این حافظه‌های جانبی وسترن بلک سی ۵۰ (Western Black C50) بوده که دارای دو ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایتی است. از لحاظ ظاهری این حافظه کمی خشن‌تر از مدل سیگیت است اما کارایی هر دو مدل باهم برابر است.

mwhMpVBfcsWWeweY34c3Ua-1-1024x576.jpg

نکته اصلی اینجاست که سیگیت تنها حافظه جانبی یک ترابایتی برای این کنسول‌ها تولید کرده بود. این درحالی است که وسترن دیجیتال یک مدل ارزان‌تر نیز با حافظه کمتر طراحی کرده تا توانایی انتخاب کاربران بیشتر باشد. قیمت نسخه ۵۱۲ گیگابایتی حدود ۸۰ دلار و قیمت ۱ ترابایتی ۱۵۰ دلار است.

مشکل اینجاست که حافظه‌های جانبی کنسول‌های ایکس‌باکس بسیار گران قیمت هستند. همین موضوع باعث شده تا ارتقاء حافظه در این کنسول‌ها دشوارتر از پلی‌استیشن ۵ باشد. به طور کلی سیستم نصب این حافظه‌ها راحت‌تر است اما قیمت بالایی داشته و بسیار محدود هستند.

برای مثال کنسول ایکس‌باکس سری اس حدود ۲۵۰ دلار قیمت داشته و قیمت یک حافظه یک ترابایتی ۱۵۰ دلار است. به همین دلیل به جای این کار شما ترغیب به خرید کنسول گران قیمت‌تر یعنی سری ایکس می‌شوید. با این حال نسخه ۵۱۲ گیگابایتی برای دارندگان کنسول سری اس انتخاب بهتری به نظر می‌رسد.

نصب این حافظه‌های جانبی هم بسیار راحت است. شما حافظه را به جایگاه اختصاصی آن در پشت دستگاه متصل کرده و کنسول با آن مثل حافظه داخلی دستگاه رفتار می‌کند. به این شکل که به راحتی می‌توانید عناوین مختلف را روی آن نصب کرده و اجرا کنید.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

ایکس‌باکس سری اس با حافظه یک ترابایتی رونمایی شد؛ مشکی و پنجاه دلار گران‌تر​


Series_S.jpg
ایکس‌باکس سری اس (Xbox Series S) را می‌توان یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های ایکس‌باکس دانست. این کنسول برخلاف تصور عملکرد بسیار خوبی داشت و به نوعی بهتر از سری ایکس نیز در زمینه فروش عمل کرد. دلیل آن هم قیمت بسیار خوب و طراحی بهینه آن است. از طرفی بسیاری از گیمرهای معمولی همچنان با رزولوشن ۱۰۸۰p کار کرده که این کنسول به راحتی از پس آن برمی‌آید.

کنسول سری اس از همان پردازنده موجود در کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس استفاده کرده ولی کمی ضعیف‌تر است. به این شکل که این کنسول دارای مقدار رم کمتر بوده و قدرت گرافیکی کمتری هم دارد. همینطور اینکه درایور نوری هم ندارد. مایکروسافت این کنسول‌ را برای افرادی طراحی کرد که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای کنسول خود بکنند و با این حال یک دستگاه نسل نهمی می‌خواهند.

Cuuix2f-1024x576.jpg
یکی از مشکلات اصلی کنسول ایکس‌باکس سری اس حافظه آن است. این کنسول دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه بوده که ۳۶۴ گیگابایت آن در دسترس کاربر است. با توجه به عناوین امروزی و حجمی که دارند، قطعاً این مقدار کم بوده و می‌تواند برای کاربر آزاردهنده باشد. شما می‌توانید برای کنسول سری اس حافظه جانبی مخصوص را خریداری کنید اما این حافظه جانبی قیمت بسیار بالایی داشته و چندان ارزش خرید برای این کنسول را ندارد.

حال با توجه به استقبال بسیار خوبی که از این دستگاه شد، مایکروسافت تصمیم گرفت تا یک نسخه جدید از آن عرضه کند. نام این کنسول ایکس‌باکس سری اس مشکی کربن (Carbon Black) است. این دستگاه از لحاظ سخت افزاری هیچ تفاوتی با سری اس عادی نداشته و تنها دارای حافظه بیشتر است. به این معنا که این کنسول سیاه رنگ دارای ۱ ترابایت حافظه داخلی بوده که با توجه به چیزی که در سری ایکس شاهد آن بودیم، حدود ۸۰۰ گیگابایت آن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

قیمت این کنسول نیز ۳۵۰ دلار بوده و از تاریخ ۱۰ شهریور (۱ سپتامبر) در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

ری تریسینگ روی ایکس‌باکس سری اس؛ ارزان‌ترین کنسول بازار توانایی اجرای آن را دارد؟​


Xbox_Series_S.jpg
ایکس‌باکس سری اس (Xbox Series S) یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازار است. این کنسول با قیمت بسیار خوب و قابلیت‌های زیاد توانسته طرفداران بسیار زیادی بدست بیاورد. از طرفی یک کنسول نسل ۹ است. به همین دلیل شما با یک قیمت بسیار مناسب می‌توانید نسل ۹ را به راحتی تجربه کرده و عناوین این نسل را روی آن اجرا کنید.

بحث اینجاست که روی برگه، ایکس‌باکس سری اس شباهت‌های بسیار زیادی به برادر بزرگ‌تر خود یعنی سری ایکس دارد. به این معنا که سخت افزار این دستگاه مثل رم، حافظه، پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی همه بر اساس سری ایکس هستند. پس توانایی اجرای بازی‌های مختلف را با استفاده از ری تریسینگ دارد. مخصوصاً اینکه تمامی پردازنده‌های گرافیکی برپایه‌ی تکنولوژی RDNA 2 توانایی این کار را دارند.

در بحث عملی ماجرا متفاوت است. ایکس باکس سری اس دارای یک پردازنده گرافیکی با قدرت ۴ ترافلاپس بوده و نزدیک به ۱۰ گیگابایت حافظه رم دارد. این باعث می‌شود که در اجرای افکت‌های ری تریسینگ چندان خوب عمل نکند. اکثر بازی‌های جدید نیز سیستم ری تریسینگ را روی سری اس نداشته و تنها روی کنسول‌های سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ این قابلیت را دارند.

بازی‌های با قابلیت ری تریسینگ برای سری اس بسیار نایاب هستند. حتی با وجود اینکه حدود ۲ سال از عرضه این کنسول می‌گذرد، بازهم تعداد آن‌ها انگشت شمار است. به طور کلی حدود ۱۵ بازی با قابلیت اجرای ری تریسینگ روی سری اس وجود دارند. البته امکان دارد که بیشتر باشند ولی چندان شناخته شده نباشند. با وجود اینکه تنوع بازی‌های ری تریسینگ روی سریاس زیاد نیستند، به این شکل نیست که عملاً این قابلیت روی کنسول سری اس وجود نداشته باشد. برای مثال ۳ بازی به بهترین نحو این کار را انجام داده و ری تریسینگ را بسیار زیبا روی سری اس اجرا می‌کنند.

XboxSeriesS_HERO-768x432.jpg

مثال‌های ری ‌تریسینگ روی سری اس​

مثال اصلی این ماجرا مترو اگزودوس (Metro Exodus) نسخه Enhanced Edition است. تکنولوژی استفاده شده در این بازی RTGI یا Ray Tracing Global Illumination بوده و به بهترین نحو از تمام توان سری اس استفاده می‌کند. صحنه‌ها بسیار زیبای طراحی شده و سایه‌ها نیز بسیار واقعی بوده که حس بسیار حقیقی و خوبی را در دنیای بازی به کاربر منتقل می‌کنند. چیزی که بسیار توجه افراد را جلب می‌کند، ثبات نورپردازی در این بازی است. این باعث می‌شود تا یک قدم بالاتر از عناوینی باشد که نورپردازی را از پیش برنامه‌ریزی می‌کنند.

موارد متحرک مثل کرکترها نیز بسیار خوب طراحی شده‌اند. نورپردازی این موارد بسیار دقیق بوده و خیلی واقعی هستند. زمانی که شما این بازی را با دستگاه‌های نسل قبلی مقایسه کنید، پیشرفت این کنسول بسیار مشخص است. مترو اگزودوس از سیستم نورپردازی در لحظه (Real Time) روی کنسول‌های نسل قبل هم استفاده می‌کرد. با این حال توانایی کنسول‌های نسل پیشین چندان زیاد نبود و عملکردی در حد GI داشت.

سیستم RTGI تفاوت بسیار زیادی با نسخه قبلی داشته و ظاهر بازی را به طور کامل تغییر می‌دهد. همینطور اینکه نرخ فریم بازی روی ۶۰ بوده و رزولوشن آن نیز تغییر زیادی نکرده است. به همین دلیل این موارد باعث شدند تا عملکرد سری اس روی مترو بسیار تحسین برانگیز باشد.

کمبودهای بازی هم چندان زیاد نیستند که توجه شما را جلب کنند. اگر خیلی دقت کنید در برخی از مناطق بسیار تاریک نویز را مشاهده می‌کنید. سیستم RTGI به بهترین نحو برای سیستم‌های کم قدرت کارکرده و شما نیاز به رزولوشن زیاد برای یک تجربه خوب ندارید. به همین دلیل تصاویر روی کنسول سری ایکس نیز چندان بهتر نیستند. با وجود اینکه سیستم RTGI این کنسول چندین برابر رزولوشن بالاتری از سری اس دارد. با این حال مقدار کمی از نویز بازی کم شده و اجسام واقعی‌تر به نظر می‌رسند.

ss_4613c0b4d861ac5dbbac9a1e06a8abecfa3b34d5.0-768x512.jpg

دسته دوم عناوین با ری تریسینگ روی کنسول سری اس​

دسته دوم از عناوین انتخاب شده برای آزمایش، بازی‌های شرکت کپکام هستند. به این معنا که بازسازی‌های رزیدنت اویل ۲ و ۳ به همراه رزیدنت اویل‌های ۷ و ۸ مورد بررسی قرار گرفتند. همگی نیز از سیستم مشابهی برای ری تریسینگ استفاده می‌کنند. موتور انیمیشن آن‌ها نیز یکسان است. این عناوین در اصل بازتاب با ری‌تریسینگ را ارائه داده ولی به میزان محدودی از RTGI استفاده می‌کنند. به همین دلیل ری تریسینگ مشکلات نورپردازی پیش طراحی شده را حل کرده و روی عملکرد نیز اثر زیادی ندارد.

کیفیت بازتاب‌ها بر اساس شرایط مختلف، متفاوت است. برای مثال در محیط‌های بیرونی می‌تواند عملکرد بدتری نسبت به تکنیک‌های دیگر داشته باشد. تکنیک رزیدنت اویل در فضاهای داخلی عملکرد بسیار خوبی دارد. جایی که اکثر بازی نیز در آن جریان دارد. بازی‌های سوم شخص رزیدنت اویل استفاده بهتری از ری تریسینگ می‌کنند. مخصوصاً اینکه محیط‌های این عناوین گسترده‌تر بوده و فضای بیشتری وجود دارد. در زمینه رزولوشن این عناوین عملکرد خوبی نداشته و نویز زیادی در عناوین وجود دارد.

سیستم نورپردازی از پیش‌تعیین شده محیط، عملکرد خوبی در زمینه دقت نورپردازی بازی دارد. بسیاری از مشکلات آن نیز در طول این مدت برطرف شده است و در بسیاری از مواقع نورپردازی بسیار واقعی‌تر شده است. این موضوع روی وسایل کوچک بسیار مشخص است. اکثراً در عناوین مختلف به این موارد توجه کمی می‌شود ولی در رزیدنت اویل سایه‌های این موارد نیز بهبود زیادی داشته است. به همین دلیل نورپردازی کلی بازی عملکرد خوبی دارد، حال استفاده ری تریسینگ در برخی موارد نیز این ماجرا را بهتر می‌کند.

سری اس به خوبی ری تریسینگ را در این عناوین اجرا می‌کند. اگر با سری ایکس مقایسه کنیم از لحاظ رزولوشن چندان کاهشی نداشته و تجربه خوبی را به کاربر ارائه می‌دهد. تنها مشکل اصلی اینجاست که از لحاظ عملکردی آسیب زیادی به بازی می‌زند. به همین دلیل استفاده از ری تریسینگ را در این عناوین نمی‌توان پیشنهاد کرد. این در صورتی است که در کنسول‌های دیگر این موضوع صدق نمی‌کند.

Resident_Evil_Village_walkthrough_5_cover-1-768x576.jpg

دسته سوم عناوین مورد آزمایش برای ری تریسینگ روی سری اس​

دسته سوم بازی‌های مورد آزمایش، عناوینی هستند که از موتور آنریل انجین ۴ استفاده می‌کنند. به طور کلی استفاده از ری تریسینگ در آنریل انجین ۴ راحت است، با این حال ما شاهد عناوین کمی با این قابلیت روی کنسول‌ها هستیم. یکی از بازی‌های مورد آزمایش هلبلید: فداکاری سنوآ (Hellblade: Senua’s Sacrifice) بود. این بازی در سال ۲۰۲۱ یک به روزرسانی با ری تریسینگ گرفت و باعث شد که استفاده از این قابلیت روی سری اس بیشتر گسترش پیدا کند. ری تریسینگ نیز در این بازی بسیار خوب طراحی شده و جزئیات به شدت زیادی دارد.

مشکل اصلی هلبلید استفاده بیش از حد از مه و نورپردازی حجمی است. اینطور که به نظر می‌رسد این دو مورد نیز از سیستم تخمینی BVH هم استفاده نکرده و افکت‌های ری تریسینگ را در لحظه پردازش می‌کند. به همین دلیل بازتاب‌های فضایی و صفحه‌ای بسیار عملکرد بهتری دارد. سری ایکس نیز دارای این مشکل بوده و باعث شده که نتیجه استفاده از ری تریسینگ ترکیبی باشد. بحث اینجاست که استفاده از نورپردازی از پیش طراحی شده در بیشتر مواقع عملکرد مشابه یا بهتر دارد.

یکی دیگر از عناوینی که عملکرد ناامید کننده‌ای دارد بازی Deliver Us The Moon است. این بازی در دسته عناوین مستقل است. همینطور اینکه در سبک فضایی و پازلی بوده و از سیستم نورپردازی ری تریسینگ در سایه‌ها استفاده می‌کند. این بازی نیز از سیستم ترکیبی استفاده می‌کند. به این معنا که سایه‌های ری تریسینگ و سایه‌های از پیش طراحی شده کنار هم قرار گرفته‌اند.

hellblade-senuas-sacrifice-is-now-optimised-for-xbox-series-x-s-1628520079854-1-768x432.jpg
آیا ری تریسینگ روی سری اس جواب می‌دهد؟
پس ما تا اینجا اثبات کردیم که ری تریسینگ روی سری اس کار می‌دهد. با این حال مشکلات خود را دارد. اینکه ما ببینیم یک پردازنده گرافیکی ۴ ترافلاپسی تا این حد عملکرد خوبی دارد، واقعاً تحسین برانگیز است. ری تریسینگ به طور کلی یک کار بسیار سنگین است. این موضوع روی سخت افزارهای محدود مثل سری اس نیز بسیار مشخص است. مشکل اصلی سیستم کمبود رم است. با حدود ۱۰ گیگابایت رم که ۸ گیگابایت آن در دسترس سازندگان است، این افراد نمی‌توانند از ساختارهای سنگین استفاده کنند.

سیستم BVH فضای بسیار زیادی را در مموری اشغال می‌کند. این مورد درباره سری اس به شدت اهمیت دارد. به طور کلی استفاده از ری تریسینگ روی این کنسول شدنی است ولی نیاز به کار بسیار زیادی دارد. در اصل سازندگان باید تلاش زیادی بکنند تا ری تریسینگ عملکرد بسیار بهینه‌ای داشته باشد.

به همین دلیل عناوین بسیار کمی وجود دارند که سیستم ری تریسینگ را روی کنسول سری اس داشته باشند. عناوینی مثل کنترل، سایبرپانک ۲۰۷۷ و موارد دیگر همگی این سیستم را روی کنسول سری اس نداشتند. با این حال ری تریسینگ را در کنسول‌های سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ داشتند. پس سیستم ری تریسینگ روی کنسول کوچک مایکروسافت یک مورد بسیار نادر است.

عناوینی که سیستم ری تریسینگ را دارند نیز چندان موفق نیستند. به دلیل اینکه تجربه بازی بدون ری تریسینگ بسیار بهتر از تجربه با استفاده از آن است. یکی از موارد بسیار شایع این است که در صورت استفاده از ری تریسینگ شما به ۳۰ فریم بر ثانیه محدود خواهید شد. این در صورتی است که بدون آن نرخ فریم بازی ۶۰ خواهد بود. عناوین رزیدنت اویل از موارد بسیار شاخص در این زمینه هستند. البته در این زمینه نیز استثنا مثل فورتنایت و مترو وجود دارند.

این موضوع امکان دارد که در آینده تغییر کند. بعضی از تکنیک‌های ری تریسینگ عملکرد خوبی داشته ولی نیاز به کار بسیار زیادی دارند. برای مثال سیستم RTGI نیاز به کار بسیار زیادی دارد ولی عملکرد بسیار خوبی روی سیستم‌های نسبتاً ضعیف دارد. استفاده از سیستم‌های SSR یا SSAO با وجود عملکرد بهتر آسیب زیادی به رزولوشن و کیفیت بصری بازی دارند. به همین دلیل بهتر است که از آن‌ها استفاده نشود.

نتیجه کلی این است که سری اس توانایی اجرای ری تریسینگ را دارد. با این حال عملکرد خوبی در این زمینه نداشته، آن هم به دلیل پردازنده گرافیکی ضعیف‌تر، مموری کمتر و پهنای باند مموری محدودتر است. با این حال این مشکلات را تا حدی می‌توان با نرم افزار برطرف کرد. مخصوصاً اینکه دموی آنریل انجین ۵ عملکرد خوبی داشته و نشان می‌دهد که این موتور توانایی استفاده از ری تریسینگ روی این کنسول را دارد. امکان دارد که تمام عناوینی که دارای موتور آنریل انجین ۵ هستند از این قابلیت استفاده نکنند ولی امیدی وجود دارد که در آینده این موضوع تغییر کند.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

مایکروسافت توقف ساخت بازی برای ایکس‌باکس وان را تایید کرد​


XboxOne.jpg

حدود دو سال پیش مایکروسافت کنسول‌های نسل نهمی خود یعنی سری اس و ایکس (Xbox Series S and X) را عرضه کرد. در این مدت اکثر عناوین این دو کنسول برای دستگاه نسل هشتمی این شرکت یعنی ایکس‌باکس وان (Xbox One) نیز عرضه می‌شد. حال پس از چند سال از ورود به نسل نهم مایکروسافت قصد دارد که با کنسول نسل هشتمی خود خداحافظی کند.

مت بوتی (Matt Booty) رئیس بخش استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس اعلام کرد که هیچ‌کدام از استودیوهای این شرکت در حال کار روی یک بازی جدید برای کنسول ایکس‌باکس وان نیستند. مایکروسافت دارای ۲۳ استودیوی داخلی است که همه آن‌ها در حال کار روی نسل نهم هستند. البته استثنا در این موارد استودیوهایی است که روی پشتیبانی عناوین مثل ماینکرفت (Minecraft) کار می‌کنند.

با وجود اینکه تمرکز شرکت‌های مایکروسافت تغییر کرده است، همچنان قرار است از کنسول نسل نهمی مایکروسافت پشتیبانی شود. همینطور اینکه این کنسول با استفاده از گیمینگ ابری (Cloud Gaming) توانایی اجرای عناوین نسل نهمی را خواهد داشت. با این حال دیگر ما شاهد یک بازی سازگار با نسل هشتم از طرف مایکروسافت نخواهیم بود.

مایکروسافت این روند جدید را از اوایل سال ۱۴۰۲ آغاز کرد. زمانی که بازی شبیه‌ساز پرواز (Microsoft Flight Simulator) به صورت گیمینگ ابری برای کنسول وان در دسترس بود. این موضوع هم ادامه پیدا کرد و عناوینی مثل های فای راش (Hi fi Rush) و ردفال (Redfall) نیز به این طریق روی کنسول ایکس‌باکس وان قابل تجربه هستند.

اینطور که به نظر می‌رسد دوران کنسول‌های نسل هشتم رو به اتمام است. این کنسول‌ها نزدیک به ۱۰ سال عمر داشته و دوران خوبی را گذراندند. به همین دلیل شرکت‌های سازنده با پیشرفت دنیای گیمینگ تمایلی ندارند که روی آن‌ها کار کنند و بیشتر روی کنسول‌های جدید تمرکز دارند.

xbox_one_x_16-1024x683.jpg
کنسول ایکس‌باکس وان برای مایکروسافت تجربه نسبتاً تلخی بود. این کنسول نتوانست عملکرد خوبی از لحاظ فروش داشته باشد و استراتژی‌های اشتباه مایکروسافت در زمان عرضه باعث شد اعتبار کنسول وان از بین بروند. به همین دلیل رقیب این کنسول یعنی پلی‌استیشن ۴ توانست به شدت خوب عمل کرده و سونی را به عنوان شرکت برتر در زمینه گیمینگ معرفی کند.

در نسل ۹ مایکروسافت بازگشت خوبی به دنیای گیمینگ داشت. اول از همه عرضه دو کنسول با بازه قیمتی متفاوت که مخاطبان بیشتری را دربر بگیرد و دوم قدرت گیم پس (Game Pass) باعث شد مایکروسافت پیشرفت خوبی در دنیای گیمینگ کند. به نوعی کنسول ایکس‌باکس وان زمان آزمون و خطای این شرکت بود و حال نوبت به استفاده از تجربیات رسیده است. با توجه به حجم و گستردگی عناوینی مثل استارفیلد (Starfield) قطعاً کنسول‌های نسل هشتمی از پس اجرای روان آن‌ها بر نخواهند آمد. به همین دلیل کنار رفتن آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

مشکل اصلی برای کنسول‌های میان نسلی مثل ایکس‌باکس وان ایکس است. این کنسول قدرت بسیار خوبی داشته و تنها سخت افزار نسبتاً قدیمی دارد. با این حال از لحاظ گرافیکی از سری اس نیز قوی‌تر بوده و باید دید که مایکروسافت چه برنامه‌ای برای این کنسول میان‌رده‌ای دارد. نکته مثبت در مورد دارندگان این کنسول‌های قدیمی این است که می‌توانند عناوین نسل نهمی را به راحتی با استفاده از سیستم گیمینگ ابری روی دستگاه‌های خود تجربه کنند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: memolina

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

سونی: جزئیات پلی‌استیشن ۶ را با اکتیویژن به اشتراک نخواهیم گذاشت​


Jim_Ryan.jpg
جیم رایان (Jim Ryan)، رئیس پلی‌استیشن، به تازگی اعلام کرده است که در صورت تایید قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، سونی دیگر نمی‌تواند جزئیات سخت‌افزار کنسول آینده‌اش را با کمپانی سازنده‌ی کال آو دیوتی به اشتراک بگذارد.

رایان در صحبت با کمیسیون فدرال تجارت ایالات متحده که در حال حاضر درگیر مراحل قانونی برای جلوگیری از این معامله است، گفت که سونی به وضوح نمی‌تواند خطر دسترسی به این اطلاعات را توسط شرکتی که متعلق به رقیب مستقیمش است، بپذیرد. البته اظهارات رایان به آوریل امسال برمی‌گردد؛ زمانی که کمیسیون ذکر شده از مدیر عامل پلی‌استیشن در مورد اظهارات ارائه شده توسط سونی برای ارائه‌ی دیدگاه خود در مورد معامله سوال کرد. یکی از این نگرانی‌های سونی این است که فرآیند توسعه‌ی بازی‌هایش با اختلال مواجه می‌شود زیرا دیگر نمی‌تواند جزئیات محرمانه‌ای را درباره‌ی کنسول بعدی و در حال توسعه‌ی خود به اشتراک بگذارد.

در پرسش‌های بعدی، از رایان در مورد تأثیر اشتراک‌گذاری اطلاعات پرسیده می‌شود و اینکه اگر سونی دیگر از نزدیک با اکتیویژن در مورد بازی‌هایی مانند کال آو دیوتی همکاری نکند، چه چیزی ممکن است تغییر کند. البته پاسخ رایان در مورد آسیب احتمالی برگرفته از دانستن جزئیات پلی‌استیشن ۶ توسط مایکروسافت تا حد زیادی از نسخه‌ی عمومی اسناد دادگاه حذف شده است. با توجه به آنچه که در دسترس عموم است، به نظر می‌رسد که رایان پیشنهاد می‌کند که مایکروسافت انگیزه‌ی کمتری برای توسعه‌ی ویژگی‌های خاص پلی‌استیشن برای بازی‌های اکتیویژن خواهد داشت.

call-of-duty-ffranchise-1024x464.jpg
رایان در این باره گفته است:

من معتقدم که انگیزه‌ی اصلی مایکروسافت پس از این قرارداد، بهینه‌سازی کسب‌ و کار کلی ایکس‌باکس خواهد بود و نه تجارت بر مبنای اکتیویژن.
بخش دیگری از اسناد منتشر شده که بعضا ویرایش شده است، به خرید قبلی مایکروسافت، استودیوی سازنده‌ی ماینکرفت یعنی Mojang Studios، مرتبط است و نگرانی‌های آشکار سونی در مورد سطح دسترسی رقیبش به دانش توسعه‌ی کنسول پلی‌استیشن را مورد بحث قرار می‌دهد. در نهایت، از رایان خواسته می‌شود تا اهمیت اطلاعات مربوط کنسول‌ها را بیان کند که او با عبارت «بسیار حساس» پاسخ داده است.

در حالی که سال‌های نسبتا زیادی تا عرضه‌ی پلی‌استیشن ۶ باقی مانده است، اکتیویژن بدون شک برای آماده کردن بازی‌ها برای عرضه‌ در هنگام لانچ کنسول‌ها، به جزئیات اولیه از هر سخت‌افزار احتمالی نیاز دارد. با توجه به این موضوع، نگرانی سونی منطقی به نظر می‌رسد.

8BsdbcBLVMx8HvM59mQTPi-1024x576.png
از طرفی به نظر می‌رسد که هیچ نشانه‌ای از به چالش کشیدن رایان در وضعیت مشابه وجود ندارد. در واقع مایکروسافت نیز ممکن است بخواهد با استودیوهای متعلق به سونی نظیر بانجی همکاری کند و در این صورت از ادعایی مشابه‌ی سونی رونمایی کند. در نهایت گفتنی است که کمیسیون فدرال تجارت به طور موقت با قرارداد اکتیویژن بلیزارد را مخالفت کرده؛ اقدامی که مایکروسافت از آن استقبال کرده است زیرا طبق نظر این شرکت، تصمیم نهایی ایالات متحده در مورد تصویب این معامله سریع‌تر مشخص می‌شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: hosein me

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

قیمت ایکس‌باکس سری ایکس و اشتراک گیم پس بالا می‌رود​


Xbox-Series-X.jpg
مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که قیمت ایکس‌باکس سری ایکس را در ماه آگوست سال جاری در بیشتر کشورها به غیر از ایالات متحده، ژاپن، شیلی، برزیل و کلمبیا افزایش می‌دهد. این کمپانی همچنین قیمت اشتراک ماهانه‌ی سرویس گیم پس و گیم پس آلتیمیت را در ماه آینده افزایش می‌دهد.

کری پرز (Kari Perez)، رئیس بخش ارتباطات ایکس‌باکس، در بیانیه‌ای گفته است:

ما برای سال‌ها قیمت کنسول‌ها را حفظ کرده‌ایم و قیمت‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرده‌ایم که شرایطی رقابتی را در هر بازار منعکس کند.
قیمت کنسول ایکس‌باکس سری ایکس تا حد زیادی با افزایش قیمتی که سونی برای پلی‌استیشن ۵ در سال گذشته اعلام کرد، مطابقت خواهد داشت، به طوری که کنسول مایکروسافت از ۱ آگوست (۱۰ مرداد) با قیمت ۴۷۹.۹۹ پوند در بریتانیا، ۵۴۹.۹۹ یورو در اکثر بازارهای اروپایی، ۶۴۹.۹۹ دلار کانادا در کانادا و ۷۹۹.۹۹ دلار استرالیا در استرالیا در دسترس قرار خواهد گرفت. در این میان قیمت ایکس‌باکس سری اس در هیچ بازاری تغییر نخواهد کرد و ۲۹۹.۹۹ دلار باقی می‌ماند.

wZPeJQaHnhfjN5uL6vkNPg-1024x576.png
در حالی که تغییر قیمت ایکس‌باکس با توجه به افزایش قیمت کنسول سونی در سال گذشته، انتظار می‌رفت، فیل اسپنسر،همچنین در اکتبر اشاره کرد بود که قیمت سرویس‌های اشتراکی نیز برای همیشه پابرجا نخواهند بود. قیمت گیم پس آلتیمیت از ۱۴.۹۹ دلار در ماه به ۱۶.۹۹ دلار تغییر خواهد کرد. از طرفی قیمت اشتراک استاندارد گیم پس برای کنسول نیز از ۹.۹۹ دلار در ماه به ۱۰.۹۹ دلار خواهد رسید. قیمت اشتراک‌های این سرویس روی رایانه‌های شخصی تغییری نخواهد داشت. تغییرات قیمت سرویس‌های ذکر شده از ۶ جولای (۱۵ تیر) اعمال می‌شوند.

گفتنی است که مایکروسافت از زمان راه‌اندازی گیم پس در سال ۲۰۱۷، قیمت آن را تغییر نداده و این شرکت تایید کرده که این موضوع به خرید اکتیویژن بلیزارد مربوط نمی‌شود و برای مطابقت با شرایط بازار است. از طرفی به نظر می‌رسد که تغییرات قیمت اشتراک گیم پس از روند کلی افزایش قیمت در چند سال گذشته برای سرویس‌های مشابه پیروی می‌کند. بسیاری از شبکه‌ها نظیر نتفلیکس، دیزنی پلاس و هولو نیزاخیرا قی‌اند. از طرفی اپل موزیک و اسپاتیفای نیز تغییرات زیادی داشته باشند. با این حال نینتندو از زمان راه‌اندازی سوییچ آنلاین در سال ۲۰۱۸ هنوز قیمت آن را تغییر نداده است و سونی تنها سال گذشته اشتراک پلی‌استیشن پلاس خود را با اشتراک‌های جدیدی نظیر اسنشال، اکسترا و پریمیوم به‌روزرسانی کرد.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

مایکروسافت با ایکس‌باکس لایو خداحافظی کرد؛ اشتراک Game Pass Core جایگزین گلد می‌شود​


Game_pass_core.jpg
مایکروسافت در سال ۲۰۰۳ سرویسی به نام ایکس‌باکس لایو گلد (Xbox Live Gold) را به دنیای گیمینگ معرفی کرد. سرویسی که با استفاده از آن کاربران اجازه تجربه عناوین آنلاین را داشتند. ایکس‌باکس لایو برای چندین سال بهترین سرویس گیمینگ آنلاین بود و رقیب خاصی نداشت. به همین دلیل این اشتراک نیز یک راه درآمد خیلی خوب برای مایکروسافت بود.

سرویس گلد دقیقاً مانند پلاس (PlayStation Plus) قدیمی سونی بود. در اصل پلاس سونی دیرتر از مایکروسافت به فکر کسب درآمد از سرویس آنلاین خود افتاد و به همین دلیل مایکروسافت در این زمینه از سونی جلوتر بود. سرویس گلد محتوای خاصی را در اختیار کاربران قرار نمی‌داد. به این شکل که شما با استفاده از این اشتراک حق تجربه بازی‌ها را به صورت آنلاین در کنسول‌های ایکس‌باکس داشتید و این تنها سود اصلی گلد بود.

با گذشت زمان این اشتراک بیشتر باعث اعتراض گیمرها شد. به همین دلیل عناوین رایگان ماهانه به آن‌ها اضافه شد که بازهم تغییر چندانی در ارزش آن ایجاد نمی‌کرد. با معرفی گیم پس (Game Pass) مایکروسافت اشتراک آلتیمیت (Ultimate) را معرفی کرد. اشتراکی که ترکیبی از گیم‌پس و گلد به همراه اشتراک شرکت الکترونیک آرتز (EA) بود و ارزش خرید بسیار بالایی داشت. به همین دلیل کاربران سرویس گلد تنها بسیار کم شد.

حال با افزایش قیمت اشتراک آلتیمیت مایکروسافت تصمیم گرفته به طور کلی با سرویس گلد خداحافظی کند. به جای آن اشتراک جدید گیم پس کور (Core) معرفی شده است. گیم پس کور یک نسخه تکامل یافته از گلد بوده که جایگزین آن هم خواهد شد. از تاریخ ۲۳ شهریور (۱۴ سپتامبر) ما دیگر شاهد اشتراک ایکس‌باکس گلد نیستیم و به جای آن گیم‌پس کور وجود خواهد داشت.

گیم‌پس کور به صورت ماهانه ۱۰ دلار و به صورت سالانه ۶۰ دلار قیمت دارد. در این اشتراک در کنار حق تجربه عناوین به صورت آنلاین، ۲۵ بازی مختلف هم وجود دارد و این اشتراک تخفیف‌های خاصی هم دریافت می‌کند. همانطور که خود مایکروسافت توضیح داده این اشتراک نسخه تکامل یافته اشتراک گلد است.

Xbox-Game-Pass-Core_07-17-23_003-1024x576.jpg
اشتراک گلد نزدیک به ۲۰ سال در دنیای گیمینگ و ایکس‌باکس حضور داشت و حال مایکروسافت با این اشتراک جدید با گلد خداحافظی کرد. نکته اصلی اینجاست که گیم پس کور یک تجربه ترکیبی از گیم‌پس و ایکس‌باکس لایو را به کاربران ارائه می‌دهد. حال کاربران می‌توانند با تجربه این اشتراک، اگر بخواهند آن را به آلتیمیت ارتقاء دهند. آلتیمیت قیمت بالاتری داشته ولی دسترسی کامل به عناوین گیم‌پس را به کاربران می‌دهد.

در زمان عرضه ۲۵ بازی مختلف روی این اشتراک وجود خواهد داشت. این عناوین با همکاری بتسدا (Bethesda) و استودیوی مایکروسافت انتخاب شده و در این اشتراک قرار گرفته است. اشتراک گیم پس کور برای کنسول‌های ایکس‌باکس سری اس و ایکس به همراه ایکس‌باکس وان در دسترس قرار خواهد گرفت. عناوین مختلف نیز در طول سال به این لیست اضافه خواهند شد.

بازی‌های ایکس‌باکس گیم‌پس کور در ابتدا موارد زیر هستند:

  • Among Us
  • Descenders
  • Dishonored 2
  • Doom Eternal
  • Fable Anniversary
  • Fallout 4
  • Fallout 76
  • Forza Horizon 4
  • Gears 5
  • Grounded
  • Halo 5: Guardians
  • Halo Wars 2
  • Hellblade: Senua’s Sacrifice
  • Human Fall Flat
  • Inside
  • Ori & The Will of the Wisps
  • Psychonauts 2
  • State of Decay 2
  • The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited
این اشتراک از ۲۳ شهریور در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و افراد مختلف می‌توانند آن را خریداری کنند. همینطور اینکه در طول سال لیست عناوین این اشتراک افزایش پیدا می‌کند. به نوعی می‌توان این اشتراک را دریچه ورود به دنیای گیم‌پس و عناوین مختلف این اشتراک دانست.

 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

دسته‌ی جدید پلی‌استیشن ۵ آذر ماه عرضه می‌شود​


Access-Controller.jpg
کمپانی سونی (Sony) اخیرا به طور رسمی تاریخ عرضه و قیمت دسته‌ی جدید پلی‌استیشن ۵ یعنی اکسس کنترلر (Access Controller) را اعلام کرده است.

این طراحی منحصر‌به‌فرد و قابل شخصی‌سازی جدید، کمک بزرگی به گیمرهای دارای معلولیت خواهد کرد و علاقه‌مندان به زودی این فرصت را خواهند داشت که آن را پیش‌خرید کنند. گفتنی است که در دسترس پذیری می‌تواند مانع مهمی برای ورود علاقه‌مندان به صنعت بازی باشد و در طول سال‌های اخیر تلاش‌های بیشتری برای سازگاری بیشتر گجت‌ها با گیمرهای دارای معلولیت صورت گرفته است.

توسعه‌دهندگان بازی اغلب در آثار خود ویژگی‌هایی را برای کمک به گیمرهای مبتلا به صرع، کوررنگی، حساسیت به نور و سایر مشکلات بصری یا ادراکی قرار می‌دهند. با این حال، سازگاری برای مسائل فیزیکی در درجه‌ی اول یک موضوع مربوط به طراحی سخت‌افزاری است. این منجر به توسعه ابزارهایی مانند Xbox Adaptive Controller و PS5 Access Controller شده است.

4-9.png
کنترلر جدید پلی‌استیشن ۵ که از یک جوی استیک و یک صفحه کلید دایره‌ای با دکمه‌های مختلف تشکیل شده است، به کاربران اجازه می‌دهد تا دکمه‌ها را برای ایجاد طیف گسترده‌ای از تنظیمات تغییر دهند. علاوه‌بر این، کاربران می‌توانند عملکردهای مختلفی را به دکمه‌ها اختصاص داده و حداکثر ۳۰ پروفایل مختلف را برای تنظیمات دلخواه ذخیره کنند. از طرفی جوی استیک نیز قابل تنظیم است و به بازیکنان این امکان را می‌دهد که موقعیت آن را بسته به تمایل خود انتخاب کنند. در این میان بازیکنان می‌توانند این دسته را به دوال‌سنس و دیگر لوازم جانبی متصل کرده و آن را روی یک سطح صاف یا یک پایه‌ی مخصوص استفاده کنند.

حال پس از پنج سال توسعه، این دسته به طور رسمی در تاریخ ۶ دسامبر (۱۵ آذر) سال جاری عرضه خواهد شد. این کنترلر ۸۹.۹۹ دلار آمریکا قیمت خواهد داشت اما قیمت آن ممکن است بسته به خرده‌فروشی‌ها متفاوت باشد. مشتریانی که می‌خواهند مطمئن شوند که در روز عرضه محصول خود را دریافت می‌کنند، می‌توانند از ۲۱ جولای (۳۰ تیر)، این دسته را از فروشگاه پلی‌استیشن دایرکت و برخی خرده‌فروشی‌ها پیش‌خرید کنند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: wdich

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

دسته‌ی جدید ایکس‌باکس بوی پیتزا می‌دهد!​


Xbox_scented_controller.jpg
اگر شما یک کاربر کنسول‌های ایکس‌باکس باشید می‌دانید که پس از مدتی بازی این دسته‌ها امکان دارد که تغییر رنگ دهند. این تغییر رنگ هم به این دلیل است که وقتی شما بازی می‌کنید دستان شما عرق کرده و باعث می‌شود رنگ کنترلر تغییر کند. حال جالب می‌شد اگر زمانی که دست شما عرق می‌کرد، بوی خوشآیندی از کنترلر بلند می‌شد.

مایکروسافت همیشه در زمینه ساخت باندل (Bundle) خلاق بوده است. حال این خلاقیت در کنترلر جدید این شرکت به اوج خود رسیده است. مایکروسافت حال اولین دسته با بوی پیتزا را عرضه کرده است. این بسته جزئی از روند تبلیغاتی فیلم لاکپشت‌های نینجا (Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem) است.

thumb-1690206607590.jpg
خود دسته به تنهایی طراحی ساده اما جذابی دارد. شما با دکمه یا موارد خاصی در آن روبرو نیستید. چیزی که این کنترلرها را بسیار جذاب می‌کند یک پخش‌کننده بو است که به پشت کنترلر وصل شده است. این پخش کننده هم به شکل پیتزا بوده و ظاهر خاصی را به کنترلر بخشیده است. نکته منفی اینجاست که این کنترلرها به تعداد محدود بوده و بدست آوردن آن‌ها هم راحت نیست.

شما برای داشتن این کنترلرهای باید جزئی از قرعه کشی مایکروسافت و فیلم لاکپشت‌های نینجا باشید. پس شما نمی‌توانید به راحتی این دسته‌های پیتزایی را پیدا کرده و دست همه افراد ببینید. با این حال جالب می‌شد اگر ما می‌توانستیم آن‌ها را از فروشگاه‌ها خریداری کنیم.

مایکروسافت به طور کلی عملکرد خوبی در زمینه فروش کنترلرها دارد. در سایت مایکروسافت یک قسمت به نام آزمایشگاه (Lab) وجود دارد که در اینجا شما می‌توانید کنترلر خود را به راحتی شخصی‌سازی کنید. در کنار آن مایکروسافت باندل‌های بسیار جالبی طراحی می‌کند که کنسول را بسیار جذاب می‌کند.

INFMVDu-1024x478.jpeg
در کنار آن مایکروسافت همیشه خود را درگیر تبلیغات فیلم‌های مختلف می‌کند. برای مثال ما شاهد باندل‌های مختلف از فیلم‌های متفاوتی مثل باربی (Barbie)، سونیک (Sonic) و موارد دیگر از این دست هستیم. حال نوبت به لاکپشت‌های نینجا و یکی از شاخص‌های این کرکترهای دوست داشتنی یعنی پیتزا رسیده است.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

داشبورد جدید ایکس‌باکس رابط کاربری کنسول را دگرگون می‌کند.​


xbox-1.jpg
مایکروسافت (Microsoft) به تازگی از داشبورد جدید خود برای تمامی کاربران کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس‌/اس و ایکس‌باکس وان رونمایی کرده است.

این داشبورد جدید، چندین ماه است که توسط اعضای Xbox Insiders مورد استفاده قرار گرفته، اما طی چند هفته‌ی آینده در دسترس بقیه‌ی دارندگان ایکس‌باکس قرار خواهد گرفت. مایکروسافت بیان کرده که این طراحی جدید از بازخورد بازیکنان گرفته شده است و ورود آن به کنسول‌ها کشف بازی‌های جدید و بازبینی آثار قدیمی را آسان‌تر می‌کند.

از مزایای این داشبورد جدید می‌توان به معرفی یک منوی دسترسی سریع برای رفتن به کتابخانه، فروشگاه مایکروسافت، گیم پس، بخش جستجو و تنظیمات، ساده‌سازی طرح‌بندی منوها، اضافه شدن گزینه‌ای برای تغییر پس‌زمینه با اثری که اخیرا تجربه کرده‌اید، معرفی لیستی از بازی‌ها که مختص شما و علایقتان هستند، امکان پین کردن بازی‌های مورد علاقه و غیره اشاره کرد.

1-57.jpg2-53.jpg
گر قبلا این داشبورد را دریافت کرده‌اید، حتما به راهنمای مایکروسافت از این نشانی برای بهره‌ی حداکثری از آن مراجعه کنید. مایکروسافت در مورد این داشبود گفته است:

زمانی که ما برای اولین بار به اعضای Xbox Insiders نشان دادیم که روی چه چیزی کار می‌کنیم، بازخورد آن‌ها را به وضوح شنیدیم. در واقع شما می‌خواستید که فضای بیشتری برای نمایش پس‌زمینه‌های سفارشی، گزینه‌های ناوبری سریع‌تر و شخصی‌سازی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشید. در طول هشت ماه اخیر از زمان انتشار اولیه، ما تغییراتی را برای پاسخگویی به این درخواست‌ها و داشتن یک صفحه اصلی جدید اعمال کرده‌ایم؛ صفحه‌ای که احساس تازگی داشته، تمرکز بیشتری بر بازی‌ها و برنامه‌های شما ارائه داد و فضایی برای پس‌زمینه‌های زیبا در اختیار قرار دهد.
در راستای دیگر اخبار مرتبط با ایکس‌باکس، مایکروسافت تصمیم گرفته به طور کلی با سرویس ایکس‌باکس لایو گلد (Xbox Live Gold) خداحافظی کند و به جای آن، اشتراک جدید گیم پس کور (Game Pass Core) معرفی شده که صورت ماهانه ۱۰ دلار و به صورت سالانه ۶۰ دلار قیمت دارد. در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر مربوط به داشبورد جدید ایکس‌باکس را مشاهده کنید.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: memolina

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

مایکروسافت از برچسب‌های کنسول ایکس‌باکس سری ایکس رونمایی کرد​


xbox_cover.jpg

قابلیت شخصی‌سازی همیشه برای کاربران اهمیت زیادی داشته است. به همین دلیل شرکت‌های سازنده دستگاه‌های مختلف هم همواره در تلاش هستند تا این کار را برای خریداران راحت کنند. از ساخت گوشی‌های موبایل با رنگ‌های متنوع گرفته تا نسخه‌های خاص و ارائه پوشش‌های جالب که دستگاه شما را مخصوص خودتان بکند.

حال این ماجرا به دنیای کنسول‌های بازی رسیده است. در ابتدا کنسول پلی‌استیشن ۴ بود که می‌شد قابل بالایی آن را تعویض کرد. پس از آن کنسول پلی‌استیشن ۵ نیز قاب‌های کناری زیادی دریافت کرد و کاربران می‌توانند دستگاه خود را طبق سلیقه‌ای که دارند بسازند. مایکروسافت نیز برای اینکه از این موضوع عقب نماند از برچسب‌های جدید خود برای کنسول‌ ایکس‌باکس سری ایکس رونمایی کرد.

تا الان اگر شما می‌خواستید کنسول سری ایکس شما ظاهر خاصی داشته باشد یا باید یک نسخه باندل را خریداری می‌کردید یا اینکه از برچسب‌های شرکت‌های دیگر استفاده می‌کردید. حال دیگر نیازی به این کار نیست. مایکروسافت تعدادی برچسب (Wrap) جدید معرفی کرده که با استفاده از آن شما می‌توانید دستگاه خود را خاص و متمایز کنید.

یکی از اولین برچسب‌هایی که در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت برچست بازی استارفیلد (Starfield) است. نسخه محدود کنسول این بازی هم وجود دارد ولی اگر شما نخواهید زیاد هزینه کنید، این برچسب گزینه بسیار خوبی است. برچسب استارفیلد حدود ۵۰ دلار قیمت داشته و حالت بسیار خاصی دارند.

برچسب‌های مایکروسافت با چیزی که شما فکر می‌کنید تفاوت دارند. به این شکل که این برچسب‌ها به کنسول شما نمی‌چسبند. بلکه مانند یک کمربند دور کنسول شما حلقه شده که جداسازی آن را نیز بسیار آسان می‌کند. روی این برچسب‌ها مناطق مهم کنسول مشخص شده و شما باید با دقت آن را دور دستگاه خوب بپیچید.


ظاهر این برچسب بسیار جذاب بوده و دقیقاً مشابه باندل خاص این بازی است. در داخل این پوشش از موادی استفاده شده که به کنسول شما متصل شده تا به راحتی هم جدا نشود. با این حال این پوشش به کنسول شما نمی‌چسبد. در کنار این پوشش ما شاهد مدل‌های دیگری هستیم که با قیمت کمتر در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت این کار را در مورد کنسول‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ هم انجام داد. به این شکل که به کاربران اجازه داد که صفحه‌های کناری این کنسول را جدا کرده و آن را شخصی‌سازی کنند. پس از آن این شرکت بیشتر روی ساختن نسخه‌های خاص از کنسول‌های خود تمرکز داشته که با قیمت بسیار بالاتر به فروش برسند. با این حال این پوشش‌های جدید یک روش ارزان و راحت برای شخصی‌سازی کنسول ایکس‌باکس سری ایکس است.

اینکه این برچسب‌ها برای کنسول سری اس هم منتشر خواهند شد یا نه هنوز مشخص نیست. همینطور اینکه طرفداران باید انتظار آن‌ها را از پاییز امسال داشته باشند.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

آتاری ۲۶۰۰ در قالب کنسولی مدرن دوباره عرضه می‌شود​


Atari_2600_Plus.jpg

بل از اینکه در سال ۱۹۸۳ صنعت بازی‌های ویدئویی در آستانه‌ی سقوط و نابودی قرار گیرد و سپس نینتندو با NES جان تازه‌ای به آن ببخشد، شرکت آتاری و کنسول خانگی آن یعنی آتاری ۲۶۰۰ (Atari 2600) حکمرانی می‌کرد. این کنسول محبوب در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ میلادی بسیار محبوب بود و کتابخانه عظیمی از بازی‌های مختلف را در خود جای داده بود که از آن زمان الهام‌بخش بازی‌های زیادی برای دهه‌های آینده بوده‌اند. بیش از ۳۰ سال پس از اینکه تولید ۲۶۰۰ متوقف شده است، اکنون این کنسول قرار است بازگشتی دوباره داشته باشد.

دو شرکت آتاری (Atari) و پلیون (Plaion) از کنسول آتاری ۲۶۰۰ پلاس (Atari 2600+) رونمایی کردند که یک بازسازی امروزی از این کنسول کلاسیک است که در سال ۱۹۸۰ میلادی منتشر شده بود. علاوه بر زیبایی ظاهری و کلیدهای فلزی مشابه، این دستگاه شامل ویژگی‌های مدرنی مانند خروجی HDMI، پورت USB و پشتیبانی از رزولوشن‌های مختلف صفحه نمایش نیز می‌شود. این کنسول با جوی استیک جدید CX40+ عرضه می‌شود که به نسخه اصلی وفادار است و از دو بازیکن پشتیبانی می‌کند.

Atari_2600_Plus_2.jpg
کنسول Atari 2600+ شامل یک اسلات کارتریج است و می تواند کارتریج های ۲۶۰۰ و ۷۸۰۰ اصلی (شامل نسخه‌های فیزیکی عناوین تازه منتشر شده، مانند Mr. Run and Jump و Bezerker Enhanced Edition) را بازی کند. علاوه بر این، کنسول با یک کارتریج که ۱۰ بازی درون آن وجود دارد، با بازی‌های زیر بسته‌بندی می‌شود:

  • Adventure
  • Combat
  • Dodge ‘Em
  • Haunted House
  • Maze Craze
  • Missle Command
  • Realsports Volleyball
  • Surround
  • Video Pinball
  • Yar’s Revenge
بن جونز (Ben Jones)، مدیر تجاری رترو در پلیون، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «ما از همکاری با آتاری برای بازگرداندن آتاری ۲۶۰۰ و کمک به پاسخگویی به تقاضای رو‌به‌رشد مصرف کنندگان برای سخت‌افزارهای رترو هیجان‌زده هستیم. برای همه، این پیشنهاد یکی از سرگرمی‌های بی‌زمان و فرصتی برای تجربه عصر طلایی بازی‌های ویدئویی به گونه‌ای است که تنها می‌تواند از سوی آتاری آمده باشد.»

Atari_2600_Plus_1.jpg
کنسول Atari 2600+ قرار است در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ و با قیمت ۱۲۹.۹۹ دلار عرضه شود. نسخه‌ی امروزی این کنسول کلاسیک از طریق سایت آتاری قابل پیش‌خرید است. جوی‌استیک CX40 هم به صورت جداگانه با قیمت ۲۴.۹۹ دلار فروخته خواهد شد. آتاری و پلیون همچنین قصد دارند بسته کنترلر پدل CX-30 را عرضه کنند که شامل پدل و یک کارتریج بازی ۴ در ۱(۴ بازی در یک کارتریج) به قیمت ۳۹.۹۹ دلار است.



umd_ProductImage-AV2.jpgumd_ProductImage-B_0f8f2edb-45f7-40a3-8a45-abb110968be5.jpgumd_ProductImage-BV2.jpgumd_ProductImage-C_5dcd7695-ef88-4481-b7f9-f0ebe7856086.jpgumd_ProductImage-D_d6b497be-1c1c-44c4-a42f-05f3e2d6cc8c.jpgumd_ProductImage-E.pngumd_Group_567_221ef3d6-90c2-460d-82d8-1c7cfe2e3208.png
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

سونی قیمت پلی‌استیشن پلاس را افزایش می‌دهد​


playstation_plus.jpg

کمپانی سونی (Sony) به تازگی اعلام کرده که قصد دارد قیمت اشتراک ۱۲ ماهه‌ی پلی‌استیشن پلاس را تا ۳۵ درصد افزایش دهد.

گفتنی است که از ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) سال جاری، قیمت اشتراک‌های سالانه برای طرح‌های اسنشال (Essential)، اکسترا (Extra) و پریمیوم این سرویس حداقل ۳۳ درصد در ایالات متحده، حداقل ۲۰ درصد در اروپا و حداقل ۱۹ درصد در انگلستان افزایش می‌یابد. در حال حاضر، پلی‌استیشن پلاس اسنشال برای یک سال ۵۹.۹۹ دلار / ۴۹.۹۹ پوند / ۵۹.۹۹ یورو، اکسترا ۹۹.۹۹ دلار / ۸۳.۹۹ پوند / ۹۹.۹۹ یورو و پریمیوم ۱۱۹.۹۹ دلار / ۹۹.۹۹ پوند / ۱۱۹.۹۹ یورو قیمت دارد.

با افزایش هزینه‌ی ذکر شده، قیمت‌های جدید اشتراک ۱۲ ماهه‌ی پلی‌استیشن پلاس اسنشال ۷۹.۹۹ دلار / ۵۹.۹۹ پوند / ۷۱.۹۹ یورو، اکسترا ۱۳۴.۹۹ دلار / ۹۹.۹۹ پوند / ۱۲۵.۹۹ یورو و پریمیموم ۱۵۹.۹۹ دلار / ۱۱۹.۹۹ پوند / ۱۵۱.۹۹ یورو خواهد بود. سونی مطابق انتظار بیان کرده که خرید اشتراک سالانه در مقایسه با خرید اشتراک‌های یک ماهه یا سه ماهه در یک دوره‌ی ۱۲ ماهه با نرخ تخفیف باقی خواهد ماند. اشتراک یک ماهه‌ی پلی‌استیشن پلاس برای اسنشال ۹.۹۹ دلار / ۶.۹۹ پوند / ۸.۹۹ یورو، برای اکسترا ۱۴.۹۹ دلار / ۱۰.۹۹ پوند / ۱۳.۹۹ یورو و برای پریمیوم ۱۷.۹۹ دلار / ۱۳.۴۹ پوند / ۱۶.۹۹ یورو هزینه دارد.

PlayStation-Plus-1024x576.jpg
برای مشترکین سالانه‌ی فعلی، افزایش قیمت تا تاریخ تمدید بعدی آن‌ها که در تاریخ ۶ نوامبر (۱۵ آبان) یا بعد از آن اتفاق می‌افتد، اعمال نمی‌شود. با این حال، تغییر قیمت روی هرگونه تغییر عضویت در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) یا پس از آن، مانند ارتقا، کاهش یا خرید زمان اضافی، اعمال خواهد شد. به گفته‌ی آدام میشل (Adam Michel)، مدیر محتوا و عملیات سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، افزایش قیمت این شرکت را قادر می‌سازد تا بازی‌های با کیفیت بالا و مزایای بیشتری را برای سرویس اشتراکی پلی‌استیشن پلاس به ارمغان بیاورد. سونی در این میان همچنین بازی‌های ماه سپتامبر پلی‌استیشن پلاس اسنشال را معرفی کرده است. این بازی‌ها شامل Generation Zero ،Saints Row و Black Desert: Traveler Edition می‌شوند.

در نهایت گفتنی است که مایکروسافت نیز چندی پیش قیمت ایکس‌باکس گیم پس را در ماه جولای افزایش داد. قیمت ماهانه‌ی یک اشتراک کنسولی این سرویس از ۹.۹۹ دلار به ۱۰.۹۹ دلار و از طرفی قیمت گیم پس آلتیمیت از ۱۴.۹۹ دلار در ماه به ۱۶.۹۹ دلار افزایش یافت.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

کنسول ریموت‌پلی PlayStation Portal آبان ماه منتشر می‌شود​


PlayStation_Portal_1.jpg
سونی به تازگی اعلام کرده است که محصول جدید این شرکت یعنی پلی‌استیشن پرتابل در آبان ماه منتشر خواهد شد.

کمتر از دو هفته‌ی پیش، سونی تایید کرد که Project Q به پلی‌استیشن پرتابل لقب گرفته است. این کنسول به کاربران پلی‌استیشن این امکان را می‌دهد تا بازی‌های خود را از طریق قابلیت ریموت پلی (Remote Play) روی یک نمایشگر ۸ اینچی تجربه کنند. این نمایشگر خروجی ۱۰۸۰p و ۶۰ هرتز خواهد داشت و تمام ویژگی‌های یک دسته‌ی دوال‌سنس از جمله بازخورد لمسی و ماشه‌های تطبیقی را در خود دارد و از وای‌فای برای اتصال به پلی‌استیشن ۵ استفاده می‌کند. در حالی که سونی ادعا می‌کند که پلی‌استیشن پرتابل عمر باتری مشابهی با دسته‌ی دوال‌سنس خواهد داشت، تنها زمان نشان می‌دهد که آیا این مورد درست خواهد بود یا خیر.

پلی‌استیشن پرتابل در روز ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) سال جاری به صورت جهانی منتشر خواهد شد. در زمان نگارش این مطلب، کاربران پلی‌استیشن می‌توانند در صورتی که در ایالات متحده، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی زندگی می‌کنند، از طریق پلی‌استیشن دایرکت این کنسول را پیش‌خرید کنند. پلی‌‌استیشن پرتابل در ایالات متحده ۱۹۹.۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. با این حال، کاربران کشورهایی مانند کانادا و ژاپن می‌توانند از ۲۹ سپتامبر (۷ مهر)، دستگاه را پیش‌خرید کنند.

PS-Portal-Date_08-31-23-1024x576.jpg
پلی‌استیشن پرتابل در کنار هدست جدید Pulse Elite و هدفون‌های بی‌سیم Pulse Explore عرضه می‌شود که هر دو محصول ذکر شده می‌توانند به کنسول دستی جدید و پلی‌استیشن ۵ متصل شوند. هدفون Pulse Explore با همان قیمت پلی‌استیشن پرتابل به فروش می‌رسد و هدست Pulse Elite با قیمت ۱۴۹.۹۹ دلار عرضه خواهد شد. کنسول جدید پلی‌استیشن در حال حاضر با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است و مشخص نیست که از نظر تجاری چگونه عمل خواهد کرد. در واقع منحصر بودن به قابلیت ریموت پلی و نداشتن قابلیت‌های مشابه با استیم دک یا نینتندو سوییچ از جمله مواردی است که بسیاری از کاربران را با تردید مواجه کرده است. این در حالی است که افزایش قیمت پلی‌استیشن پلاس و واکنش‌های کاربران نسبت به آن، باعث شده تا صحبت حول محور این کنسول تا حدودی کمتر نیز شود.

پلی‌استیشن پرتابل ۲۴ آبان ماه منتشر می‌شود. در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر شده را مشاهده کنید.

 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

سونی از سه رنگ جدید برای کنسول و دسته‌ی پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد​


gsmarena_001-5.jpg

کنسول پلی‌استیشن ۵ در ابتدا تنها با رنگ سفید عرضه شد و این رنگ طبق سلیقه همه افراد نبود. در نتیجه برای کنسول پلی‌استیشن ۵ قاب‌ها و برچسب‌های مختلفی طراحی شد تا کاربران طبق سلیقه خود دستگاه را شخصی‌سازی کنند. برای داشتن بهترین تجربه کاربران باید قاب‌های سونی را خریداری می‌کردند تا به بهترین نحو به کنسول متصل شود.تا الان ما شاهد ۵ رنگ مختلف بودیم که ظاهر بسیار جذاب و خاصی را به پلی‌استیشن ۵ می‌دادند.

حال سونی تصمیم گرفته تا ۳ رنگ دیگر نیز به این مجموعه اضافه کند و قاب‌های آبی کبالت (Cobalt Blue)، نقره‌ای استرلینگ (Sterling Silver) و قرمز آتشفشانی (Volcanic Red) را معرفی کرد. هر سه رنگ هم برای دسته و هم برای کنسول وجود داشته تا کاربران دچار تناقض نشوند.

قیمت هر کنترلر ۷۵ دلار بوده و قیمت هر کاور کنسول هم ۶۰ دلار است. کاربران می‌توانند با خرید این کاورها ظاهر کنسول خود را متمایز کرده و حتی دو کاور خریده و با هم ترکیب کنند. این قابلیت شخصی‌سازی باعث خواهد شد تا کاربران استقبال بیشتری از این کنسول کرده و برای داشتن یک کنسول متفاوت محدود به خرید باندل نباشند.

Sony-introduces-DualSense-controllers-and-replacement-panels-for-PlayStation-5.jpg
یکی از اعضای تیم طراحی سونی در یک مصاحبه گفته که برای ساخت این قاب‌ها از عناصر زمین بهره گرفته است. در نتیجه هر رنگ به شکل خاصی طراحی شده و تلاش شده تا بهترین ظاهر ممکن را به کنسول پلی‌استیشن ۵ بدهد. همینطور اینکه به رنگ‌های این قاب‌ها یک حالت متالیک اضافه شده تا حس با کیفیت بودن را به کاربر منتقل کنند.

هر سه رنگ کنسول پلی‌استیشن ۵ در کنار رنگ مشکلی و سیاه ظاهرهای متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند. جالب می‌شد اگر کنسول پلی‌استیشن ۵ به صورت جداگانه هم با این کاورها عرضه می‌شد ولی سونی تصمیم گرفته تا همچنان به تولید رنگ سفید این کنسول ادامه دهد. نکته مثبت اینجاست که با تولید رنگ سفید قیمت پلی‌استیشن ۵ تغییر نخواهد کرد و کاربران در آینده می‌توانند طبق سلیقه خود این کنسول را ارتقاء داده و قاب‌های کناری را عوض کنند.

دو رنگ آبی و قرمز کنسول پلی‌استیشن ۵ در تاریخ ۱۲ آبان (۳ نوامبر) در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. رنگ نقره‌ای نیز در تاریخ ۶ بهمن (۲۶ ژانویه سال ۲۰۲۴ میلادی) عرضه خواهد شد.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DM.JAGUAR

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

جزییات ایکس‌باکس نسل بعدی لو رفت؛ کنسولی بر پایه‌ی استریم ابری برای ۲۰۲۸​


xbox-boot-logo-1024x576-1.jpg

اسناد داخلی لو رفته از دادگاه FTC (کمیسیون فدرال تجارت) جزئیات اولیه‌ی برنامه‌های مایکروسافت برای ایکس‌باکس نسل بعدی را فاش کرده است. طبق این اسناد، به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد قدرت پردازش ابری را در کنسول ایکس‌باکس بعدی خود به کار گیرد.

ایده استفاده از فضای ابری برای محاسبه محاسبات مبتنی بر پردازنده، ایده‌ای است که مایکروسافت بیش از یک دهه است با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و این شرکت وعده پیاده‌سازی آن در بازی‌های ایکس‌باکس وان را داده است.

برجسته‌ترین مثال استفاده واقعی آن در یک بازی ایکس‌باکس تا به امروز، حالت چندنفره Wrecking Zone در بازی کرک‌داون ۳ (Crackdown 3) بود که از پردازش ابری برای اجرای مدل تخریب‌پذیری بازی و همگام سازی آن در تمام بازی‌های بازیکنان مختلف استفاده می‌کرد.

با این حال، اسناد آشکار و بدون سانسوری که اخیراً لو رفته‌اند، شامل یک طرح داخلی مایکروسافت بودند که جزئیات اولیه کنسول بعدی این شرکت را نشان می‌داد و به نظر می رسد پردازش ابری دوباره یک تمرکز اصلی برای مایکروسافت در کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس باشد.

image-1024x572.png
این سند انواع نوآوری‌های معرفی‌شده برای هرکدام از کنسول‌های ایکس‌باکس را فهرست کرده بود که این نوآوری‌ها شامل ایکس‌باکس لایو برای ایکس‌باکس اورجینال، فروشگاه دیجیتال و کینکت برای ایکس‌باکس ۳۶۰، گیم‌پس برای ایکس‌باکس وان و پروژه ایکس‌کلاود برای ایکس‌باکس سری ایکس/ اس است.

این سند می‌گوید نوآوری‌های اصلی در کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس، ‌«بازی‌های هیبریدی ابری» و یک «پلتفرم بازی و اپلیکیشن فراگیر» خواهند بود.

صفحه دیگری در این سند، ایده‌های اولیه برای شکل احتمالی نسل بعدی از بازی‌ها را فهرست می‌کند که شامل موضوعاتی مانند یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و معماری سخت‌افزاری مقیاس‌پذیر می‌شود. یکی از موضوعات مطرح‌شده، بازی‌های «ابری خالص/ تقویت شده» است.

براساس این سند، چشم‌انداز مایکروسافت این است تا «نسل بعدی پلتفرم‌های بازی هیبریدی را با قابلیت انتقال قدرت ترکیبی کلاینت و فضای ابری برای ارائه غوطه‌وری عمیق‌تر و گونه‌های کاملاً جدیدی از تجربیات بازی توسعه دهد».

همچنین آن‌ها در این سند اضافه کرده‌اند: «این سیستم برای گیم‌پلی بلادرنگ و سازندگان بهینه‌سازی شده است و ما قادر هستیم با آن سطوح جدیدی از عملکرد را فراتر از توانایی‌های سخت‌افزار مشتری فعال‌کنیم.»

image1.jpg
سال گذشته ایکس‌باکس اعلام کرد که یک بخش جدید برای بازی‌های ابری راه‌اندازی کرده است که توسط کیم سویفت (که به عنوان سرپرست پروژه و طراح بازی پورتال شرکت وَلو شهرت دارد) رهبری می شود. وظیفه این بخش کار روی بازی های کاملاً ابری است که از این فناوری برای پردازش بخش‌های خاصی از بازی مانند فیزیک، نورپردازی، محیط‌ها یا هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

در همین راستا، آن‌ها اعلام کردند که بازی‌ساز معروف ژاپنی یعنی هیدئو کوجیما هم قصد دارد یک بازی بر پایه تکنولوژی ابری برای مایکروسافت تولید کند.

همچنین طبق این اسناد، مایکروسافت در حال حاضر قصد دارد که کنسول نسل بعدی خود را در اواخر سال ۲۰۲۸ میلادی منتشر کند. طبق برنامه‌ی زمانی اعلام‌شده در این اسناد، این کنسول باید در مراحل اولیه‌ی طراحی سخت‌افزارش بوده باشد و امسال هم وارد مرحله‌ی پیش تولیدش شود. طبق این جدول زمانی، کیت توسعه‌ی کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس در سال مالی ۲۰۲۷ به استودیوهای مختلف تحویل داده خواهد شد.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

ناکن از کنترلر جدید خود برای پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد​


nacon_revolution_5_pro.jpg
بسیاری از افراد شرکت ناکن (Nacon) را برای بازی‌هایی که ساخته است می‌شناسند ولی این شرکت در حال حاضر مشغول به ساخت ابزار جانبی برای دستگاه‌های متفاوت است. شرکت ناکن در این مدت توانسته دسته‌های مختلفی برای کنسول‌های پلی‌استیشن طراحی کند که کیفیت بسیار خوبی هم دارند.

حال شرکت ناکن از کنترلر جدید خود برای کنسول پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد. نام این دسته رولوشن ۵ پرو (Revolution 5 Pro) بوده و این کنترلر جدید به طور رسمی توسط پلی‌استیشن تأیید شده است. همینطور اینکه دسته رولوشن پرو ۵ با دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و ۵ سازگار است. این کنترلر به صورت کاملاً ارگونومیک طراحی شده که کاربر پس از استفاده طولانی مدت از آن خسته نشود.

از لحاظ ظاهری رولوشن ۵ پرو شباهت‌های زیادی به دسته دوئل سنس اج (DualSense Edge) دارد. در کنار آن از لحاظ کاربردی نیز این دو کنترلر شباهت‌های زیادی به یکدیگر داشته و قابلیت‌های مشترکی میان این دو وجود دارد. به این شکل که در رولوشن ۵ پرو شما می‌توانید دکمه‌های پشتی را شخصی‌سازی کرده و با توجه به کاربرد خود تنظیم کنید.

4196171-nacon-revolution-1024x576.jpg
دسته رولوشن ۵ پرو دارای ۳ دسته وزنه، ۳ استیک (Stick) مختلف و ۳ سر استیک است که کاربران می‌توانند با توجه به کاربرد خود آن‌ها را شخصی‌سازی کنند. در اصل تمامی این موارد به حالتی طراحی شده‌اند که کاربر با توجه به اندازه و راحتی دست خود، کنترلر را شخصی‌سازی کرده و بر طبق سلیقه خود آن را طراحی کند.

حال این سؤال پیش می‌آید که شما چرا باید این کنترلر را به جای دوئل سنس اج انتخاب کنید. دلیل اصلی آن می‌تواند ظاهر و محل قرار گرفتن استیک‌ها باشد. به این شکل که مانند کنترلرهای ایکس‌باکس استیک‌های دسته رولوشن ۵ پرو نیز قرینه نبوده و با چیزی که در کنترلرهای سونی وجود دارد تفاوت دارند. در کنار آن عمر باتری این دسته تا ۱۰ ساعت افزایش یافته و علاوه بر هدفون‌های سیمی از هدفون‌های بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند.

new-nacon-revolution-5-pro-controller-for-ps5-boasts-anti-drift-features.png
طبق چیزی که ناکن گفته این دسته برای بازیکنان حرفه‌ای ساخته شده که می‌خواهند بهترین عملکرد را داشته باشند. در نتیجه از تکنولوژی‌های مختلف و مگنت در این دسته استفاده شده تا بیشتری دقت را داشته باشد. همینطور اینکه ناکن تمام تلاش خود را کرده تا کنترلر رولوشن ۵ پرو مشکل افت عملکرد دسته‌های معمول سونی را نداشته باشد.

نکته اصلی اینجاست که این دسته یک کنترلر حرفه‌ای است. در نتیجه قیمت کمی نداشته و افرادی که مشتاق آن هستند باید نزدیک به ۲۰۰ دلار برای آن هزینه کنند. این دسته از یک ماه دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت و در دو رنگ مشکی و سفید وجود خواهد داشت.

 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,345
پسندها
1,408
سابقه بازارچه
63

مدل کوچک‌تر پلی‌استیشن ۵ معرفی شد؛ حافظه‌ی بیشتر و دیسک‌درایو جداشدنی​


PlayStation_5_Slim_with_text.jpg
بالاخره پس از شایعه‌های فراوان و با نزدیک‌شدن به فصل تعطیلات زمستانی، پلی‌استیشن از مدل جدید پلی‌استیشن ۵ رونمایی کرد. اگرچه نام این مدل، اسلیم نیست اما تقریباً همان رویکرد را دارد.

مدت‌ها پیش تام هندرسون، یکی از منابع آگاه صنعت، اعلام کرده بود که سونی می‌خواهد مدل جدیدی از پلی‌استیشن ۵ را جایگزین مدل فعلی کند که دارای دیسک درایو جداشدنی است. اکنون سونی این مدل را به‌صورت رسمی معرفی کرده و درباره‌ی بعضی از تغییرات مهم دیگر آن از جمله افزایش ظرفیت حافظه‌ی دستگاه که به ۱ ترابایت افزایش داشته، توضیح داده است.

در بلاگ پلی‌استیشن درباره‌ی این مدل بیان شده است: «تیم‌های مهندسی و طراحی ما برای رسیدگی به نیازهای در حال تکامل بازیکنان، بر روی یک مدل ظاهری جدید که انتخاب و انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند، با همدیگر همکاری کرده‌اند. این مدل دارای همان ویژگی‌های فناوری خاص پلی‌استیشن ۵ است که آن را به بهترین گزینه برای بازی کردن تبدیل می‌کند و در کنار آن یک دیسک‌درایو بلو رِی اولترا اچ‌دی قابل اتصال و جداشدنی و یک حافظه‌ی اس اس دی یک ترابایتی برای ذخیره‌سازی داخلی بیشتر در نظر گرفته‌ شده است. همچنین این مدل جدید حجم و وزن کمتری نسبت به مدل قبلی دارد.»

umd_PS5-Slim-Ann_10-10-23_004-1024x683.jpg
حجم مدل جدید پلی‌استیشن ۵ در مقایسه با مدل‌های قبلی حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است. وزن این مدل جدید هم ۱۸ و ۲۴ درصد کاهش داشته است. به‌صورت دقیق، ابعاد دستگاه ۳۵۸ × ۹۶ × ۲۱۶ (عرض، ارتفاع، عمق) میلی متر خواهد بود و وزن آن هم به ۳.۲ کیلوگرم رسیده است. چهار پنل پوششی جداگانه وجود دارد که بخش بالایی آن ظاهری براق دارد، در حالی که قسمت پایینی به صورت مات باقی می ماند. اگر نسخه دیجیتال پلی‌استیشن ۵ را خریداری کنید، می توانید بعدا دیسک درایو بلو ری الترا اچ دی آن را به‌صورت جداگانه خریداری و آن را به پلی‌استیشن ۵ خود اضافه کنید. قیمت خرید این دیسک درایو به‌صورت جداگانه ۷۹.۹۹ دلار آمریکا/ ۱۱۹.۹۹ یورو اروپا/ ۱۱،۹۸۰ ین ژاپن خواهد بود.

umd_PS5-Slim-Ann_10-10-23_002-822x512.jpgumd_PS5-Slim-Ann_10-10-23_003-822x512.jpg
مدل جدید پلی‌استیشن ۵ از ماه نوامبر امسال در ایالات متحده و در خرده‌فروشی‌های محلی منتخب و سایت پلی‌استیشن در دسترس خواهد بود. این محصول در ماه‌های آینده به صورت جهانی عرضه خواهد شد. زمانی که موجودی مدل فعلی پلی‌استیشن ۵ به پایان برسد، مدل جدید پلی‌استیشن ۵ جایگزین مدل قبلی می‌شود و به تنها مدل موجود تبدیل خواهد شد.

قیمت مدل جدید نسخه‌ی استاندارد به همراه دیسک درایو و نسخه‌ی دیجیتال در مناطق مختلف به شرح زیر است:

آمریکا:

پلی‌استیشن ۵ به همراه دیسک درایو بلو ری الترا اچ دی – ۴۹۹.۹۹ دلار
نسخه‌ی دیجیتال پلی‌استیشن ۵ – ۴۴۹.۹۹ دلار

اروپا:

پلی‌استیشن ۵ به همراه دیسک درایو بلو ری الترا اچ دی – ۵۴۹.۹۹ یورو
نسخه‌ی دیجیتال پلی‌استیشن ۵ – ۴۴۹.۹۹ یورو

انگلستان:

پلی‌استیشن ۵ به همراه دیسک درایو بلو ری الترا اچ دی – ۴۷۹.۹۹ پوند
نسخه‌ی دیجیتال پلی‌استیشن ۵ – ۳۸۹.۹۹ پوند

ژاپن:

پلی‌استیشن ۵ به همراه دیسک درایو بلو ری الترا اچ دی – ۶۶.۹۸۰ ین (شامل مالیات)
نسخه‌ی دیجیتال پلی‌استیشن ۵ – ۵۹.۹۸۰ ین (شامل مالیات)

یک پایه افقی برای مدل جدید پلی‌استیشن ۵ در نظر گرفته خواهد شد. همچنین یک پایه عمودی جدید سازگار با تمام مدل های پلی‌استیشن ۵ به صورت جداگانه با قیمت ۲۹.۹۹ دلار به فروش خواهد رسید. طبق گفته‌ی سونی، برخلاف نسخه‌های قبلی پایه‌ی عمودی کنسول به‌صورت جداگانه فروخته خواهد شد. با توجه به قیمت‌های بالا، نسخه‌ی دیجیتال در آمریکا ۵۰ دلار نسبت به نسخه‌ی زمان عرضه افزایش قیمت داشته است اما از طرف دیگر ظرفیت حافظه‌ی کنسول هم به ۱ ترابایت افزایش پیدا کرده است.

در حالی که فصل تعطیلات پایان سال نزدیک است و همچنین به‌زودی بازی مرد عنکبوتی ۲ هم منتشر خواهد شد، به نظر می‌رسد که سونی روی فروش بالای این مدل در چند ماه پایانی سال حساب خاصی باز کرده است.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DM.JAGUAR

navid

کاربر فعال بازارچه
عضویت
2009-12-09
نوشته‌ها
397
پسندها
223
سابقه بازارچه
(1-)187
کسی تاریخ دقیق ریلیز ps5 slim رو می دونه؟
 
بالا