اخبار و اطلاعات بازیها

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

ببینید؛ بازی Stellar Blade در ماه اردیبهشت منتشر خواهد شد​


Stellar-Blade_2024_01-31-24_001.jpg
بازی Stellar Blade یکی از بازی‌های مهم رویداد اخیر پلی‌استیشن بود که همان‌طور که سونی قبل از مراسم هم گفته بود، یکی از نکات تمرکز این رویداد بود. تریلر جدید این بازی جهان این اثر و شخصیت‌ها و داستانش را بیش از پیش به تصویر کشید.

بازی Stellar Blade قرار است در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای کنسول پلی‌استیشن ۵ منتشر شود. اگرچه استودیو سازنده‌ی این بازی استودیو کره‌ای SHIFT UP است اما ناشر آن شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی خواهد بود و استودیوهای داخلی پلی‌استیشن در توسعه‌ی این بازی به استودیو توسعه‌دهنده اثر کمک کرده‌اند.

طبق گفته‌ی سازندگان این اثر، پیش خرید بازی Stellar Blade در تاریخ ۷ فوریه فعال می‌شود. قیمت نسخه‌ی عادی بازی ۶۹.۹۹ دلار خواهد بود، در حالی که نسخه‌ی دیلاکس دیجیتال ۷۹.۹۹ دلار قیمت خواهد داشت. در ادامه می‌توانید جزئیاتی را از این بازی و جهانش کسب کنید.

umd_Stellar-Blade_2024_01-31-24_004-1024x576.jpg

داستان ماجراجویی ایو​

بازی Stellar Blade ماجرای شخصیتی به نام ایو (Eve) را دنبال می‌کند که جنگجویی است که از یک کلونی خارج از جهان فرود می‌آید تا نِیتیباس (Naytibas)، دشمن بشریت را که ناگهان روی زمین ظاهر شد، شکست دهد. به نظر می‌رسد که نیتیباس به خواست موجودی والاتر متشکل از آلفا (Alpha) و الدر (Elder) به نوع بشر حمله می‌کند اما هیچکس واقعاً از منشا آن‌ها خبر ندارد.

قهرمان داستان، ایو، خود را در دنیایی ویران یافته و در آنجا با آدام (Adam)، بازمانده‌ای که روی زمین مانده و لی‌لی (Lily)، یکی از اعضای جوخه قبلی هوابرد، آشنا می‌شود. آن‌ها با هم در نبرد علیه نِیتیباس متحد می‌شوند. در طول مسیر، گروه ایو با شهروندان زنده جمع‌شده در آخرین شهر انسانی یعنی شهر Xion کار می‌کند.

umd_Stellar-Blade_2024_01-31-24_005-1024x576.jpg

جهان بازی Stellar Blade​

شهر Xion به منطقه‌ای نیمه جهان‌باز در منطقه‌ای به نام «برهوت» (Wasteland) و صحرای بزرگ متصل (Great Desert) است که رازهای زیادی را در خود جای داده است. شما در مسیر خود باید با افراد مختلفی دیدار کنید و مسیرهای گوناگونی را هم پشت سر خواهید گذاشت تا اهداف ایو را محقق کنید و در عین حال به شهروندان Xion هم کمک کنید. یکی از این مأموریت‌ها و اهداف جمع کردن هایپر سل‌ها (Hyper Cells) است که منابع انرژی عظیمی هستند که شهر Xion‌ را حفظ می‌کنند. این هایپر سل‌ها در سراسر محیط قرار گرفته‌اند و ایو این هایپر سل‌ها را بازیابی می‌کند تا Xion‌ را به شکوه اولیه‌اش بازگرداند. این باعث می‌شود که او در طول مسیر با شخصیت‌های بیشتری آشنا شود.

در طول ماجراجویی‌های او، تجهیزات مختلف را می‌توانید انتخاب کنید یا با کسب امتیاز و پول آن‌ها را بخرید و به دست آورید و مهارت‌های قدرتمندی را آزاد می‌کند. همچنین می‌توانید چیزهای تزئیناتی مختلفی مانند لباس، لوازم جانبی و مدل مو تهیه کنید.

بازیکنان هنگام گشت‌وگذار در Stellar Blade، موسیقی‌های متنوعی را خواهند شنید. از آهنگ‌های آرامش‌بخش در اردوگاه گرفته تا موسیقی که تلخی یک شهر ویران را به تصویر می‌کشد. تقریباً تمام آهنگ‌ها باکلام هستند که شما را در دنیای استلار بلید غرق خواهند کرد.

در پایین می‌توانید تریلر منتشرشده از این بازی را مشاهده کنید.

 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

ببینید؛ تریلر جدید بازی Dragon’s Dogma II قابلیت‌های جدید آن را نشان می‌دهد​


53501468834_dde622e02a_h.jpg
کپکام در جریان جدیدترین State of Play پلی‌استیشن، تریلر جدیدی را از بازی Dragon’s Dogma II نمایش داد و در کنار آن تصاویر و اطلاعات جدیدی را هم منتشر کرد.

در این تریلر جذاب علاوه بر این که لحظاتی هیجان‌انگیز از گیم‌پلی بازی Dragon’s Dogma II می‌بینیم، جزئیات تازه از قابلیت «حرفه جنگجو» (Warfarer Vocation) می‌بینیم که مختص به شخصیت اصلی بازی یعنی Arisen‌ است که به او اجازه می‌دهد به تمامی سلاح‌ها دسترسی داشته باشد. «حرفه» در این بازی معادل همان کلاس در بازی‌های نقش آفرینی دیگر است.

در ادامه تلاش می‌کنیم که بعضی از این اطلاعات جدید را به‌صورت خلاصه شرح دهیم.

umd_Dragons-Dogma-II_2024_01-31-24_005-1-1024x576.jpg

معرفی حرفه جنگجو​

شمشیر بزرگی به دست بگیرید، جادوی سطح بالایی را به کار بگیرید و دشمنان را با توهمات فریب دهید. Warfarer کلاسی است که به شما اجازه می‌دهد در جریان نبرد بین سلاح‌های مختلف تعویض کنید.

جنگجو (Warfarer) حرفه یا همان کلاسی انحصاری برای شخصیت اصلی بازی یعنی Arisen است. حرفه جنگجو می‌تواند از تمام انواع سلاح‌ها استفاده کنند و مهارت‌های اصلی تمام حرفه‌ها را یاد بگیرند. برخی از حرفه‌ها در نبرد نزدیک برتری دارند یا در پشتیبانی مهارت دارند و این حرفه می‌تواند از نقاط قوت هر حرفه مطابق با شرایط استفاده کند. Warfarer این پتانسیل را دارد که کمبوهای قدرتمندی را آزاد کند، مانند استفاده از مهارت‌های کلاس Trickster برای فریب دشمنان و باز کردن فرصت‌ها برای خواندن جادوی حمله قدرتمند.

با این حال، Warfarer یک حرفه تمام‌عیار و بدون نقص نیست. قدرت‌های اولیه آن بالا نیست و برای استفاده از مهارت‌های مختلف آن بازیکن باید سلاح‌های زیادی حمل کند. این کلاس به مهارت بازیکن برای بهره‌برداری از نقاط قوت در موقعیت‌های مختلف نیاز خواهد داشت، در غیر این صورت Warfarer نسخه ضعیف‌تری از هر یک از حرفه‌های مربوط باقی خواهد ماند. تنها کسانی که مهارت‌ها و سازگاری خود را تقویت کرده‌اند، می‌توانند از پتانسیل کامل این حرفه استفاده کنند.

umd_Dragons-Dogma-II_2024_01-31-24_003-1024x576.jpg

استادان حرفه‌ها​

در طول ماجراجویی خود با استادان حرفه‌های مختلف بازی مواجه خواهید شد که هر کدام تا بالاترین سطح به استادی حرفه‌ی مربوط به خود رسیده‌اند. با عمیق‌تر کردن رابطه‌ی خود با این استادان و کسب موافقت آن‌ها، شما می‌توانید به حرفه یا کلاس آن‌ها دست پیدا کنید یا اینکه بزرگ‌ترین قابلیت‌های آن‌ حرفه را به دست آورید.

طاعون اژدها​

طاعون اژدها (Dragonsplague) یک بیماری مسری است که تحت شرایط خاصی Pawn ها (شخصیت‌های همراه شما) را آلوده می‌کند. اگر آن‌ها تحت‌تأثیر قرار بگیرند، قدرت‌های پایه Pawn بهبود‌یافته و رفتار آن‌ها تغییر خواهد کرد.

این بیماری در میان سفر شما در بازی بین شخصیت‌های همراه شما پخش خواهد شد و در مراحل اولیه بیماری، فرد مبتلا بیمار نخواهد شد، بلکه توانایی‌ها و اعتماد به نفسی از خود نشان می‌دهد که فراتر از حد معمول است. با این حال، گفته می‌شود که در مراحل بعدی بیماری، طاعون اژدها منجر به فاجعه‌ای ویرانگر می‌شود. در این دنیا اطلاعات کمی در مورد طاعون اژدها وجود دارد و صحت آن سؤال‌برانگیز است و مشخص نیست که این فاجعه ویرانگر دقیقاً به چه چیزی اشاره دارد.

به نظر می‌رسد که این یک بیماری نادر باشد اما اگر کسی در گروه شما به طور غیر طبیعی سرکش یا بیش از حد فعال باشد، ممکن است به طاعون اژدها مبتلا شده باشد. آیا باید به دنبال درمان باشید؟ یا آن را افزایشی مثبت برای قدرت آن‌ها و ادامه سفر خود می‌دانید؟ باز هم تصمیم گیری به عهده بازیکن است.

بازی Dragon’s Dogma II در تاریخ ۳ فروردین ۱۴۰۳ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/ اس و کامپیوترهای شخصی از طریق استیم عرضه خواهد شد.

شما می‌توانید تریلر جذاب منتشرشده از بازی Dragon’s Dogma II را در پایین مشاهده کنید.

 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

نیل دراکمن ایده‌ی هیجان‌انگیزی برای ساخت لست آو آس پارت ۳ دارد​


last-of-us-2-1.jpg
نیل دراکمن، رئیس استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) و خالق سری آخرین ما (The Last of Us)، در پایان مستند تازه‌ پخش شده‌ی Grounded II: Making The Last of Us Part II بیان کرده که ایده‌ای برای ساخت سومین بازی این سری دارد که به اندازه‌ی نسخه‌ی اول و دوم هیجان‌انگیز است.

گفتنی است که چهار سال از انتشار لست آو آس ۲ می‌گرد و با انتشار نسخه‌های بازسازی شده‌ی قسمت و اول دوم مجموعه، طرفداران حالا منتظر بدست آوردن اطلاعات جدیدی از نسخه‌ی سوم سری هستند. نیل دراکمن به عنوان مغر متفکر پشت این سری در گذشته اعلام کرده بود که نسخه‌ی دوم پایان مناسبی داشته و در صورتی که داستان جذابی برای نسخه‌ی سوم در دسترس نباشد، این قسمت ممکن است که هرگز ساخته نشود و در واقع فشاری از این نظر روی آن‌ها وجود ندارد. حال در مستند ساخت لست آو آس ۲ صحبت‌هایی مبنی بر پیدا شدن داستان مناسب کرده که خبر از ساخت سومین نسخه می‌دهند. در ادامه صحبت‌های دراکمن در این باره آمده است:

من مصاحبه‌ی دیگری در گذشته انجام داده بودم که در آن یکی از من در مورد لست آو آس پرسید و در مورد این بود که آیا داستان یا چیز دیگری از این سری وجود دارد یا خیر. من اشاره کردم که ما داستانی نوشته‌ایم که بعد از لست آو آس ۲ اتفاق می‌افتد و تامی در آن نقش‌آفرینی می‌کند که امیدوارم در مورد آن روزی به نتیجه برسیم. سرتیتر رسانه‌ها در سرتاسر صنعت اینگونه بود که ناتی داگ قسمت سوم لست آو آس را در ذهن خود ترسیم کرده است. این در واقع اشتباه است چرا که مورد ذکر شده همواره یک داستان کوچک بود و هرگز یک اثر کامل نبود.

The-Last-of-Us-Part-2-1024x512.jpg
او در ادامه افزود:

در آن زمان، ما در ناتی داگ اولویت‌های بالاتری داشتیم که شامل مواردی نظیر بهبود مسائل تولید و رفع مشکلات تعادل بین کار و زندگی می‌شد. فقط بر اساس شرایطی که در آن بودیم، نمی‌خواستم این داستان را در اولویت قرار دهم، بنابراین آن داستان کنار گذاشته شد. من هنوز معتقدم که داستان تامی روزی روشنایی روز را خواهد دید. البته مطمئن نیستم که این داستان در قالب یک بازی خواهد بود یا یک سریال.
اولین بازی دارای مفهومی از عشق بی‌قید و شرطی بود که والدین نسبت به فرزندشان احساس می‌کنند. در رابطه با نسخه‌ی دوم، وقتی به این‌ ایده رسیدیم که عدالت را برای کسانی که دوستشان داریم، به هر قیمتی دنبال می‌کنیم، احساس کردیم که یک ایده‌ی جذاب بوده و از طرفی یک خط داستانی اصلی از بازی اول در مورد عشق وجود دارد که به آن مرتبط است. در واقع اگر هرگز نتوانیم دوباره این کار را با نسخه‌ی سوم انجام دهیم، نسخه‌ی دوم یک نقطه‌ی پایانی خوب است.
نکته مهم در مورد کار در ناتی داگ این است که ما مجبور نیستیم روی اثر خاصی کار کنیم. هرچند که ما همیشه کار روی یک لست آو آس دیگر را دوست داریم، اما اگر افراد استودیو به چیز دیگری علاقه دارند، ما از آن حمایت خواهیم کرد. موقعیت بسیار خوبی است و من هرگز آن را بدیهی نمی‌دانم. من به این فکر می‌کردم که آیا ایده‌ای وجود دارد و سال‌ها بود که نمی‌توانستم آن را پیدا کنم اما این موضوع اخیرا تغییر کرده است. من داستان کاملی در حال حاضر ندارم، اما ایده‌ای برای ساخت سومین بازی این سری دارم که به اندازه‌ی نسخه‌ی اول و دوم هیجان‌انگیز است و هویت خاص خودش را دارد اما به دو نسخه‌ی قبلی نیز مرتبط است. بنابراین به نظر می‌رسد که احتمالا یک فصل دیگر در این داستان روایت خواهد شد.
با توجه به صحبت‌های دراکمن، ساخت لست آو آس ۳ ظاهرا هنوز در مراحل ایده‌پردازی است و به نظر می‌رسد که مانند دو نسخه‌ی قبل، باید در اواخر نسل جاری صنعت بازی منتظر عرضه‌ی آن باشیم.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: memolina

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

شایعه: ایکس‌باکس می‌خواهد بازی‌های بزرگ خود را برای کنسول‌های دیگر منتشر کند​


Xbox-First-Party-Rumor_02-04-24.jpg
این روزها اگر اخبار صنعت بازی‌های ویدئویی را دنبال کرده باشید، احتمالاً شایعه‌های متعددی درباره‌ی عرضه‌ی احتمالی بازی‌های ایکس‌باکس برای پلتفرم‌های رقیب مثل پلی‌استیشن ۵ و نینتندو سوییچ به گوشتان خورده است. با توجه به شایعه‌ها و گزارش‌های جدیدی که منتشر شده است، به نظر می‌رسد که این شایعه‌ها یا حداقل بخشی از آن‌ها کاملاً جدی است.

چند هفته پیش برای اولین بار شایعه‌ای مبنی بر احتمال عرضه‌ی بازی Sea of Thieves و Hi-fi Rush برای پلی‌استیشن ۵ و سوییچ شنیده شد. اکنون طبق گزارش‌هایی که سایت The Verge و فروم XboxEra منتشر کرده است و تعدادی از منابع آگاه هم آن را تصدیق کرده‌اند، مایکروسافت واقعاً برنامه دارد که چندین بازی بزرگ را برای پلی‌استیشن ۵ و سوییچ عرضه کند و برنامه‌ای برای عرضه‌ی بازی‌های بیشتر برای این پلتفرم‌ها تدارک ببیند.

وب سایت The Verge به نقل از منابع آگاه به برنامه‌های مایکروسافت، گزارش می‌دهد که مایکروسافت یک ابتکار عمل جدید برای عرضه‌ی بازی‌ها برای دیگر پلتفرم‌ها تدارک دیده که در آن مشخص می‌شود کدام عناوین انحصاری باقی خواهند ماند و چه عناوینی در آینده روی پلی استیشن ۵ یا سوییچ عرضه خواهند شد. XboxEra به نقل از منابعی که خواسته‌اند ناشناس باقی بمانند – چون اجازه صحبت در مورد برنامه‌های مایکروسافت را نداشته‌اند – ادعا می‌کنند که انتظار می‌رود در ماه فوریه شاهد اعلام عمومی این استراتژی توسط مایکروسافت باشیم.

Starfield_ExploringPlanets_2_1707122192580-1024x576.jpg
براساس گزارش The Verge ، بازی Indiana Jones and the Great Circle در ماه دسامبر برای ایکس باکس سری ایکس و کامپیوتر عرضه خواهد شد و چند ماه بعد هم برای انتشار روی پلی‌استیشن ۵ در نظر گرفته شده است. اگرچه تا هنگامی که این برنامه نهایی و به‌صورت رسمی اعلام نشده است، این زمان‌بندی‌ها و پلتفرم‌هایی که بازی‌ روی آن عرضه خواهد شد، ممکن است تغییر کند.

سایت The Verge همچنین گزارش کرده که انتظار می‌رود که معرفی بازی Hi-fi Rush برای پلتفرم‌های دیگر در همین هفته‌های آینده انجام شود. XboxEra اشاره کرده که تاریخ عرضه احتمالی این بازی برای پلتفرم‌های دیگر در همین سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ خواهد بود که در ۳۱ مارس ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد.

XboxEra در گزارش دیگری می‌گوید که عرضه‌ی بازی استارفیلد هم برای پلی‌استیشن ۵ برنامه‌ریزی شده است که قرار است پس از عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی این بازی یعنی بسته‌ی الحاقی Shattered Space برای پلی‌استیشن ۵ بیاید.

این وب‌سایت اضافه می‌کند که مایکروسافت سرمایه‌گذاری بیشتری روی کیت‌های توسعه پلی‌استیشن ۵ انجام داده است تا از تلاش‌های در حال انجام تولید بازی برای آن پشتیبانی کند.

اگرچه مایکروسافت هنوز صحبتی درباره‌ی این شایعه‌ها نکرده است اما تکرار آن توسط منابع مختلف می‌تواند صحت حداقل بخشی از آن را نشان دهد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم که واکنش مایکروسافت با این خبر چه خواهد بود اما قطعاً چنین برنامه‌هایی پیامدهای مهم و جدی روی آینده‌ی ایکس‌باکس و آینده‌ی صنعت خواهد گذاشت.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DM.JAGUAR

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

ببینید؛ از بازی واقعیت مجازی مترو رونمایی شد​


Metro-Awakening.jpg
استودیوی «ورتیگو گیمز» (Vertigo Games) به تازگی با انتشار تریلری از بازی واقعیت مجازی Metro Awakening رونمایی کرده است.

رمان‌های مترو از دیمیتری گلوخوفسکی (Dmitry Glukhovsky)، نویسنده‌ی روسی، که در نسخه‌ای خیالی از جهان که بر اثر جنگ هسته‌ای ویران شده جریان دارد، تصویری دلخراش از اینکه مبارزه برای بقا در سیستم راه‌آهن زیرزمینی مسکو پس از چنین فاجعه‌ای چگونه به نظر می‌رسد، به خوانندگان ارائه می‌دهد. آثار گلوخوفسکی در کشور زادگاهش سر و صدای زیادی به پا کرد و با مجموعه‌ای از بازی‌های ویدیویی اقتباسی که توسط استودیوی اوکراینی ۴A Games ساخته شد، مترو را در سراسر جهان محبوب کرد. حالا با گذشت نزدیک به پنج سال از عرضه‌ی آخرین نسخه یعنی Metro Exodus، بالاخره یک بازی جدید در این سری معرفی شده است.

ورتیگو گیمز ادعا کرده که Metro Awakening به طرفداران این سری یک ماجراجویی واقعیت مجازی کاملا جدید و داستان محور ارائه می‌دهد که به عنوان پیش درآمدی بر رمان‌های مترو عمل می‌کند. این استودیوی مستقل مستقر در هلند قبلا روی Arizona Sunshine 2 کار کرده بود که یکی از بهترین بازی‌های واقعیت مجازی سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

Metro-Awakening_2024_01-31-24_002-1024x576.jpg
استودیوی سازنده قول داده که Metro Awakening از بخش‌های مخفی‌کاری اصلی بازی‌های گذشته و مکانیزم‌های بقا بهره می‌برد، اما همچنین خاطرنشان کرده که این جنبه‌ها در این بازی با کمک فناوری واقعیت مجازی پیشرفته بهبود خواهند یافت. گلوخوفسکی مانند آثار قبلی، در توسعه‌ی Metro Awakening نقش داشته و به عنوان مشاور داستان ایفای نقش می‌کند. جالب است بدانید که دادگاه مسکو در آگوست گذشته نویسنده‌ی مترو را به دلیل سخن گفتن بر علیه حمله به اوکراین به هشت سال زندان محکوم کرد، اما گلوخوفسکی به دلیل زندگی در خارج از روسیه از دستگیری در امان است. او بیان کرده که این بازی اوریجینال بازگشتی به ریشه‌های سری خواهد بود.

در خلاصه داستان بازی آمده که در سال ۲۰۲۸، بازماندگان یک فاجعه‌ی هسته‌ای در متروی مدفون مسکو، آخرین پناهگاه و مقبره‌ی تمدن، جایی که شیاطین انسان‌ها را تحت تعقیب قرار می‌دهند، به وجود می‌آیند. شما در نقش دکتری هستید که در جست‌وجوی همسرتان و دارویی که او به شدت به آن نیاز دارد، در برابر تاریکی، تشعشعات فلج‌کننده و تهدیدهای مرگبار مترو مقاله می‌کند.

بازی Metro Awakening در سال جاری میلادی برای پلتفرم استیم‌ وی‌آر، کوئست ۲ و پلی‌استیشن وی‌آر ۲ عرضه خواهد شد. در ادامه می‌توانید تریلر منتشر شده را مشاهده کنید.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: memolina

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

مشکلات شرکت یوبیسافت همچنان ادامه دارد؛ عدم انگیزه در کنار فشارهای داخلی​


18f8103546d0afdf2cceeb8a07dd3a84e5840e0004e7bc822c287f7a6396311f.jpg
زمانی که شما اخبار دنیای گیمینگ را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که در حال حاضر شرکت‌های سازنده بازی در شرایط خوبی قرار ندارند. اکثر این شرکت‌ها در حال تعدیل نیرو بوده و همین موضوع باعث شده که بسیاری از کد نویسان و طراحان بازی از لحاظ کاری در خطر باشند. این مشکل هم تنها منحصر به شرکت‌های کوچک نیست و حتی غول‌هایی مثل مایکروسافت نیز درگیر آن شده‌اند. بحث تعدیل نیرو و مشکلات داخلی به شرکت یوبیسافت (Ubisoft) هم رسیده است. یوبیسافت از لحاظ تعداد کارمندان رتبه ششم را در دنیای گیمینگ دارد و یکی از سازندگان و ناشران بزرگ دنیای بازی‌های ویدئویی است. حال شرایط داخلی این شرکت اصلاً مناسب نیست و انگیزه کارمندان یوبیسافت در کمترین حالت ممکن قرار دارد. مخصوصاً اینکه اکثر این کارمندان ترس از یک بازسازی کامل شرکت دارند که باعث می‌شود بسیاری از این افراد کارشان را از دست بدهند.

عدم امنیت شغلی همیشه در صنعت بازی‌های ویدئویی وجود داشته و طمع یوبیسافت برای دنبال کردن موارد قابل توجه روز باعث شده که منابع بسیار زیادی را به هدر دهد. همین موضوع باعث می‌شود که شرکت نتواند از کارمندان خود حمایت کند و با مشکلات بسیار زیادی در زمینه حقوق کارمندان روبرو بشود.

از اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی بیش از ۱۵ هزار نفر در دنیای بازی‌های ویدئویی شغل خود را از دست دادند و تنها در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ تعداد این افراد ۵۶۰۰ نفر بود. یوبیسافت نیز در این ماجرا نقش داشته و حدود ۴ ماه پیش نزدیک به ۱۲۴ نفر را از کمپانی اخراج کرد. نکته عجیب اینجاست که بسیاری از منابع معتقد هستند که این عدد قرار است بیشتر هم بشود.

نکته اینجاست که یوبیسافت چندین سال است که یک شرکت موفق در دنیای گیمینگ است. پس چه چیزی باعث شده که شرکت با این وضعیت روبرو شود؟

d1725a3_1696499821013-acm-bagdad-vista-1024x682.jpg

جست‌وجوی بی سرانجام​

در این چند سال اخیر استراتژی یوبیسافت از خلاقیت و ایده‌های نو فاصله گرفته و باعث شده که به سمت یک جست‌وجوی بی سرانجام برود. به این شکل که این کمپانی به دنبال چیزی است که در یک بازه زمانی موفقیت کسب کرده و اصلاً به دنبال یک ایده بزرگ و دائمی نیست. برای مثال این شرکت تصمیم گرفت که یک بازی بتل رویال سرویس آنلاین بسازد و پس از آن به سمت ساخت بازی بر پایه NFT رفت. همین نامشخص بودن هدف باعث شد که منابع بسیار زیادی به هدر برود و انرژی افراد زیادی استفاده نشود.

از اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی تا اوایل سال ۲۰۲۲ کمپانی یوبیسافت چندین بازی بتل رویال در حال ساخت داشت. همه این عناوین نتوانستند در قسمت آزمایشی موفقیتی کسب کنند و توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند و در نتیجه به طور کامل منحل شدند.

نمونه‌های زیادی از این موارد وجود دارد و یکی از آن‌ها گوست رکان: فرانت لاین (Ghost Recon: Frontline) است. این بازی از زمان معرفی با مخالفت طرفداران روبرو شد و بسیاری از طرفداران مجموعه گوست رکان از آن راضی نبودند. مشکل اینجاست که طرفداران گوست رکان از یوبیسافت یک بازی تکتیکال و شوتر می‌خواستند اما این شرکت به آن‌ها یک بازی بتل رویال تحویل داد. مشکل اینجاست که یوبیسافت حدود ۴ سال برای این بازی کار کرد و در انتها در تابستان سال ۲۰۲۲ میلادی بدون دلیل مشخصی فرانت لاین از بین رفت. در کنار آن ۴ بازی معرفی نشده نیز منحل شدند که باعث شد وضعیت یوبیسافت چندان جالب نباشد.

INC_Expedition_Squad_Screenshot_No_Logo_96522615b4c0e57d523.64202824.0-1024x683.jpg
دنبال کردن موارد موفق روز تنها به سبک بتل رویال ختم نمی‌شود. در سال ۲۰۲۱ شرکت یوبیسافت چیزی به نام یوبیسافت کوارتز (Ubisoft Quartz) را معرفی کرد. در آن زمان بحث NFT و ارز دیجیتال در اوج خود قرار داشت و یوبیسافت نیز تصمیم گرفت از آن استفاده کند. معرفی کوارتز باعث شد که بسیاری از طرفداران از یوبیسافت ناامید شوند و حتی کارمندان نیز از چنین تصمیمی شرمسار باشند. بحث اینجاست که یوبیسافت این مورد را هنوز کنسل نکرده و همچنان روی آن کار می‌کند.

در حال حاضر توجه یوبیسافت به ساخت عناوین شوتر استخراجی (Extraction Base) جلب شده است. به این شکل که این شرکت در حال ساخت ۳ بازی در این سبک بوده که از آن‌ها می‌توان به The Division Heartland اشاره کرد. در کنار آن نیز این شرکت در حال ساخت یک مجموعه جدید با محور جنگ جهانی دوم است که به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ میلادی عرضه خواهد شد. حال اینکه این عناوین عرضه خواهند شد هنوز مشخص نیست ولی احتمال دارد که مانند گذشته این پروژه‌ها نیز از بین بروند.

تأخیرهای مداوم و مشکلات مدیریتی یوبیسافت​

در این چند سال یکی از مشکلات همیشگی یوبیسافت بحث تأخیر در عرضه بازی‌های مختلف است. این مشکلات باعث شده تا هم کارمندان و هم طرفداران بسیار از شرکت یوبیسافت ناراضی باشند و ایرادات بسیاری از این شرکت بگیرند. برای بحث تأخیر دو مورد مشخص وجود دارد. اول اینکه شرکت سازنده زمان‌های عجیبی برای عرضه بازی اعلام می‌کند. دوم اینکه مدیریت شرکت نیز بد بوده که باعث می‌شود بازی در زمان اعلام شده عرضه نشوند.

یکی از بهترین مثال‌های تأخیرهای زیاد در میان عناوین یوبیسافت بازی جمجمه و استخوان‌ها (Skull and Bones) است. این بازی تقریباً ۱۰ سال در حال ساخت بود و به شکل رسمی ۶ بار با تأخیر مواجه شد. هزینه ساخت آن نیز نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده و این مقدار قرار نیست پس از عرضه به شرکت باز گردانده شود.

skullandbonesthumb-1692204322124-1024x576.jpg
دلیل این تأخیرهای بسیار بیشتر مربوط به مدیران است. این افراد به طور دائم در تلاش هستند تا خودشان را بیشتر قدرتمند کنند و در نتیجه دیدگاه‌های خود را به پروژه القا می‌کنند. همین موضوع باعث شده که محیط شرکت یوبیسافت بسیار ناسالم باشد و بسیاری از سازندگان ندانند به صورت روزانه چه کاری باید انجام دهند. حتی برخی از این افراد گفته‌اند که بعضی روزها را تنها به مشاهده ویدئوهای یوتیوب می‌گذراندند.

تأخیرهای بازی جمجمه و استخوان‌ها تنها به محیط داخلی شرکت مربوط نبود و به صورت رسمی نیز چندین بار عرضه این بازی با تأخیر مواجه شد. این ماجرا تا زمانی ادامه پیدا کرد که شرکت هدف اصلی خود را در این بازی پیدا کرده و تصمیم گرفت که جمجمه‌ و استخوان‌ها را به طور کامل معرفی کرده و یک تاریخ عرضه منطقی برای آن اعلام کند.

این بحث مشکلات عرضه و تأخیر تنها برای بازی جمجمه و استخوان‌ها نبود و عدم مدیریت مناسب باعث شد که ساخت بازی بیاند گود اند اویل ۲ (Beyond Good and Evil 2) نیز مشکلات زیادی داشته باشد. به حدی که این بازی نزدیک به ۱۵ سال است که در حال ساخته شدن است و هنوز حتی نزدیک به کامل بودن هم نیست.

بازگشت به محل کار​

دوران پاندمی کووید ۱۹ در دنیای گیمینگ تأثیر بسیار زیادی داشت و این موضوع برای شرکت یوبیسافت هم صدق می‌کرد. در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی کارمندان شعبه مونترئال شرکت یوبیسافت که نزدیک به ۴۰۰۰ نفر بودند پس از ۳ سال کار از خانه به محل کار خود بازگشتند. تصمیم بازگشت به محل کار با انتقاد شدیدی از طرف کارمندان روبرو شد و این اعتراضات به حدی زیاد شد که شرکت مجبور شد قوانین جدیدی اعمال کند. به این شکل که حضور هرروزه در محل کار اجباری نبوده و کارمندان حداقل باید دو روز در هفته در این مکان حضور داشته باشند.

طبق چیزی که از طرف شرکت یوبیسافت اعلام شده حضور در محل کار در روز سه شنبه اجباری است. یک روز دیگر نیز به انتخاب کارمندان و با هماهنگی مدیر خط تولید باید مد نظر گرفت شود تا کارمندان در کل ۲ روز در هفته در محل کار حضور داشته باشند. مشکل اینجاست که بسیاری از کارمندان اعتقاد دارند که این قوانین در اصل ابتدای اجباری کردن حضور هرروزه در محل کار بوده و باعث شده که زیاد از این قانون خوشحال نباشند.

بحث اصلی اینجاست که بسیاری از شرکت‌های سازنده بازی نیز حضور در محل کار را اجباری می‌کنند ولی این موضوع در زمان استخدام افراد ذکر می‌شود. این در صورتی است که در زمان استخدام تعداد زیادی از کارمندان یوبیسافت این شرکت الزامی بودن حضور در محل کار را ذکر نکرده بود و در نتیجه این موضوع مشکل اصلی برای اکثر کارمندان یوبیسافت نبود. حال با اجباری شدن حضور در محل کار یک قانون جدید به شرکت و کارمندان اضافه شده که باعث شده چندان وضعیت خوبی در شعبه مونترئال یوبیسافت وجود نداشته باشد.

مشکلات درآمدی​

متأسفانه با گذشت زمان و تأخیرهای بیش از حد و مشکلات دیگر از جمله عرضه عناوین بی‌کیفیت اعتبار یوبیسافت نیز از بین رفته و طرفداران آن نیز کمتر شده است. مشکل اینجاست که بسیاری از گیمرها با این شرکت مشکل پیدا کرده و از محصولات آن حمایت نمی‌کنند و در نتیجه از عناوین این شرکت استقبال کمی می‌شود.

حدود ۱ ماه پیش بود که یوبیسافت یکی از بهترین بازی‌های خود در این چند سال اخیر یعنی بازی شاهزاده آریایی: تاج گمشده (Prince of Persia: The Lost Crown) را عرضه کرد. این بازی توانست امتیاز ۸۸ را کسب بکند و توجه منتقدان و طرفداران را به خود جلب کرد. مشکل اینجاست که با وجود تبلیغات گسترده و امتیازهای خوبی که بدست آورد این بازی دارای ۳۰۰ هزار کاربر است که حدود ۱۵ میلیون دلار درآمد برای شرکت داشته است.

prince-of-persia-the-lost-crown-image-4-1024x576.jpg
بازی دیگر آواتار: مرزهای پندورا (Avatar: Frontiers of Pandora) است. عنوانی که از سال ۲۰۱۷ در حال ساخت بود و هزینه زیادی برای این شرکت داشت. عرضه بازی مرزهای پندورا با فیلم The Way of Water همزمان شد که قرار بود در موفقیت بازی مؤثر باشد. مشکل اینجاست که با تأخیرهای زیادی که این بازی با آن مواجه شد، عرضه مرزهای پندورا به دسامبر سال ۲۰۲۳ میلادی موکول شد و با فیلم ارتباط خاصی نداشت. در نتیجه توانست نزدیک به ۱.۹ میلیون کاربر داشته باشد و درآمد آن نیز ۱۳۳ میلیون دلار باشد.این در صورتی است که بازی دیویژن ۱ در زمان عرضه توانست ۳۳۰ میلیون دلار درآمد داشته باشد و این بازی ارتباط خاصی با فیلم یا مجموعه‌ای نداشت و همینطور اینکه مشکلات زمان عرضه بسیار زیادی داشت. وضعیت برای مجموعه اساسینز کرید بهتر است به دلیل اینکه بازی میراژ (Mirage) با وجود امتیازهای کمی که بدست آورد توانست ۵ میلیون نفر کاربر داشته باشد و نزدیک به ۲۵۰ میلیون دلار درآمد برای یوبیسافت داشته باشد. چیزی که نزدیک به دو بازی آدیسی و اوریجینز بود.

نکات مثبت هم در این شرکت وجود دارد!​

با وجود مشکلاتی که برای یوبیسافت وجود دارد، این شرکت همچنان به سمت جلو در حال حرکت است. همینطور اینکه یوبیسافت همچنان تعدادی از موفق‌ترین مجموعه‌های دنیای گیمینگ را در دست دارد که باعث شده این شرکت به پیشرفت ادامه دهد. از طرفی دو بازی به نام‌های Star Wars Outlaws و اساسینز کرید با نام رمز قرمز (Codename Red) هم برای امسال برنامه‌ریزی شده که اگر شرکت در عرضه آن‌ها تأخیر ایجاد نکند می‌تواند وضعیت آن را بهتر کند.

در سال‌های آتی نیز چندین بازی از مجموعه گوست رکان، فارکرای و حتی اساسینز کرید قرار است عرضه شود و ساخت آن‌ها نیز روند خوبی تا الان داشته است. همینطور اینکه بازسازی مجموعه اسپلینتر سل (Splinter Cell) نیز در دست ساخت بوده که باعث می‌شود طرفداران این مجموعه قدیمی نیز به سمت شرکت یوبیسافت جذب بشوند.

ss_365ef295ee5e94dc8c1fe349d9e0098fb55c5f76.1920x1080-1024x576.jpg
شرایط و ادامه راه یوبیسافت به مقدار زیادی به موفقیت این عناوین بستگی دارد. در اصل شرکت یوبیسافت نیاز دارد تا عناوین با کیفیتی عرضه کند و درآمد خوبی کسب کند تا بتواند مشکلات خود را تا حد زیادی برطرف کند. نکته اصلی اینجاست که مدیران این شرکت برنامه مشخصی ندارند و همین موضوع باعث شده که شرکت در گرداب مشکلات گیر بکند.

اکثر مشکلات شرکت یوبیسافت وابسته به بحث مدیریت است. اگر این شرکت یک مدیر قدرتمند واحد داشته باشد می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب عملکرد بهتری در دنیای گیمینگ داشته باشد. یوبیسافت همیشه خلاقانه عمل کرده و یکی از شرکت‌های قدرتمند در زمینه گیمینگ است. نکته اینجاست که زمانی که شرکت‌ها اکثراً یک نقطه امن پیدا کرده و به آن می‌پردازند یوبیسافت همچنان با ایده‌های خاص خود دنیای گیمینگ را به پیش برده است. در نتیجه از بین رفتن آن می‌تواند آسیب زیادی به دنیای گیمینگ وارد بکند.



 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

آپدیت بعدی آلن ویک ۲ اجازه می‌دهد تا ترسناک بودن بازی را کاهش دهید​


Uiwgj8yRyoBnFTQpk47jcc-1.jpg
بازی الن ویک ۲ (Alan Wake 2) را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ میلادی دانست. این بازی توانست نمرات بسیار خوبی کسب کند و با استقبال بسیار خوبی از طرف طرفداران روبرو شود. نکته اصلی در مورد بازی الن ویک ۲ داشتن عناصر ترسناک است. همین موضوع باعث شده که هیجان بازی چندین برابر شده و حل کردن معماهای آن ترس خاصی داشته باشد.

بحث اینجاست که عنصر ترس به روش‌های مختلفی در یک بازی پیاده می‌شود که یکی از آن‌ها جامپ اسکر (Jump Scare) است. به این شکل که به طور ناگهانی یک موجود ترسناک یا دشمن به سمت کرکتر شما حمله کرده و این باعث سورپرایز شدن و در نتیجه ترسیدن شما می شود.

مقدار جامپ اسکر در بازی الن ویک ۲ بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد تمایل به تجربه آن نداشته باشند. از طرفی جامپ اسکر هیجان بازی را زیاد کرده اما اگر بیش از حد باشد از لذت آن می‌کاهد. حال شرکت سازنده اعلام کرده که قصد دارد مقدار جامپ اسکر را در بازی الن ویک ۲ با به روزرسانی بعدی تا مقدار زیادی کاهش دهد. در نتیجه افراد زیادی می‌توانند این بازی را تجربه کرده و نگران ترسیدن بیش از حد یا جامپ اسکر زیاد نباشند.

شرکت سازنده بازی الن ویک ۲ یعنی رمدی (Remedy) اعلام کرده که در به‌روزرسانی بعدی قابلیت کم کردن میزان جامپ اسکر را به کاربران ارائه خواهد داد. به این شکل که در قسمت تنظیمات یک بخش وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد شدت جامپ اسکر را تنظیم کرده و آن را به Low یا Normal تغییر دهد. این باعث می‌شود که کاربران با جامپ اسکر کمتری در بازی روبرو شوند.

در کنار این قابلیت شرکت سازنده توانایی انتخاب قسمت (Chapter Select) را نیز به بازی اضافه کرده است. به این شکل که کاربران می‌توانند در صورت باز کردن یک قسمت آن را انتخاب کرده و هر زمانی که می‌خواهند آن را تجربه کنند. در نتیجه اگر شما از یک مرحله یا یک قسمت از بازی خیلی خوشتان آمده می‌توانید چندین بار آن را تجربه کرده و از آن لذت ببرید.

مانند اکثر به روزرسانی‌های بازی‌ها در این به روزرسانی نیز ما شاهد از بین رفتن باگ‌های بازی و بهبود عملکردی هستیم. مشکل بازی در زمینه پنهان کردن سلاح‌های بزرگ مثل کمان زنبورکی (Crossbow) نیز تا حد خوبی برطرف شده و در نتیجه کاربران از لحاظ بصری نیز با مشکل روبرو نیستند. در کنار این موارد نشانگر برداشتن موارد مختلف از روی زمین یا محیط‌های مختلف هم به بازی اضافه شده که باعث می‌شود یافتن موارد مختلف برای کاربران راحت‌تر باشد.

Alan-Wake-2-New-Game-Plus-b3bdd1f.jpg

بسته‌های الحاقی الن ویک ۲​

شرکت رمدی هنوز در مورد بسته الحاقی بعدی الن ویک ۲ صحبتی نکرده است. اینطور که به نظر می‌رسد این شرکت همچنان در حال کار روی این بسته بوده و تاریخ عرضه دقیقی برای آن وجود ندارد. بسته الحاقی اول این بازی به نام چشمه‌های شب (Night Springs) به کاربر اجازه می‌دهد تا به جای چندین کرکتر مختلف در دنیای الن ویک بازی کند و داستان‌های بسیار خاصی را تجربه کند.

دنباله بسته الحاقی اول الن ویک یا بسته الحاقی دوم، خانه‌ی کنار دریاچه (The Lake House) نام دارد. خانه‌ی کنار دریاچه یک محیط جدید را به کاربران ارائه می‌دهد. در نتیجه کاربران با یک بخش جدید در دنیای الن ویک روبرو هستند و می‌توانند در آن به گشت و گذار بپردازند. همینطور اینکه در این بخش جدید از بازی یک کارخانه اسرار آمیز جدید وجود دارد که در حال انجام یک سری آزمایش خاص است. در این آزمایشگاه یک اتفاق ناگوار افتاده که باعث شده دچار مشکل شود. حال این وظیفه شما است که به دنبال علت این اتفاق و حل کردن معماهای مختلف در این بخش از بازی باشید.

شرکت رمدی تمام تلاش خود را کرده تا بازی الن ویک ۲ یک عنوان ماندگار و قدرتمند باشد. در نتیجه اضافه شدن قابلیت کم کردن میزان جامپ اسکر باعث می‌شود که افراد بیشتری به این بازی دسترسی داشته باشند و بتوانند آن را تجربه کنند. در کنار این قابلیت اضافه شدن بسته‌های الحاقی مختلف باعث می‌شود که این بازی همچنان زنده مانده و طرفداران بیشتری بدست بیاورد.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

تریلر گیم‌پلی فاینال فانتزی ۷ ریبرث فوق‌العاده به نظر می‌رسد​


شب گذشته نمایش مفصلی از گیم‌پلی بازی فاینال فانتزی ۷ ریبرث نشان داده شد که بیش از ۱۱ دقیقه از گیم‌پلی جذاب این بازی را به تصویر می‌کشید. در این تریلر با ابعاد مختلف گیم‌پلی و مکانیک‌های بازی آشنا می‌شویم و لحظاتی جذاب از آن را مشاهده می‌کنیم. با توجه به این تریلر، نه‌تنها ساختار گیم‌پلی نسخه‌ی قبلی حفظ شده است بلکه به نظر می‌رسد که تکامل آن هم بسیار عظیم بوده است و ویژگی‌های بسیاری به آن اضافه شده است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این بازی در وسعت آن و حجم عظیم محتوایی است که در خود قرار داده که شامل مأموریت‌های اصلی و فرعی فراوان می‌شود. در واقع، ساختار جهان‌باز این نسخه باعث چنین اتفاقی شده است. شما همچنین می‌توانید در حال حاضر دمو بازی فاینال فانتزی ۷ ریبرث را از طریق پلی‌استیشن ۵ تجربه کنید. یک بخش دمو از همین الان قابل‌تجربه است و طبق گفته‌ی کارگردان بازی بخش دیگر دمو در روزهای آتی اضافه خواهد شد.

به شما توصیه می‌کنیم که تریلر گیم‌پلی بازی فاینال فانتزی ۷ ریبرث را در بالا مشاهده کنید.

توصیه می‌کنیم که این تریلر فوق‌العاده را در پایین مشاهده کنید.

نام بازیFinal Fantasy VII Rebirth
تهیه‌کنندهSquare Enix
سازندهSquare Enix Creative Business Unit I
سبکنقش آفرینی ژاپنی
پلتفرمپلی‌استیشن ۵
تاریخ عرضه۱۰ اسفند ۱۴۰۲


 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا از اخراج‌های اخیر اکتیویژن بلیزارد چندان راضی نیست​


Blizzard.jpg
بر اساس گزارش اخیر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC)، مایکروسافت با اخراج ۱۹۰۰ کارمند خود در اواخر ژانویه، به وعده‌های خود در دادگاه در جریان محاکمه ضد انحصار این کمیسیون در سال ۲۰۲۳ عمل نکرده است.

عماد ابیاد (Imad Abyad) وکیل FTC به تازگی نامه‌ای را به دادگاه تجدید نظر ایالات متحده ارسال کرده که در واقع به مایکروسافت اشاره کرده است. وکیل FTC بیان کرده که اطلاعات جدید فاش شده با اظهارات مایکروسافت در این روند در تضاد است. مایکروسافت در ۱۵ ژانویه اعلام کرد که ۱۹۰۰ کارمند را از بخش بازی خود اخراج می‌کند که حدود ۸ درصد از کل کارمندان این بخش است. از طرفی بخش عظیمی از این کارمندان مرتبط به شرکت تازه خریداری شده‌ی اکتیویژن بلیزارد بود. درصد اخراج‌های اکتیویژن بلیزارد علنی نشده است، اما طبق به نظر می‌رسد که حداقل ۸۹۹ نفر از این ۱۹۰۰ در دفاتر اکتیویژن بلیزارد در کالیفرنیا کار می‌کرده‌اند.

فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت در این مورد گفت:

همانطور که در سال ۲۰۲۴ به جلو می‌رویم، رهبری بخش بازی مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد متعهد به همسویی با یک استراتژی و یک برنامه‌ی اجرایی با ساختار هزینه‌ای پایدار است که از کل تجارت رو به رشد ما پشتیبانی می‌کند. ما با هم اولویت‌ها را تعیین کرده‌ایم، زمینه‌های همپوشانی را شناسایی کرده‌ایم و اطمینان حاصل کرده‌ایم که همه در بهترین شرایط برای رشد همسو هستیم.

Microsoft-1024x649.jpg
اخراج‌های اخیر شرکت‌های بازی‌های ویدیویی در حال ایجاد یک بحران در صنعت است. ابیاد بیان کرده که مشکل آن این است که مایکروسافت در جریان جلسات FTC خود به دادگاه گفته که مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد تا حد زیادی از یکدیگر مستقل خواهند بود. او سپس اشاره کرد که مایکروسافت بیان کرده که اکتیویژن بلیزارد پس از ادغام به‌گونه‌ای ساختار یافته و عمل می‌کند که به راحتی مایکروسافت را قادر می‌سازد تا یک یا همه کسب‌ و کار‌های اکتیویژن بلیزارد را واگذار کند. نکته‌ی ذکر شده توسط ابیاد این است که برنامه‌ی اعلام شده مایکروسافت برای ادغام با اکتیویژن نیازی به تعدیل نیرو‌ها و اخراج کارمندان حداقل در حد مطالبات خواسته‌شده FTC ندارد.

نه تنها اخراج‌ها به خودی خود یک مشکل هستند، بلکه ابیاد همچنین از اظهارات اسپنسر مبنی بر اینکه اخراج‌ها مناطق همپوشانی بین دو شرکت را کاهش می‌دهد را با اظهارات قبلی در دادگاه ناساگار خواهند. گفتنی است که قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد در حال حاضر کامل شده است اما FTC درخواست تجدید نظر در مورد این تصمیم را در ماه دسامبر داد و همچنان‌ امیدوار است که این قرارداد را متوقف کند یا بهتر است بگوییم که آن را لغو کند. اگرچه موافقت دادگاه با آن چالش بزرگی خواهد بود، اما به نظر می‌رسد FTC نگران نباشد زیرا قبلا قراردادهایی را به شکلی مشابه لغو کرده است. دادگاه استیناف سانفرانسیسکو فعلا تصمیمی را اعلام نکرده است.

microsoft-1-1024x576.jpg
البته مایکروسافت نیز بیکار ننشسته و با نامه‌ی خود به دادگاه استیناف ایالات متحده در سانفرانسیسکو به پرونده‌ی FTC پاسخ داد و این موضوع را که اخراج‌هایش ثابت می‌کنند که به قول خود در دادگاه عمل نکرده است، انکار کرده است. راکش کیلارو (Rakesh Kilaru) به عنوان وکیل مایکروسافت با اشاره به اینکه این شرکت پیش از ادغام در حال بررسی اخراج کارکنان بوده، گفت:

اطلاعیه‌ی اخیر را نمی‌توان به طور کامل به ادغام اخیر نسبت داد. مهم‌تر از آن، مایکروسافت همچنان به طور کامل پشت نماینده‌های خود در این دادگاه می‌ایستد. برای روشن شدن موضوع، در حالی که برخی از همپوشانی‌ها شناسایی شده و برخی از مشاغل حذف شده‌اند، مایکروسافت ساختار شرکت پس از ادغام را به گونه‌ای طراحی کرده است که به آسانی آن را قادر می‌سازد تا یک یا همه کسب‌ و کار‌های Activision را واگذار کند. این همان چیزی است که مایکروسافت قبلا نیز گفته بود.
یکی از سخنگویان مایکروسافت نیز بیانیه‌ای را ارائه کرده است:

در ادامه‌ی مخالفت خود با این معامله، FTC این واقعیت را نادیده می‌گیرد که خود معامله به طور اساسی تغییر کرده است. از آنجایی که FTC در ماه ژوئیه‌ی گذشته در دادگاه شکست خورد، مایکروسافت توسط مقامات سازمان رقابت و تنظیم بازار بریتانیا ملزم شد که این خرید را در سطح جهانی بازسازی کند و بنابراین حقوق استریم بازی‌های اکتیویژن بلیزارد در ایالات متحده را بدست نیاورد. علاوه‌بر این، سونی و مایکروسافت توافقنامه‌ای الزام‌آور امضا کردند تا کال آو دیوتی را در پلی‌استیشن با شرایطی بهتر از قبل حفظ کنند.
 

memolina

کاربر عضو
عضویت
2018-03-30
نوشته‌ها
975
پسندها
578

بالاخره این بازی هم کرک شد...
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

از آینده ایکس‌باکس چه می‌دانیم؟ | ۴ بازی انحصاری ایکس‌باکس به پلتفرم‌های رقیب می‌آید​


Gamescom_Keyart_16x9-Xbox-Final-b8ae83ba005cc7de9909.jpg
پس از شایعه‌ها و گزارش‌های مختلفی که در هفته‌ی پیش منتشر شده بود و جنجال‌های زیادی به پا کرد، ایکس‌باکس وعده داد که پنجشنبه از اتفاقات اخیر ابهام‌زدایی می‌کند. در پادکست دیشب همین اتفاق هم افتاد، هرچند نمی‌دانیم واقعاً چقدر «ابهام‌زدایی» شد.

طبق گفته‌های دیشب فیل اسپنسر، مایکروسافت در حال حاضر قصد دارد ۴ بازی را برای پلتفرم‌های رقیب منتشر کند که ۲ تا از این عنوان‌ها از بازی‌های سرویس محور هستند و ۲ بازی دیگر طبق گفته‌ی اسپنسر بازی‌های کوچک‌تری هستند که هرگز قرار نبود به عنوان نوعی انحصاری پلتفرمی ساخته شوند.

در حالی که اسپنسر نام این بازی‌ها را اعلام نکرد اما هر دو بازی Hi-Fi RUSH و Sea of Thieves بخش مهمی از این شایعه‌ها بودند و با توصیف اسپنسر مبنی بر یک بازی کوچک‌تر و یک بازی سرویس محور کاملاً همخوانی دارند.

xbox-bringing-formerly-exclusive-games-to-rival-platforms-20240216021256-1024x576.jpg
سایت The Verge که یکی از منابعی بود که از همان ابتدا به این گزارش‌ها اشاره کرده و نام بازی‌ها را اعلام کرده بود، همچنین به نقل از منابعی گزارش می‌دهد که دو عنوان اول Hi – Fi RUSH و Pentiment خواهند بود و پس از آن Sea of Thieves و Grounded راهی پلتفرم‌های رقیب یعنی پلی‌استیشن و نینتندو خواهند شد. طبق این منبع، گفته می‌شود که این شرکت ایده آوردن بازی‌ گیرز آو وار، شبیه‌ساز پرواز مایکروسافت و حتی بازی بعدی DOOM را به پلتفرم‌های رقیب در سر می‌پروراند اما هنوز تصمیمات نهایی درباره‌ی این بازی‌ها گرفته نشده است و فعلاً باید فقط در انتظار ۴ بازی Hi-Fi RUSH، Pentiment، Sea of Thieves و Grounded‌ باشیم.

فیل اسپنسر در جریان این پادکست شایعه‌ی آمدن بازی‌ استارفیلد و ایندیانا جونز به پلتفرم‌های رقیب را رد کرد و بیان کرد که این دو بازی در میان آن ۴ بازی (که نام آن‌ها را بیان نکرد) نخواهند بود. با این وجود، وقتی سایت The Verge از اسپنسر پرسید که آیا می‌توان احتمال آمدن این دو بازی را به پلتفرم‌های دیگر کاملاً رد کرد، مدیر ایکس‌باکس پاسخ داد: «من فکر می‌کنم که ما به‌عنوان یک صنعت هرگز نباید احتمال عرضه یک بازی به پلتفرم‌های دیگر را کاملاً از بین ببریم. ما فعلاً روی این چهار بازی تمرکز کرده‌ایم و از تجربه آن‌ها درس می‌گیریم. اما نمی‌خواهم این انتظار کاذب را در پلتفرم‌های دیگر ایجاد کنیم که این چهار بازی اول هستند که همچون سدی محکم ایستاده‌اند و اگر از این سد عبور کنیم، همه بازی‌های دیگر برای پلتفرم‌های رقیب می‌آیند. این برنامه امروز ما نیست. ما این چهار بازی را عرضه می‌کنیم و از این بابت هیجان‌زده هستیم. ما درباره‌ی این خبر و همه‌چیز دیگر هیجان‌زده هستیم اما خواهیم دید که چه اتفاقی برای کسب‌وکار ما می‌افتد.»

یکی از اتفاقات دیگری که در پادکست دیشب افتاد، این بود که مایکروسافت بالاخره اعلام کرد که اکنون که قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد نهایی شده است، بازی‌های اکتیویژن بلیزارد به‌مرور به گیم‌پس خواهند آمد و اولین بازی دیابلو ۴ خواهد بود که در تاریخ ۲۸ مارس به این سرویس اشتراکی اضافه خواهد شد.

0x0-1024x586.jpg
رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، سارا باند (Sarah Bond)، اعلام کرد که سرویس ایکس‌باکس گیم پس در حال حاضر ۳۴ میلیون مشترک دارد که نسبت به ۲۵ میلیون مشترک مایکروسافت در ژانویه ۲۰۲۲ افزایش یافته است. لازم به ذکر است که تمام اشتراک‌های ایکس باکس لایو گلد در سپتامبر ۲۰۲۳ به ایکس‌باکس گیم کور (Xbox Game Pass Core) تبدیل شدند. مایکروسافت تأیید کرده که این ۳۴ میلیون شامل مشترکین ایکس‌باکس گیم پس کور هم می‌شود. براساس اسناد دادگاه کمیسیون تجارت فدرال مایکروسافت، تا آوریل ۲۰۲۲، حدود ۱۱.۷ میلیون مشتراک ایکس باکس لایو گلد وجود داشته است.

سارا باند به خاطر اینکه نگرانی طرفداران مبنی بر خروج ایکس‌باکس از ساخت سخت‌افزار را رد کند، در رابطه با سخت‌افزار ایکس‌باکس می‌گوید که مایکروسافت در حال حاضر روی ساخت نسل بعدی ایکس‌باکس کار می‌کند: «ما همچنین روی نقشه راه نسل بعدی خود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و آنچه که ما واقعاً روی آن تمرکز کرده‌ایم، ارائه بزرگ‌ترین جهش فنی است که تا به حال در یک نسل سخت‌افزاری دیده‌اید که آن را برای بازیکنان بهتر و برای سازندگان و چشم اندازهایی که در حال ساخت آن هستند، بهتر می کند.»

در حالی که پادکست دیشب بخشی از ابهام‌ها را برطرف کرد و درباره‌ی برنامه‌ی فعلی مایکروسافت که می‌خواهد ۴ بازی را برای پلتفرم‌های رقیب منتشر کند، شفاف‌سازی‌هایی صورت گرفت اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، هنوز ابهام‌های زیادی درباره‌ی آینده‌ی مسیر جدید ایکس‌باکس و برنامه‌های آتی آن‌ها در زمینه‌ی عرضه‌ی بازی برای پلتفرم‌های دیگر وجود دارد. در واقع، به نظر می‌رسد که صحبت‌های دیشب بیشتر شبیه به همان نوع صحبت‌هایی داشت که می‌توان از روابط عمومی یک شرکت انتظار داشت. در واقع، اگرچه حرف‌های دیشب مدیران ایکس‌باکس واقعیت داشتند اما فقط بخشی از واقعیت بودند.

با این اوصاف، حدس و گمان‌ها درباره‌ی بازی‌های احتمالی که ممکن است مایکروسافت برای عرضه برای پلی‌استیشن و نینتندو سوییچ در نظر داشته باشد، از بین نمی‌رود و چه بسا در ماه‌های آینده بیشتر هم شود. همان‌طور که اسپنسر گفت، فعلاً آن‌ها برنامه‌ای برای عرضه بازی‌هایی مثل استارفیلد و ایندیانا جونز را برای پلتفرم‌های دیگر ندارند اما نمی‌توان هیچ‌وقت احتمال برای عرضه‌ی آثار برای پلتفرم‌های دیگر را کاملاً از بین برد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Faraz

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

سازندگان توم ریدر از ظاهر جدید لارا کرافت رونمایی کردند​


Lara-Croft.jpg
کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics)، استودیوی توسعه‌دهنده‌ی سری محبوب توم ریدر، اخیراً یک وبسایت جدید برای این سری راه‌اندازی کرده است که نگاهی به طراحی جدید شخصیت لارا کرافت (Lara Croft) به طرفداران می‌دهد.

کانسپت آرتی که از این شخصیت منتشر شده نشان می‌دهد که این شخصیت ظاهراً به ریشه‌های خود بازخواهد گشت و از این نظریه پشتیبانی می‌کند که لارایی که پاییز گذشته در کال آو دیوتی دیدیم، اساسا ظاهر آینده‌ی شخصیت بوده است. این اثر هنری جدید لارا در سایت توم ریدر پس از حل یک معمای ساده در وبسایت قابل دسترسی است. این تصاویر لارا کرافت را با تاپ و شلوارک قدیمی و کلت‌های دوقلو در دست نشان می‌دهد. دیگر خبری از تیر و کمان برای لارا در آینده نیست.

همچنین به نظر می‌رسد که این نسخه از لارا کمی بالغ‌تر و قوی‌تر از لارایی است که در سه‌گانه‌ی اخیر مشاهده شده است. پایان آخرین بازی در آن سه‌گانه حکایت از ماجرا‌های جدید در آینده داشت؛ ماجرایی که قرار است لارا را به مصر بازگرداند تا در آنجا با Tyrannosaurus rex مانند نسخه‌ی اول توم ریدر روبرو شود.

TombRaider_Wallpaper_Desktop-1-1024x576.jpg
گفتنی است که طرفداران لارا کرافت می‌توانند اولین ماجراجویی‌های او را در مجموعه‌ای که اخیرا با بهبود جلوه‌های بصری با عنوان Tomb Raider I–III Remastered برای کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی منتشر شده، تجربه کنند. در این میان تایید شده است که کریستال داینامیکس در حال توسعه‌ی یک بازی جدید در این سری است و کمپانی آمازون گیمز نیز وظیفه‌ی انتشار آن را برعهده خواهد داشت.

سازندگان گفته‌اند که ماجراجویی‌های بعدی لارا، جدول زمانی دوران بقا یا همان مدر لارا و بازی‌های توسعه‌ یافته توسط Core Design یعنی توم ریدر ۱۹۹۶ تا Tomb Raider: The Angel of Darkness در سال ۲۰۰۳ را پیوند می‌دهد. جدای از این، کریستال داینامیکس چیز زیادی در مورد توم ریدر جدید نگفته است، به جز اینکه این بازی با استفاده از موتور آنریل انجین ۵ ساخته خواهد شد. از دیگر پروژه‌های در دست ساخت می‌توان به سریال انیمیشنی توم ریدر برای نت‌فلیکس اشاره کرد که در آن هایلی اتول (Hayley Atwell)، صداپیشگی لارا را در داستانی پس از دوران مدرن برعهده دارد. یک سریال لایو اکشن در آمازون نیز از این شخصیت در حال ساخت بوده که نویسنده‌ی آن فیبی والر بریج است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: memolina

mehrdadb3

کاربر فعال بازارچه
عضویت
2006-05-22
نوشته‌ها
194
پسندها
118
سابقه بازارچه
45

تریلر دی ال سی dlc بازی الدن رینگ Elden ring Shadow of the Erdtree​


 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

ببینید؛ بازی موبایلی جدید رینبو سیکس در دسترس قرار گرفت​


Rainbow-Six-SMOL-1.jpg
یوبی‌سافت (Ubisoft) و نت‌فلیکس (Netflix) به تازگی از بازی Rainbow Six SMOL برای اندروید و iOS رونمایی کرده‌اند.

این بازی روگ‌لایت از سری تیراندازی تاکتیکی رینبو سیکس که زمانی متمرکز بر واقع‌گرایی بود، استفاده کرده و آن را به ابعادی کارتونی کوچک می‌کند. در این اثر شما به گروهی از ضد تروریست‌ها فرمان می‌دهید که در اطراف مراحلی که به صورت اتوماتیک و توسط کامپیوتر ایجاد شده‌اند، رژه ‌رفته و هر چیزی را در معرض دید خود نابود کنند. اطلاعات منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که می‌توانید یک رویکرد مخفی‌کاری را در گیم‌پلی پیش بگیرید، اما انفجار‌های زیادی در تریلر وجود دارد که نشان می‌دهد چنین چیزی کم پیش می‌آید.

بازی Rainbow Six SMOL با توجه به تریلر منتشر شده به نظر می‌رسد که می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. تریلر جریان خوبی از اکشن را به نمایش می‌گذارد و برخی از ویژگی‌های آن را نشان می‌دهد، مانند مه جنگی که همه چیز‌ را پنهان می‌کند. البته به نظر می‌رسد که این بازی هنوز با ریشه‌های تاکتیکی سری خود فاصله‌ی زیادی دارد، اما اینگونه نیست که DNA کاملا متفاوتی داشته باشد.

Rainbow-Six-SMOL.jpg
در این میان مانند رینبو سیکس سیج، SMOL شامل محیط‌های بسیار تخریب‌پذیر است و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بر اساس سبک بازی‌شان بازی را تجربه کنند. در واقع بازیکنان گروهی از اپراتورهای R6 را در حالی که ماموریت‌های مختلفی را در سراسر جهان انجام می‌دهند، کنترل می‌کنند. هر اپراتور مطابق انتظار سلاح‌ها، پاداش‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. یوبی‌سافت بیان کرده که بسته به مرحله بازیکنان باید تیم‌هایی تشکل از اپراتورهای مناسب را بسازند.

بازی Rainbow Six SMOL اکنون برای اندروید و iOS تنها به صورت انحصاری برای اعضای نت‌فلیکس در دسترس است. موردی که باید به خاطر داشته باشید این است که از آنجایی که این یک بازی انحصاری نت‌فلیکس است، هیچ خرید درون برنامه‌ای در بازی وجود ندارد بنابراین همه چیز از طریق گیم‌پلی بدست می‌آید. هرچند این ممکن است روزی تغییر کند. در ادامه می‌توانید تریلر منتشر شده را مشاهده کنید.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DM.JAGUAR

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

با ماد Convergence الدن رینگ تجربه‌ی بازی را تا آمدن بسته‌ی الحاقی متحول کنید​


elden-ring.jpg
علی‌رغم شایعات فراوان، ما هنوز نمی‌دانیم که چه زمانی بسته‌ی الحاقی بازی الدن رینگ با عنوان Shadow of the Erdtree عرضه خواهد شد و ممکن است تا اواخر این ماه، امسال یا حتی فراتر از آن طول بکشد. با این حال، در حالی که ما منتظر بسته‌ی الحاقی رسمی هستیم، مادسازها از استودیوی فرام‌سافتور (FromSoftware) و تجربه جدید و قابل توجه‌ای را برای کسانی که هر گوشه از سرزمین میانه را تجربه کرده، ارائه کرده‌اند.

ماد Elden Ring: The Convergence یک ماد جاه‌طلبانه برای بازی جهان باز محبوب سال ۲۰۲۲ است که تغییرات و اضافات زیادی را در بازی اعمال می‌کند و ممکن است به خودی خود یک بازی کاملا جدید باشد. از بسیاری جهات، به معنای واقعی کلمه اینطور است، زیرا فایل exe. ماد به طور جداگانه با بازی اصلی اجرا می‌شود و از شما می‌خواهد که فایل‌های ذخیره‌ی خود را دوباره کپی کنید یا از نو شروع کنید.

علاوه‌بر اینکه تعداد کلاس‌‌های شخصیتی بازی را از ۱۰ به ۲۷ و تقریبا سه برابر می‌کند، The Convergence به هر کلاس مکان شروع منحصربه‌فرد خود را در سراسر نقشه‌ی جهان بازی اختصاص می‌دهد، به این معنی که می‌توانید در کالید، لیندل یا فلات آلتوس به جای تپه‌های آشنای لیمگریو کار خود را آغاز کنید. هر کلاس همچنین مسیر پیشرفت خود را در جهان دنبال می‌کند و راه متفاوتی را برای کشف سرزمین‌های میانه ایجاد می‌کند.

elden-ring-the-convergence-mod.jpg
به لطف یک سیستم تله‌پورت جدید به نام شبکه‌ی درخت ارد که نقاط جدیدی را برای سفر سریع هنگام شکست دادن باس‌ها باز می‌کند، کاوش راحت‌تر است. اگر دوست دارید بارها و بارها با استفاده از گزینه‌ی رستاخیز موجود در ماد با باس مالنیا یا رادان مبارزه کنید، این باس‌ها ممکن است شامل برخی از دشمنان جدید اضافه شده در ماد یا چهره‌های آشنا باشند. برای همراهی با باس‌های تغییر یافته، تعدادی از سیاه چال‌های الدن رینگ نیز در The Convergence بازسازی شده‌اند.

در این میان برای کمک به شما در مقابله با دشمنان و سیاه چال‌های جدید، می‌توانید از ده‌ها سلاح جدید ایجاد شده توسط سازندگان ماد، همراه با صد‌ها طلسم اضافی برای اسلحه استفاده کنید. کرفتینگ نیز گسترش یافته است و به شما این امکان را می‌دهد که از مواد جدید برای ساخت طلسم‌ها و کریستال تیرها استفاده کنید و در حین مبارزه کرفت کنید. از طرفی بدون نیاز به جست‌وجوی دستور العمل‌های جدید، به همه‌ی دستور العمل‌ها نیز دسترسی خواهید داشت.

به طور خلاصه، چیز‌های زیادی در این ماود وجود دارد که بهتر است خودتان آن را تجربه کنید. شما می‌توانید این ماد را از این نشانی دریافت کنید.

 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

ببینید؛ بازی مبارزه‌ای لیگ آو لجندز با نام ۲XKO سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود​


2XKO.jpg
استودیوی «رایوت گیمز» (Riot Games) به تازگی با انتشار تریلری از نام رسمی بازی مبارزه‌ای مورد انتظار لیگ آو لجندز رونمایی کرده است.

این بازی تیمی ۲v۲ و مبتنی بر تگ (Tag) رایگان ابتدا با اسم رمز Project L معرفی شد و حال نام رسمی آن ۲XKO است. رایوت گیمز اعلام کرده که انتظار می‌رود این بازی در سال ۲۰۲۵ روی رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس و اس عرضه شود و بازیکنان بهتر است برای دریافت اطلاعات بیشتر در توییتر، اینستاگرام، تیک‌تاک و فیس‌بوک بازی را دنبال کنند. با توسعه‌ی کامل و نهایی شدن نام، تیم ۲XKO به دنبال تقویت پیوند خود با جامعه‌ی بازیکنان بازی‌های مبارزه است.

تیم سازنده این کار را با دموهای مختلف در طول سال ۲۰۲۴ انجام می‌دهد که اولین آن در رویداد بازی‌های مبارزه‌ای EVO ژاپن در‌ آوریل امسال خواهد بود. علاقه‌مندان به شرکت در تست‌های تجربه‌ای که پیش‌بینی می‌شود قبل از پایان سال آغاز شود، می‌توانند در وبسایت رسمی بازی ثبت‌ نام کنند.

1-37-1024x564.jpg
گفتنی است که این بازی به طور رسمی در سال ۲۰۱۹ با نام رمز Project L معرفی شد. در آن زمان، استودیوی رایوت گیمز اعلام کرد که در حال ساخت این بازی با کمک شرکت Radiant Entertainment است که سه سال قبل آن را خریداری کرده بود. شرکت ذکر شده قبلا بازی مبارزه‌ای رایگان Rising Thunder را توسعه داده است.

بازی اسپین‌آف ۲XKO در همان دنیای بازی افسانه‌ای لیگ آو لجندز می‌گذرد و در حال حاضر فهرستی از قهرمانان محبوبی مانند اکو (Ekko)، آری (Ahri)، داریوش (Darius) و غیره را ارائه می‌دهد. از طرفی در آگوست سال گذشته، متوجه شدیم که یکی دیگر از شخصیت‌های محبوب یعنی یاسو (Yasuo)، نیز به عنوان یک شخصیت قابل بازی در این اثر ظاهر خواهد شد. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آیا این اثر می‌تواند خود را به عنوان اثری شایسته برای طرفداران این سبک برجسته کند یا خیر.

بازی رایگان ۲XKO در سال ۲۰۲۵ میلادی برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در ادامه می‌توانید تریلر و تصاویر منتشر شده را مشاهده کنید.

 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

عرضه‌ی ناموفق سایبرپانک ۲۰۷۷ فراتر از دیوارهای سی‌دی پراجکت و سراسر لهستان را تحت تاثیر قرار داد​


Cyberpunk-2077-1.jpg
جای تعجب نیست که عرضه‌ی عجیب و غریب سایبرپانک ۲۰۷۷ روحیه‌ی توسعه‌دهنده‌ی آن یعنی استودیوی سی‌دی پراجکت (CD Projekt Red) را تضعیف کرد. کارگردان بازی، گیب آماتانگلو (Gabe Amatangelo)T سخنرانی خود در رویداد دایس ۲۰۲۴ را با اذعان به این واقعیت آغاز کرد.

نادیده گرفتن این واقعیت سخت است و اگر می‌خواهید در مورد اینکه چگونه استودیو، بازی را از یک شرایط درهم و برهم به یک اثر بهبود یافته‌ی پرفروش که بسته‌ی الحاقی فوق‌العاده‌ای دریافت کرده، تبدیل کرده است، باید به شکست‌ها توجه داشته باشید. هرچند دردسرهای اولیه‌ی این اثر بیش از آنچه به نظر می‌رسد وجود داشت. آماتانجلو چند حکایت کلیدی از اولین هفته‌های احیای سایبرپانک ۲۰۷۷ را به اشتراک گذاشته که بیشتر درباره‌ی تاثیر چنین شکست‌هایی فراتر از استودیو به ما می‌گوید و اینکه چگونه به غرور شخصی و احساس هویت در میان برخی از افراد در کشور لهستان ضربه می‌زند.

گفتنی است که سی‌دی پراجکت رد یک شرکت محبوب در لهستان است. اقتباس آن از سری ویچر (Witcher) که برخی از توسعه‌دهندگان لهستانی آن را از نظر محبوبیت به عنوان نسخه‌ی لهستانی ارباب حلقه‌ها توصیف کرده‌اند، یک موفقیت در سطح جهانی بود و بسیاری از طرفداران ویچر در این کشور این استودیو و نویسنده را می‌ستودند.

CD-Projekt.jpg
تبلیغات سایبرپانک ۲۰۷۷ آسمان‌خراش‌های شهر ورشو را روشن کرد، زیرا انتظار می‌رفت که یک لانچ پرفروش را داشته باشد و سپس وقتی انتشار بازی چندان خوب پیش نرفت، اوضاع جالب نبود. در داخل استودیو، آماتانجلو ناامیدی را در میان بسیاری از کارمندانی که پس از کالج به شرکت ملحق شده بودند و سال‌ها روی این بازی کار کرده بودند، به یاد می‌آورد.

جالب است بدانید که آماتانجلو بعد از شکستن سر دوش حمام آپارتمانش با اتفاقاتی مواجه می‌شود که اوج وخیم بوده قضیه را درک می‌کند. زمانی که او از صاحبخانه‌اش کسی را برای تعمیر می‌خواهد، صاحبخانه قبول کرده اما برای هفته‌ها تکنسین تعمیر و نگهداری نفرستاده است. او به دفتر صاحبخانه رفت و موضوع را جویا شده است. صاحبخانه از او پرسیده که آیا در سی‌دی پراجکت کار می‌کند و آماتانجلو آن را تایید کرده است. صاحبخانه بیان کرده که یک پلی‌استیشن ۴ داشته و سایبرپانک را خریداری کرده است. در هر صورت آماتانجلو بیان کرده که در حال کار روی آن هستند. صاحبخانه نیز بیان کرده که در حال کار روی سر دوش است.

این ممکن است از سوی یک بازیکن ناراضی باشد، اما وقتی آماتانجلو از کافی شاپ محل خود بازدید می‌کند، اوضاع چندان جالب نیست. در واقع در اینجا بود که او لهستانی خود را با باریستا که به نظر می‌رسید انگلیسی صحبت نمی‌کند، تمرین می‌کرد. او می‌گوید که یک روز، بعد از ناهار، به کافی شاپ آمده و باریستا که هرگز انگلیسی صحبت نمی‌کرده در مورد بازی به زبان انگلیسی پرسیده است. در هر صورت اگر باریستای شما به طور ناگهانی در حال تغییر زبان برای بازجویی از شما در مورد عرضه‌ی بازی ویدیویی ساخت شما است، طبیعتا چیزی بسیار اشتباه پیش رفته است.

Cyberpunk-2077-1024x649.jpg
بحث آماتانجلو در مورد آنچه که در میان مردم لهستان تجربه کرده را می‌توان به عنوان یک لحظه‌ی قابل توجه برای چگونگی تکامل هنر و علم توسعه‌ی بازی برجسته کرد. «صادرات فرهنگی» ممکن است برای کشور‌هایی که زیاد رسانه و سرگرمی تولید می‌کنند نامرئی به نظر برسدو فراموش کنیم که چقدر از چنین محصولاتی از خارج از کشور آمده‌اند و در حال استفاده‌ی آن‌ها هستیم. ایالات متحده با فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی که در سرتاسر جهان سر و صدا می‌کنند، ممکن است بهترین نمونه از این باشد. به همین دلیل است که کشور‌های دیگر به تولید رسانه‌ کمک می‌کنند و الزاماتی را بر صدا و سیما و رسانه‌ها تحمیل می‌کنند تا تولیدات محلی را به خط تولید خود اضافه کنند.

بازی‌های ویدیویی به آرامی نسخه‌هایی از آن کمک‌ها را به دست می‌آورند، اما توانایی کمی برای تحت فشار گذاشتن استیم، ایکس‌باکس، پلی‌استیشن یا نینتندو برای اولویت‌بندی توزیع محلی وجود دارد. کاهش خرده‌فروشی بازی‌های ویدیویی نیز توانایی تنظیم توسعه‌ی فرهنگ محلی را تضعیف می‌کند. خوشبختانه اشتیاق به بازی‌های محلی در مناطقی مانند آلمان و لهستان در سال‌های اخیر به وجود آمده است اما این قدرت فرهنگی ریسک استودیو‌هایی مانند سی‌دی پراجکت رد را افزایش می‌دهد. هنگامی که ۳۴۳Industries مستقر در واشنگتن مشکلاتی را تجربه کرد تا هیلو اینفینیت را قدرتمند عرضه کند، افت روحیه قطعا بیشترین ضربه را به کارمندان، کارمندان سابق و دوستان و خانواده‌ها وارد کرده است.

در نهایت گفتنی است که توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند توسعه‌ی بازی‌هایی جهانی را رشد دهند، باید به واکنش لهستان نسبت به عرضه‌ی سایبرپانک ۲۰۷۷ با دقت نگاه کنند. اگر صنعت بازی به دنبال اعتبارات مالیاتی و کمک در سراسر جهان است تا توسعه‌ی بازی را به عنوان یک عنصر اقتصادی و فرهنگی تقویت کند، باید قدرت غرور فرهنگی را درونی کند. این که ببینیم بازی‌ها می‌توانند به چنین هیاهوی گسترده‌ای دست یابند، خوشحال‌کننده است اما عدم تحقق اهداف و برآورده نکردن انتظارات ممکن است تعدای بیشتر از توسعه‌دهندگان و افرادی که بازی شما را انجام می‌دهند، ناامید کند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: sanaka

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

میازاکی: الدن رینگ هنوز یک راز کشف نشده دارد​


20220221162958_1-1-1.jpg
بازی الدن رینگ (Elden Ring) در سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه شد. این بازی توانست توجه منتقدین و گیمرها را به خود جلب کرده و به یکی از بهترین عناوین عرضه شده در این چند سال تبدیل شود. یکی از نکات مثبت بازی الدن رینگ دنیای آن بود. دنیایی که پر از رمز و راز بوده و به حدی گسترده بود که با ساعت‌ها تجربه بازی باز هم شما موارد جدیدی در آن پیدا می‌کردید.

حال اگر شما از طرفداران این بازی بوده و فکر می‌کنید که به طور کامل به آن شناخت دارید، شاید بهتر باشد بیشتر فکر کنید. به دلیل اینکه کارگردان این بازی یعنی هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki) در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده که هنوز یک عنصر کوچک در بازی کشف نشده است.

کارگردان الدن رینگ به اینکه این عنصر چه چیزی است اشاره نکرد ولی در مورد میزان تلاش طرفداران شگفت زده بود. تیم سازنده الدن رینگ در بازی خود جزئیات بسیار زیادی قرار دادند و نکته جالب اینجاست که بسیاری از افراد تمام وقت و زمان خود را گذاشته تا رازهای این بازی را کشف کرده و آن‌ها را پیدا کنند.

طبق چیزی که میازاکی گفته طرفداران باید کمی بیشتر در بازی بگردند تا این مورد آخر را پیدا کنند. او در ادامه توضیح داد:

به نظر شخصی من تنها یک عنصر اصلی است که هنوز در بازی الدن رینگ پیدا نشده است. در نتیجه من انتظار دارم که به زودی کاربران با گشت و گذار و تلاش بیشتر این مورد آخر را نیز پیدا کنند.

elden-ring-shadow-of-the-erdtree-2-1024x576.jpg
بازی الدن رینگ دارای جزئیات بسیار زیادی است. در اصل شرکت سازنده با نویسنده کتاب‌های گیم آو ترونز (Game of Thrones) همکاری کرده و همین موضوع باعث شده تا بازی الدن رینگ عمق به شدت زیادی داشته باشد. نکته اصلی اینجاست که عمیق بودن بازی باعث شده که نکات بسیار زیادی در آن نهفته باشد و یافتن همه آن‌ها کار دشواری باشد.

طرفداران بازی الدن رینگ در این دو سال هر کاری که می‌توان تصور کرد را با آن انجام دادند. از اتمام آن با استفاده از کنترلر موزی گرفته تا چندین هزار ساعت گشت و گذار در دنیای این بازی همگی توسط طرفداران این بازی انجام شده است. در نتیجه اینکه یک نکته همچنان باقی مانده باشد بسیار جالب و در عین حال عجیب است. اینکه یک شرکت سازنده تا این حد بازی را عمیق طراحی کرده که کاربران پس از دو سال جست و جو همچنان آن را پیدا نکرده‌اند بسیار جالب است.

چندی پیش نیز به طور رسمی از بسته الحاقی الدن رینگ رونمایی شد. همینطور اینکه شرکت سازنده اعلام کرد که به فکر عرضه یک دنباله یا بسته الحاقی جدید برای این بازی نیست و در نتیجه امکان دارد که عرضه محتوای جدید برای این بازی دوست داشتنی به اتمام رسیده باشد. نکته اینجاست که بسته الحاقی الدن رینگ در تابستان امسال در دسترس طرفداران قرار خواهد گرفت و قرار است جزئیات بسیار زیادی به دنیای این بازی اضافه کند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DM.JAGUAR

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

اولین تریلر رسمی از بازی Dune: Awakening منتشر شد​


Dune_Awakening.jpg
بازی دون: رستاخیز (Dune Awakening) چندی پیش معرفی شد. با این حال از زمان معرفی ما شاهد یک تریلر کامل از این بازی نبودیم. شرکت سازنده دون: رستاخیز شرکت فانکام (Funcom) بوده که اطلاعات زیادی از آن منتشر نکرد. حال با گذشت چند ماه از معرفی این بازی نوبت به اولین تریلر از دون: رستاخیز رسیده است.

بازی دون: رستاخیز در سبک جهان باز و آنلاین گسترده بوده که با فاصله کوتاهی از عرضه فیلم دون معرفی شد. این بازی قرار است یک دنیای بسیار گسترده را در اختیار کاربران قرار داده تا با یکدیگر به گشت و گذار پرداخته و مأموریت‌های مختلفی را انجام دهند. حال در تریلر جدید نیز اطلاعات بیشتری از روند بازی دون: رستاخیز منتشر شده است.

نام تریلر جدید این بازی، ساخت جهان از کتاب تا فیلم و به بازی است (Creating Worlds: From Book to Film to Game) است. در این تریلر شرکت فانکام طرفداران را به یک سفر طولانی به قلب دنیای آراکیس (Arrakis) می‌برد. نکته اینجاست که در این تریلر ما شاهد تصاویری هستیم که تا به حال از دنیای بازی دون منتشر نشده است.

در این تریلر ما شاهد دو مصاحبه هستیم. مصاحبه اول با سینماتوگراف مشهور گریگ فریسر (Greig Fraser) است. در این مصاحبه فریسر در مورد ارتباط میان دو فیلم و دنیای دون صحبت کرد. پس از آن کارگردان بخش خلاقیت شرکت فانگام به نام جوئل بایلُس (Joel Bylos) در زمینه ارتباط میان دنیای بازی و دنیای فیلم‌های دون صحبت کرد. همینطور اینکه شرکت فانکام تمام تلاش خود را کرده تا دنیای این بازی را به حالت فانتزی و قابل تجربه تبدیل کند.

umd_Dune-Awakening_2024_03-04-24_006-1024x576.jpg
در دنیای دون موجودات بسیار ترسناکی وجود دارد. در نتیجه در کنار شکار آن‌ها و مبارزه شما باید تلاش کنید تا کرکتر خود را نیز بیشتر قدرتمند کنید تا بتوانید در شرایط سخت آراکیس دوام بیاورید. مواد و منابع بسیار زیادی در دنیای دون وجود دارد و شما باید بنابر سبک بازی و سلیقه خود یکی را انتخاب کرده و پناهگاه خود را بسازید. همینطور اینکه شما می‌توانید از مدرسه‌های مختلف دنیای دون روش‌های مبارزه را آموخته و تلاش کنید تا از بقا و دوام آوردن به تسلط تغییر وضعیت دهید.

بازی دون: رستاخیز به صورت هوشمندانه‌ای عناصر سبک بقا را با بازی‌های آنلاین گسترده ترکیب کرده است. در نتیجه شما با یک بازی جهان باز بسیار گسترده و خاص روبرو هستید که تجربه آن در هیچ عنوان دیگری وجود ندارد. نکته اینجاست که تمرکز شرکت سازنده روی آزادی عمل کاربران بوده و همین موضوع باعث جذابیت بسیار زیاد این بازی شده است.

بازی دون: رستاخیز برای کنسول‌های نسل نهم و کامپیوتر در حال ساخت است. هنوز تاریخ عرضه رسمی این عنوان اعلام نشده ولی به احتمال زیاد در سال جاری میلادی اطلاعات بیشتری از آن منتشر خواهد شد.


 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,374
پسندها
1,433
سابقه بازارچه
63

آکیرا توریاما، خالق سری بزرگ دراگون بال درگذشت​


toriyama.jpg
به نظر می‌رسد که آکیرا توریاما (Akira Toriyama)، هنرمند مشهور مانگا و خالق سری دراگون بال (Dragon Ball)، در سن ۶۸ سالگی در گذشته است.

این خبر به تازگی در بیانیه‌ای عمومی توسط استودیوی مانگای توریاما یعنی Bird Studio منتشر شده است. این استودیو در توییتی از حساب رسمی دراگون بال در ایکس فاش کرد که توریاما در ۱ مارس (۱۱ اسفند) بر اثر هماتوم ساب دورال درگذشته است. مراسم تشییع جنازه‌ی این هنرمند محبوب به صورت خصوصی برگزار شده و استودیو از طرفداران خواسته است به حریم خصوصی خانواده‌ی توریاما احترام بگذارند. در ادامه متن کامل بیانیه آمده است:

با ابراز تاسف به اطلاع شما می‌رسانیم که آکیرا توریاما، خالق مانگا، در اول مارس به دلیل هماتوم ساب دورال در ۶۸ سالگی درگذشته است. متاسفانه این اتفاق در حالی رخ داد که او هنوز چندین اثر در میانه‌ی خلق با اشتیاق فراوان داشت. با این حال او مانگاها و آثار هنری زیادی را برای این دنیا به جا گذاشته است. به لطف حمایت افراد زیادی در سراسر جهان، او توانسته بیش از ۴۵ سال به فعالیت‌های خلاقانه‌ی خود ادامه دهد. ما‌ امیدواریم که دنیای منحصر به فرد خلقت آکیرا توریاما همچنان برای مدت طولانی مورد علاقه‌ی همه باشد. این خبر غم‌انگیز را با قدردانی از محبت شما در زمان حیات‌ ایشان به اطلاع شما می‌رسانیم.
مراسم تشییع جنازه‌ی وی با خانواده و بستگان بسیار کمی برگزار شده است. با کمال احترام به اطلاع شما می‌رسانیم که از پذیرش گل، هدایای تسلیت، بازدید و غیره معذوریم. همچنین از شما تقاضا داریم از انجام مصاحبه با خانواده‌‌ی ایشان خودداری فرمایید. فعلا طرحی برای گردهمایی و بزرگداشت این شخص در آینده وجود ندارد، اما پس از تایید به شما اطلاع خواهیم داد. ما عمیقا از درک و حمایت شما مثل همیشه سپاسگزاریم.

Dragon-Ball-Anime-1024x576.jpg
آکیرا توریاما در سال ۱۹۵۵ متولد شد و در ۲۳ سالگی به یک هنرمند مانگا تبدیل شد. او ابتدا در مجله‌ی Weekly Shōnen Jump برای آثاری مانند دکتر اسلامپ شناخته شد، اما بزرگترین اثری که باعث شهرت این هنرمند شد، بدون شک دراگون بال است. این مانگا اولین بار در سال ۱۹۸۳ منتشر شد و در ادامه سر و صدای زیادی در جهان ایجاد کرد. دراگون بال در ادامه به یک مجموعه‌ی چند رسانه‌ای بسیار محبوب با چندین جلد مانگا، یک انیمه‌ی موفق طولانی، چندین فیلم و بازی و انبوهی از کالا‌ها تبدیل شد.

گفتنی است که بازی‌هایی که در آینده بر اساس آثار توریاما عرضه خواهند شد عبارتند از Dragon Ball: Sparking Zero، نسخه‌ی بعدی سری Budakai Tenkaichi، و سند لند، یک بازی اکشن نقش‌آفرینی که در ۲۶‌ آوریل (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بر اساس مانگای سال ۲۰۰۰ او عرضه می‌شود.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DM.JAGUAR
بالا