اخبار کنسولها و سخت افزار مربوط به آنها

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,326
پسندها
1,387
سابقه بازارچه
63

در آپدیت بعدی پلی‌استیشن ۵ قابلیت تنظیم نور چراغ دستگاه اضافه خواهد شد​


ps5-vrr-notext.jpg
کنسول پلی‌استیشن ۵ را می‌توان یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های چند سال اخیر دانست که توانست موفقیت بسیار خوبی در دنیای گیمینگ بدست بیاورد. این کنسول با بازی‌های قدرتمند و عملکرد بسیار خوبی که داشت توانست اعتبار سونی را حفظ کرده و حتی ارتقاء دهد. یکی از دلایل موفقیت پلی‌استیشن ۵ پشتیبانی بسیار خوب شرکت سازنده از این کنسول بود که باعث شد کاربران از آن بسیار راضی باشند.

کنسول پلی‌استیشن ۵ دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است که برخی کاربردی و برخی هم جنبه تزئینی دارند. برای مثال کنترلر این کنسول یکی از بهترین کنترلرهای ساخته شده در تاریخ بازی‌های ویدئویی است که با قابلیت‌های بسیار خاص خود باعث شده طرفداران بسیار زیادی حتی در دنیای گیمینگ روی کامپیوتر داشته باشد.

از طرفی چراغ روی دستگاه پلی‌استیشن ۵ یکی از مواردی است که بیشتر جنبه تزئینی داشته و کاربرد چندانی ندارد. البته این چراغ وضعیت کنسول را به کاربر نشان می‌دهد و حتی به او می‌گوید که کنسول در حالت استندبای (Standby) یا خاموش بودن کامل قرار دارد ولی این چراغ در برخی مواقع بسیار آزاردهنده است. به این شکل که نور این چراغ کم نشده و همین موضوع باعث شده تا در شب برای کاربران چندان خوشایند نباشد.

حال اینطور که به نظر می‌رسد سونی در به‌روزرسانی بعدی این کنسول، در کنار قابلیت‌های دیگر، توانایی تنظیم میزان روشنایی چراغ را نیز اضافه کرده است. این قابلیت در حال حاضر در حالت بتا و آزمایشی قرار دارد ولی به زودی به کنسول اصلی هم اضافه خواهد شد. حالت نوری چراغ کنسول به صورت پیشفرض روی Bright قرار دارد حال کاربران می‌توانند آن را به Medium و Dim تغییر دهند. تقریباً مشابه چیزی که در کنسول پلی‌استیشن ۴ با روشنایی نور چراغ کنترلر دوئل شاک ۴ وجود داشت.

maxresdefault-2-1024x576.jpg
در کنار این قابلیت، قسمت اشتراک محتوا نیز تا حد خوبی تغییر کرده است. به این شکل که در این قسمت شما باید با یک نشانگر کارهای مختلف را انجام داده و می‌توانید از ایموجی برای نشان دادن احساسات خود استفاده کنید. برای استفاده از ایموجی کاربران باید بخش اشتراک‌گذاری صفحه (Share Screen) را به طور کامل و تمام صفحه باز کنند. استفاده از نشانگر باعث می‌شود تا کاربران بتوانند به راحتی موارد مختلف را هایلایت کرده و به طور کلی استفاده از کنسول و بخش اشتراک محتوا را راحت می‌کند.

کنترلر دوئل سنس نیز در این به روزرسانی تغییراتی داشته است. به این شکل که در به روزرسانی بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ اسپیکرهای دوئل سنس کیفیت بالاتری داشته و از طرفی میکروفون آن به راحتی توانایی حذف صداهای مزاحم را خواهد داشت. به طور کلی کیفیت صدا در این کنترلر بهتر از قبل شده تا تجربه لذت‌بخش‌تری را به کاربران ارائه دهد.

تمامی موارد گفته شده امکان دارد که در نسخه نهایی این آپدیت تغییرات زیادی داشته باشند. به دلیل اینکه این به روزرسانی در مرحله آزمایشی قرار داشته و سونی قرار است در آن تغییرات زیادی ایجاد کند. همینطور اینکه سونی با عرضه این به روزرسانی به دنبال بررسی نظرات کاربران هم هست تا این امکانات را به بهترین نحو به کاربران ارائه دهد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DM.JAGUAR

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,326
پسندها
1,387
سابقه بازارچه
63

ایکس‌باکس این پنج‌شنبه رسما از اتفاقات اخیر ابهام‌زدایی می‌کند​


the-future-of-xbox-special-podcast.jpg
در پی شایعات و گزارش‌های مختلف و بلند و بالایی که اخیرا حول ایکس‌باکس و وضعیت آن منتشر شده‌اند، مایکروسافت بالاخره تصمیم گرفته است تا یک مراسم رسمی را برای ابهام‌زدایی و شفاف‌سازی نسبت به این شنیده‌ها برگزار کند. طبق خبری که مایکروسافت دقایقی پیش اعلام کرد، یک پادکست برای صحبت درباره‌ی «آینده‌ی ایکس‌باکس» برای روز پنج شنبه تدارک دیده‌اند. طی این پادکست، «فیل اسپنسر»، مدیر بخش بازی مایکروسافت، «سارا باند»، مدیر ایکس‌باکس و «مت بوتی»، مدیر استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌باکس، از برنامه‌های آینده‌ی مایکروسافت برای ایکس‌باکس پرده‌برداری خواهند کرد.

اگر نمی‌دانید قضایای ایکس‌باکس از چه قرار است، یک مطلب کامل درباره‌ی اینکه شنیده‌ها از چه می‌گویند و چه آینده‌ای در انتظار ایکس‌باکس است برایتان تهیه دیده‌ایم. ظاهرا مایکروسافت سراغ ایکس‌باکس آمده و عذر آن‌ها را خواسته است. فیل اسپنسر هم پس از این حجم از گزارش مختلف، هفته‌ی گذشته‌ به توییتر آمد و نوشت که «حرف‌های شما را می‌شنویم و به‌زودی آینده‌ی ایکس‌باکس را شفاف خواهیم کرد.» نکته این جاست که اسپنسر نه شایعات را تکذیب کرد و نه تلاشی کرد تا جلوی انتشار بیشتر گزارش‌های این چنینی را بگیرد. به نظر می‌رسد که اتفاقات بسیار مهمی در حال رخ دادن باشند.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که بیانیه‌ی خبری مایکروسافت از «مایکروسافت گیمینگ» به‌عنوان بخش بازی خود یاد می‌کند و می‌گوید که قرار است درباره‌ی آینده‌ی ایکس‌باکس صحبت کنند. این لحن صحبت بیش از پیش دخالت‌های مایکروسافت در ایکس‌باکس را گوشزد می‌کند؛ موضوعی که بدون شک منجر به تغییر سیاست‌های مهمی شده است.

پادکست ویژه‌ی ایکس‌باکس برای پخش در روز پنج شنبه ساعت یازده و نیم شب برنامه‌ریزی شده است. می‌توانید از یوتیوب ایکس‌باکس این برنامه را تماشا کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DM.JAGUAR

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,326
پسندها
1,387
سابقه بازارچه
63

کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس بزرگ‌ترین جهش را در نسل‌های کنسول‌ها خواهد داشت​


raw-3.jpg
‌چندی پیش در یک مصاحبه فیل اسپنسر (Phil Spencer) اطلاعات زیادی از آینده ایکس‌باکس منتشر کرد. اول اینکه ۴ عنوان انحصاری ایکس‌باکس قرار است برای کنسول‌ها‌ی سوییچ و پلی‌استیشن ۵ عرضه شوند. همینطور اینکه این شرکت همچنان به ساخت کنسول‌های بازی ادامه خواهد داد و قرار نیست تولید کنسول‌های ایکس‌باکس متوقف شود.

در این مصاحبه سارا باند (Sarah Bond) هم حضور داشت که اطلاعات زیادی در مورد ایکس‌باکس منتشر کرد. برای مثال اینکه کنسول بعدی مایکروسافت قرار است بزرگ‌ترین جهش را در میان نسل‌های کنسول‌ها داشته باشد و این کنسول از لحاظ سخت افزاری پیشرفت بسیار زیادی نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت.

طبق چیزی که باند اعلام کرده، شرکت ایکس‌باکس از لحاظ سخت افزاری نقشه‌های زیادی هم به صورت کوتاه مدت و هم به صورت بلند مدت دارد. در اصل این شرکت انتهای سال ۲۰۲۴ میلادی اخبار جالبی را در زمینه سخت افزاری منتشر خواهد کرد و اطلاعات بیشتری از برنامه آینده مایکروسافت برای کنسول‌ها منتشر خواهد شد. همینطور اینکه در یک توییت مایکروسافت اعلام کرد که یک برنامه راهبردی بسیار خلاقانه برای کنسول‌ها و سخت‌افزار خود در نظر گرفته است.

در ادامه باند توضیح داد که مایکروسافت در حال کار روی نسل بعدی کنسول‌های خود هم هست. اینطور که به نظر می‌رسد این شرکت یک برنامه راهبردی برای نسل بعدی کنسول‌ها نیز دارد و کنسول‌های نسل دهمی ایکس‌باکس در حال طراحی هستند. طبق چیزی که باند اعلام کرده شرکت مایکروسافت برنامه دارد تا بزرگ‌ترین جهش را در زمینه سخت‌افزاری ایجاد بکند. ادعایی که با توجه به رقبای سرسختی که مایکروسافت دارد، کمی سنگین به نظر می‌رسد.

eH7muHj6y4RyJ5QYkGX8oT-1200-80-1024x576.jpg
فیل اسپنسر نیز در مصاحبه اعلام کرد که شرکت مایکروسافت به ساخت کنسول‌های ایکس‌باکس همچنان پایبند است. اسپنسر گفت که به تیم سخت‌افزاری مایکروسافت افتخار کرده و این شرکت همچنان از تیم سخت افزاری خود حمایت خواهد کرد. مخصوصاً اینکه بخش سخت افزاری مایکروسافت برنامه گسترده‌ای برای آینده دارد. اسپنسر در ادامه توضیح داده:

ما به دنبال ساخت دستگاهی هستیم که به حدی خاص باشد که جذابیت زیادی برای گیمرها داشته باشد. در اصل ما خلاقیت تیم سخت‌افزار را آزاد کردیم تا به بهترین نحو دستگاه بعدی را طراحی کنند. همین موضوع باعث شده که من به تیم سخت افزاری افتخار بکنم.
سال گذشته اعلام شد که مایکروسافت قصد دارد یک نسخه بدون دیسک از سری ایکس و یک کنترلر با باتری‌های قابل شارژ را عرضه کند. اینطور که به نظر می‌ر‌سد این برنامه سال ۲۰۲۴ میلادی مایکروسافت بوده و اینطور که به نظر می‌‌رسد این شرکت در سال ۲۰۲۸ میلادی نیز از نسل بعدی کنسول‌های خود رونمایی خواهد کرد. حال اینکه کنسول بعدی مایکروسافت چگونه عمل خواهد کرد هنوز مشخص نیست اما این شرکت برنامه ریزی بسیار زیادی برای آن کرده است.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,326
پسندها
1,387
سابقه بازارچه
63

نینتندو سوییچ ۲ در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد​


Nintendo-Switch.jpg
طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، به نظر می‌رسد که کنسول بعدی نینتندو دیرتر از حد انتظار و در اوایل سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود.

پدرو هنریکه، روزنامه‌نگار برزیلی، ادعا می‌کند که این خبر را از پنج منبع جداگانه دریافت کرده است. به گفته‌ی این منابع، اعضای نینتندو همچنین روی بازی‌هایی با هدف عرضه در اوایل ۲۰۲۵ کار می‌کنند تا در کنار خود کنسول عرضه کنند. پیش از این، رسانه‌ی VGC گزارش داده بود که نینتندو طبق منابع توسعه، قصد دارد کنسول بعدی خود را در اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه کند. این خبر بعدها توسط سایر رسانه‌ها نیز اعلام شد.

هرچند ظاهرا نینتندو به ناشران گفته است که کنسول بعدی آن‌ها اکنون در سه ماهه‌ی اول ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد. به گفته‌ی منابع مختلف، شرکت‌های بازی مستقل از استودیوهای نینتندو نیز اخیرا در مورد این تاخیر مطلع شده‌اند. یکی از منابع اعلام کرده که این تاخیر به این دلیل است که نینتندو بتواند آثاری انحصاری قوی‌تری را برای زمان عرضه‌ی کنسول آماده کند. این احتمال وجود دارد که کنسول نسل بعدی نینتندو از جدول زمانی مشابهی با سوییچ پیروی کند که در ماه مارس منتشر شد. در این میان یکی از سخنگویان نینتندو گفته که این شرکت چیزی برای اظهار نظر ندارد.

NINTENDO-SWITCH2-HERO-1200x624-1-1024x532.jpg
از طرفی دو گزارش شده که دو استودیو که در حال کار بر روی بازی‌های سوییچ ۲ هستند، آثار خود را برای انتشار در اوایل سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌اند اما نمی‌توانند تأیید کنند که آیا این به معنای عرضه‌ی دیرتر از حد انتظار خود کنسول خواهد بود یا خیر. در آخرین جلسه‌ی درآمدی خود در اوایل فوریه، رئیس نینتندو، شانتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، بار دیگر از اظهار نظر در مورد برنامه‌های کنسول نسل بعدی خود خودداری کرد.

مدیر اجرایی در عوض اصرار داشت که نسخه‌ی فعلی نینتندو سوییچ به نوعی «کسب و کار اصلی» نینتندو در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. او گفت که برنامه‌ی این شرکت برای سال مالی آینده در جلسه‌ی توجیهی درآمد بعدی آن در ماه مه به اشتراک گذاشته خواهد شد. در هر صورت سال مالی آینده نینتندو تا‌ آوریل ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت، بنابراین می‌تواند شامل عرضه‌ی کنسول شود.

دکتر سرکان توتو (Serkan Toto)، مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای کنتان گیمز مستقر در توکیو، اخیرا پیش‌بینی کرده که کنسول جدید نینتندو با قیمت ۴۰۰ دلار یا به نوعی ۱۰۰ دلار بالاتر از قیمت زمان انتشار سوییچ، عرضه می‌شود و این احتمال وجود دارد که بازی‌های آن بتوانند قیمت ۷۰ دلاری داشته باشند. کنسول بعدی نینتندو، همانطور که قبلا نیز گزارش شده بود، دوباره دارای ویژگی قابل حمل بودن خواهد بود.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,326
پسندها
1,387
سابقه بازارچه
63

پلی‌استیشن ۵ پرو احتمالا در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود​


ps5-1-1.jpg
به گفته‌ی تحلیلگران صنعت، انتظار می‌رود که سونی در اواخر سال جاری نسخه‌ی جدید پلی‌استیشن ۵ را عرضه کند.

گفتنی است که یک گزارش جدید از CNBC اشاره می‌کند که بسیاری از منابع در صنعت بازی بر این باورند که سونی در حال آماده‌سازی انتشار پلی‌استیشن ۵ پرو در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۴ است. با این حال، این گزارش همچنین هشدار می‌دهد که بعید است سونی شاهد افزایش فروش سالیانه‌ی پلی‌استیشن ۵ در نتیجه‌ی عرضه‌ی نسخه‌ی پرو باشد و همچنین احتمال کاهش قیمت نسخه‌ی معمولی پلی‌استیشن ۵ در نتیجه‌ی این اتفاق بسیار کم خواهد بود. سونی در مورد این گزارش اظهار نظری نکرده است. طبق گفته‌ها سونی می‌خواهد هنگام عرضه‌ی جی‌تی‌ای ۶ در سال ۲۰۲۵، مطمئن شود که یک سخت‌افزار عالی را آماده خواهد داشت.

خبر عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ پرو در سال جاری چیز جدیدی نیست چرا که شایعاتی در تابستان گذشته منتشر شد که رسانه‌ی دیجیتال فانادری در آن زمان بر اساس گزارش روزنامه‌نگاری با نام تام هندرسون که به درستی هم Project Q سونی و هم نسخه‌ی اسلیم با دیسک درایو جداشدنی را پیش‌بینی کرده بود، آن را تحلیل کرد. با این حال، به طور دقیق مشخص نیست که پلی‌استیشن ۵ پرو چه افزایشی در قدرت سخت‌افزاری خود و بهبودهای به همراه خواهد داشت.

PS5-1024x649.jpg

رئیس دیجیتال فاندری در آن زمان اظهار داشت که بخش محاسباتی مورد بحث برای پلی‌استیشن ۵ پرو با نام رمز Viola ظاهرا دارای ۶۰ واحد محاسباتی است که احتمالا چهارتای آن غیرفعال است. این فقط چهار واحد محاسباتی بیشتر از ایکس‌باکس سری ایکس را تشکیل می‌دهد، بنابراین از نظر هزینه اندکی مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. حرکت به سمت فرآیند احتمالی تولید ۵ نانومتری همچنین به این معنی است که بخش محاسباتی می‌تواند با سرعت کلاک بالاتری کار کند.

در این میان مایکروسافت نیز اخیرا تایید کرده که قصد دارد کنسول ایکس‌باکس جدید را در اواخر سال جاری عرضه کند. اگرچه باید دید که آیا این سخت‌افزار از نسخه‌ی اصلی ایکس‌باکس سری ایکس/اس بهتر خواهد بود یا شبیه به بازطراحی‌هایی خواهد بود که سال گذشته شاهد لو رفتن آن‌ها بودیم. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، سال گذشته خاطرنشان کرد که تغییرات مکرر در مشخصات سخت‌افزاری به معنای پیچیدگی بیشتر برای سازندگان و بازیکنان در چیزی است که قبلا بسیار ساده بوده است. در نهایت نینتندو نیز در حال آماده‌سازی سخت‌افزار جدید خود است و سوییچ ۲ را احتمالا در سال ۲۰۲۵ در دسترس بازیکنان قرار خواهد داد.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,326
پسندها
1,387
سابقه بازارچه
63

برای سونی و مایکروسافت افزایش درآمد مهمتر از جنگ کنسولی است​


ps-vs-xbox.jpg
در روزهای اخیر، اعلام اینکه سونی هیچ محصول جدیدی در سری‌های اصلی خود برای عرضه در سال آینده ندارد، به عنوان یک فرصت فوق‌العاده برای مایکروسافت تلقی شد تا بتواند جایگاه خود را در بازار بازی‌های ویدیویی بدست آورد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا ایکس باکس در برابر رقیب اصلی خود با مبارزه‌ی سختی روبرو شده است. قدرت نام تجاری سونی بدون شک یک دلیل مهم است، اما مانع نهایی و به ظاهر غیرقابل عبور، استودیوهای سونی بوده که مجموعه‌ای فوق‌العاده از آثار موفق را در طول دوران پلی‌استیشن ۴ ارائه کرد و این مجموعه تاکنون به نسل نهم نیز منتقل شده است.

مشکلات مایکروسافت در ایجاد مجموعه‌ای از استودیو‌هایی که بتوانند با مجموعه‌ی ذکر شده رقابت کنند، در طول سال‌های اخیر به خوبی مستند شده است. دردسر‌های آن به صورت دائم با مقایسه‌های نامطلوب با استودیو‌های پلی‌استیشن که به مرور بازی‌های موفقی را ارائه می‌کردند، بزرگ‌تر می‌شد. حداقل بر اساس برخی تفاسیر، مایکروسافت اکنون بخش اعظم ۱۰۰ میلیارد دلار خرج‌های اخیر را صرف تلاش برای پر کردن این شکاف کرده است و در این فرآیند به یکی از بزرگترین ناشران بازی در جهان تبدیل شده است. دقیقا مشخص نیست که سونی چگونه توانسته است آنقدر به نوعی به هم ریخته باشد که یک شکاف یک ساله در خط تولید بازی‌های اصلی خود آن هم دقیقا در اواسط نسل و یک نقطه‌ی حیاتی باقی بگذارد.

consoles-1024x576.jpg
سال ۲۰۲۴ به دلیل تاثیر تاخیر‌های دوران همه‌گیری کرونا، سال سختی برای بازی‌ها خواهد بود. این اثری است که بر کل صنعت احساس می‌شود، اما برای سونی به طور خاص، منصفانه است که به این فکر کنیم که آیا تمرکز این شرکت روی بازی‌های سرویس محور به عنوان یک چشم‌انداز که روز به روز کوته‌بینانه‌تر و گمراه‌تر به نظر می‌رسد، توانایی آن را در ارائه‌ی یک جریان ثابت نرم‌افزاری برای پلتفرم خود، مختل می‌کند یا خیر. دلایل اصلی این موضوع هر چه که باشند، اثر آن یکسان است و شاهد سالی بی سر و صدا برای پلی‌استیشن خواهیم بود. هرچه این خشکسالی بیشتر ادامه یابد، نادیده گرفتن بحث‌هایی که نشان می‌دهند بیشتر بازی‌های اصلی پلی‌استیشن ۵ در واقع بازسازی‌های آثار پلی‌استیشن ۴ یا بازی‌های بین نسلی هستند، سخت‌تر می‌شود.

بدون شک لغزش رهبر بازار یک فرصت برای رقبای آن شمرده می‌شود چرا که این منطق «جنگ کنسولی» است. ضعف سونی فرصتی برای مایکروسافت است. در واقع این یک پنجره‌ی یک ساله به نظر می‌رسد که در آن مایکروسافت می‌تواند تمرکز جامعه‌ی بازی را به بازی‌های خود جلب کند، بدون اینکه در معرض مقایسه‌ی دائمی با آثار رقیب خود قرار گیرد. این یک سال فرصتی برای تثبیت خرید‌هایش، بهبود گیم پس و بازگرداندن زندگی به رقابت رو به زوال بین پلی‌استیشن و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس محسوب می‌شود. همه‌ی این‌ها حداقل تا حدی منطقی است و مایکروسافت بدون شک حداقل مقداری برای آن برنامه‌ریزی می‌کند.

به‌ عنوان مثال، به‌نظر می‌رسد که امسال یک به‌روزرسانی سخت‌افزاری برای سری ایکس در راه است که با قضاوت بر اساس اطلاعات فاش‌ شده، به‌طور قابل‌توجهی جالب‌تر از به‌روزرسانی سخت‌افزاری بسیار ضعیف سونی برای پلی‌استیشن ۵ به‌نظر می‌رسد و باید حداقل به افزایش فروش این کنسول کمک کند. روند انتقال بازی‌های کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) به گیم پس نیز احتمالا در طول سال توجه‌ی مثبتی را به خود جلب خواهد کرد. این موارد برای بهتر کردن موقعیت مایکروسافت در بازار در هر زمان مفید خواهند بود. بنابراین در سالی که سونی چیز زیادی برای ارائه ندارد، آن‌ها حتی مؤثرتر از حد معمول خواهند بود.

Xbox-Series-S-1024x576.jpg
در این میان فرار از این واقعیت که ما دیگر در آن جنگ کنسولی نیستیم، سخت است. در برهه‌ای که سونی یک سال مهم از نسل را به خود استراحت داده، طرفداران ایکس‌باکس خود را برای این احتمال که ممکن است مایکروسافت انحصار پلتفرم را کنار بگذارد و آثار اصلی خود را روی کنسول‌های سونی و نینتندو عرضه کند، آماده کردند. هرچند این اتفاق فعلا با آثاری نظیر پنتیمنت و Grounded افتاده، اما برخی این‌ ایده را مطرح کردند که مایکروسافت می‌تواند راه سگا را طی کند و سخت‌افزار را به کلی کنار بگذارد. برخی می‌گویند که جاه‌طلبی‌های چند پلتفرمی این شرکت بسیار گسترده‌تر از آن چهار اثری است که قرار است به پلتفرم‌های دیگر بیاید که دوتای آن به طور رسمی تایید شده است.

این تکامل استراتژی قبلی مایکروسافت است، نه یک انقلاب! این شرکت در حال حاضر بازی‌های زیادی را روی پلتفرم‌های رقیب می‌فروشد که بیشتر آن از طریق ناشران و توسعه‌دهندگان مختلفی است که در سال‌های اخیر خریداری کرده است. با این حال، هفته‌ی گمانه‌زنی‌های عجیب و غریب که مایکروسافت عمدا یا ناآگاهانه با اعلام یک به‌روزرسانی تجاری از قبل به جای صدور بیانیه‌ای سریع در زمان مناسب به آن تنش بیشتری افزود، توجه را به طور کلی بر قلب تجارت بازی‌های مایکروسافت متمرکز کرد.

این تنش قدرت مانور مایکروسافت را به میزان قابل توجهی محدود می‌کند. اگر تمام تلاش استودیو‌ها و ناشران خریداری شده‌ی خود را البته در چارچوب توافقاتی که مجبور به تعهد به آن برای کسب مجوز قانونی برای معامله‌ی اکتیویژن بلیزارد شد، روی پشتیبانی از کنسول‌های ایکس باکس با آثار انحصاری متمرکز کند، بدون شک رشد خواهد کرد. هرچند در این فرآیند با محروم کردن آن‌ها از فروش بازی در کنسول‌های موفق‌تر، درآمد اصلی استودیو‌های خود را تا حدی از بین می‌برد.

xbox-activision-blizzard-1024x576.jpg
البته این امر برای مدیران ارشد مایکروسافت که انتظار بازگشت سرمایه‌ی هنگفت خود را دارند و حداقل تا حدی قرارداد اکتیویژن بلیزارد را تأیید کرده‌اند، جواب نمی‌دهد. از سوی دیگر، اگر به طور کامل روی این جنبه تمرکز کند، یعنی بهبود درآمد‌های بخش بازی مانند ادامه‌ی رشد آن به عنوان ستونی از تجارت مایکروسافت بدون نگرانی در مورد پیامد‌های استراتژیک برای ایکس‌باکس، در این صورت خطر از دست دادن جاه‌طلبی‌های پلتفرم خود را دارد و خود را در آینده‌ای قفل می‌کند که باید ۳۰ درصد از بخش بسیار زیادی از درآمد بازی خود را به سونی یا نینتندو بپردازد. در واقع هیچ کدام از گزینه‌ها خوشایند نیستند و مایکر‌وسافت می‌خواهد راه سومی را بیابد و بین دو هدفی که به آسانی قابل تطبیق نیستند، حرکت می‌کند.

این یک زمینه‌ی کاملا جدید برای جنگ کنسولی است، هرچند بعید است که چارچوب‌بندی جنگ کنسول‌ها حتی برای درک آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد مفید باشد. موضوع این است که سونی با مجموعه مسائل مشابهی مواجه است. از برخی جهات سونی در موقعیت بهتری قرار دارد چرا که آثار انحصاری قدرتمندتری دارد اما با مواردی روبرو است. عدم انتشار بازی انحصاری توسط سونی در سال آینده خود یک مشکل است، اما در درازمدت، یک سوال بزرگ در مورد اینکه این شرکت چگونه درآمد خود از بازی را افزایش می‌دهد وجود دارد.

PS5-1024x649.jpg
در نتیجه، درست همانطور که مایکروسافت در تلاش است تا استراتژی خود را برای آینده‌ای چند پلتفرمی مشخص کند، سونی نیز با عرضه‌ی بازی‌های انحصاری خود روی رایانه‌های شخصی، خرید بانجی و غیره نگرانی‌های مشابهی را حل می‌کند و از طرفی جاه‌طلبی‌های سرویس محور آن، همگی به آینده‌ای اشاره می‌کنند که در آن بازی‌های سونی فراتر از سخت‌افزار پلی‌استیشن تجربه خواهند شد.

البته بهتر است بدانید که هیچ کدام از این‌ها به این معنی نیست که رقابت بین سونی و مایکروسافت از بین خواهد رفت. مایکروسافت بسیار دوست دارد که محبوبیت کنسول سونی را تا حدی داشته باشد و سونی سخت کار خواهد کرد تا این موقعیت را از دست ندهد. با این حال، روز به روز بیشتر و بیشتر احساس می‌شود که جنگ کنسولی یک موضوع فرعی است و اولویت واقعی هر دوی این شرکت‌ها این است که بفهمند چگونه می‌توانند از نظر درآمدی رشد و در راه رسیدن به این هدف، استراتژی‌هایی که ممکن است از منظر جنگ کنسولی دیوانه‌کننده به نظر برسند را در دستور کار قرار داده‌اند.
 

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,326
پسندها
1,387
سابقه بازارچه
63

ایکس‌باکس سری ایکس طرح باب اسفنجی رسما از سمت مایکروسافت معرفی شد!​



Xbox_Series_X_Spongebob.jpg
شرکت مایکروسافت به عرضه باندل (Bundle) عجیب و مختلف برای کنسول‌های خود مشهور است. این شرکت تنوع بسیار زیادی در عرضه باندل‌های مختلف داشته و ترسی از پیاده کردن طرح‌های مختلف روی کنسول‌های خود ندارد. مخصوصاً اینکه هر دو کنسول سری اس و ایکس ظاهر ساده‌ای داشته که باعث شده برای طراحی باندل بسیار مناسب باشند.

حال نوبت به یکی از کرکترهای بسیار دوست داشتنی در دنیای کارتون‌ها رسیده است. شرکت مایکروسافت اعلام کرده که به صورت محدود یک باندل با طرح باب اسفنجی (Sponge Bob) عرضه خواهد کرد. این باندل تنها برای کنسول سری ایکس عرضه خواهد شد و حدود ۷۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. همینطور اینکه در جعبه این کنسول، بازی آل استار براول ۲ (All Star Brawl 2) نیز قرار خواهد داشت.

چیزی که این باندل را جذاب کرده شباهت آن به باب اسفنجی است. باب نیز یک ظاهر بسیار ساده و مکعبی داشته که به طور کامل با کنسول ایکس‌باکس سری ایکس سازگار است. همینطور اینکه محدود بودن این کنسول باعث شده که ارزش بسیار زیادی داشته باشد. به همین دلیل است که قیمت بالایی داشته ولی برای یک کلکسیون‌دار همین موضوع اهمیت دارد.

umd_Xbox_SpongeBob_social_1920x1080-r3v3-12c4a4cb49561f6e7a72-1024x576.jpg
نکته جالب اینجاست که مایکروسافت تغییرات زیادی در سیاست‌های خود در این مدت ایجاد کرده است. این شرکت تصمیم گرفته تا عناوین مختلف انحصاری خود را برای پلتفرم‌های دیگر مثل پلی‌استیشن و نینتندو سوییچ عرضه کند. در نتیجه روند ایکس‌باکس تغییر کرده و بیشتر به سمت تبدیل شدن به یک ناشر گسترده بازی در حال حرکت است.

نکته اصلی اینجاست که بازی‌های ایکس‌باکس طرفداران زیادی دارند و اکثر این افراد کاربران کنسول‌های مایکروسافت هستند. در نتیجه این تغییر در استراتژی فروش باعث شده که این افراد حس کنند کنسول‌هایشان ارزش خاصی ندارد. شرکت مایکروسافت اعلام کرده که شاید عناوین مختلف را روی پلتفرم‌های دیگر عرضه کند ولی سرویس گیم‌پس همچنان به صورت انحصاری در کنسول‌های ایکس‌باکس باقی خواهد ماند.

umd_Xbox_SpongeBob_social_1920x1080-r3v2-002-d3c1debba94c21763d4d-1024x576.jpg
با این کار کنسول‌های ایکس‌باکس ارزش خود را حفظ کرده و کاربران نیز حس بدی نخواهند داشت. در حال حاضر هم وضعیت تقریباً به همین شکل است. دلیل اصلی خرید کنسول‌های ایکس‌باکس اشتراک گیم‌پس است. این اشتراک به شدت به صرفه بوده و از طرفی اکثر بازی‌های مایکروسافت را از روز اول در خود دارد. همین موضوع باعث شده تا برتری محسوسی نسبت به رقبای خود داشته باشد و یک اشتراک بسیار به صرفه و با ارزش باشد.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DM.JAGUAR

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,326
پسندها
1,387
سابقه بازارچه
63

دسته‌های جدید ایکس‌باکس با طرح فال‌آوت معرفی شدند​


xbox_controller.jpg
اگر شما از طرفداران مجموعه فال اوت (Fallout) باشید می‌دانید که چیزی تا عرضه سریال این مجموعه باقی نمانده‌ است. مجموعه فال اوت را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و زیبا‌ترین مجموعه‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی دانست که توانست موفقیت بسیار خوبی در این مدت کسب کند. به همین دلیل شرکت سازنده نیز تصمیم گرفت تا سریال آن را نیز ساخته و به زودی عرضه کند.

حال برای اینکه یک تبلیغ کوچک نیز برای این سریال انجام شود، مایکروسافت تصمیم گرفت تا از دسته‌های جدیدی با زمینه فال اوت رونمایی کند. در اصل این دسته‌های خاص جزئی از بخش Design Lab هستند و کاربران باید وارد این بخش از سایت ایکس‌باکس شده و کنترلر مورد علاقه خود را با ظاهر فال اوت طراحی کنند.

این ظاهر جدید که برای کنترلرهای ایکس‌باکس معرفی شده دارای طراح‌های مختلفی از والت بوی (Vault Boy) است. والت بوی را می‌توان نماد سری فال اوت دانست و حضور آن در چیزی که قرار است این مجموعه را تبلیغ کند الزامی است. همینطور اینکه لوگوی ایکس‌باکس در بالای دسته کمی تغییر کرده و ظاهر خاصی به خود گرفته است.

Fallout-Special-controller-9a502e8a5d7e32411861-1024x576.jpg
نکته مثبت اینجاست که وقتی این حالت به بخش Design Lab معرفی شده باشد، یعنی کاربران می‌توانند شخصی‌سازی‌های دیگر نیز با این کنترلر انجام دهند. در نتیجه دست افراد برای طراحی کنترلر مخصوص خود باز بوده و می‌توانند از این حالت فال اوت نیز استفاده کنند. همین موضوع باعث می‌شود که ظاهر خاصی به خود گرفته و هر کنترلر با مورد دیگر متفاوت باشد.

مشکل اینجاست که استفاده از این ظاهر فال اوت حدود ۵ دلار قیمت دارد. حال با توجه به اینکه این حالت در بخش Design Lab است کاربران باید نزدیک به ۸۵ دلار برای یک کنترلر ساده ایکس‌باکس هزینه کنند که کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد. البته لازم به ذکر است که طراحی آن خاص بوده و می‌توان گفت که کنترلر حالت کلکسیونی به خود می‌گیرد.

برای مقایسه اگر شما در همین بخش مایکروسافت تلاش کنید یک کنترلر الیت سری ۲ طراح کنید حدود ۱۵۰ دلار هزینه خواهد داشت. با این حال کنترلر الیت سری ۲ دارای قابلیت‌های بسیار زیادی است که باعث می‌شود یک دسته کاملاً حرفه‌ای باشد. در اصل مایکروسافت با این بخش Design Lab در حال آزمایش کاربران خود است. آزمایش اینکه گیمرها تا چه حد حاضر هستند برای ظاهر دستگاه و دسته خود هزینه کرده و وقت خود را صرف طراحی آن‌ها بکنند.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: DM.JAGUAR

Black HAF

GODLiKE
کاربر فعال بازارچه
عضویت
2011-09-16
نوشته‌ها
1,326
پسندها
1,387
سابقه بازارچه
63

لگو ایکس‌باکس ۳۶۰ دو برابر یک کنسول واقعی قیمت دارد و لگو هم نیست!​


xbox_360_mega_bloks_sean_hollister_verge_016-2.jpg
اگر شما از گیمرهای قدیمی باشید قطعاً با کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ آشنایی دارید. کنسول بسیار موفق شرکت مایکروسافت که توانست یک رقیب سرسخت برای پلی‌استیشن ۳ باشد. این کنسول توانست در ایران هم محبوبیت زیادی پیدا کند و به یکی از پرطرفدارترین کنسول‌ها در ایران تبدیل شود.

موفقیت ایکس‌باکس ۳۶۰ به چند دلیل مختلف بود. اول اینکه این کنسول دارای بازی‌های بسیار با کیفیت و خوب بود. دوم اینکه سیستم آنلاین آن نسبت به سونی برتری زیادی داشت و به همین دلیل افراد زیادی که تجربه آنلاین بازی‌ها را دوست داشتند، به استفاده از این کنسول تمایل بیشتری داشتند.

کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ در سال ۲۰۰۵ معرفی شد. از آن زمان ما شاهد چندین مدل مختلف از این کنسول بودیم و مهم‌تر از همه ایکس‌باکس ۳۶۰ دارای دوربین حرکتی مایکروسافت یعنی کینکت (Kinect) بود. حال با گذشت نزدیک به ۱۹ سال از عرضه این کنسول، شرکت لگو تصمیم گرفته تا یک ست جدید به شکل آن عرضه کند.

این ست لگو ۱۳۴۲ قطعه داشته و به شما اجازه می‌دهد تا یک کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ لگویی داشته باشید. از لحاظ ظاهری این ست لگو بسیار دقیق و مشابه با کنسول اصلی است ولی از لحاظ قیمتی اینگونه نیست این ست لگو حدود ۱۸۰ یورو قیمت داته که نزدیک به ۲ برابر بیشتر از چیزی است که شما برای یک کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ دست دوم هزینه می‌کنید.

gvFgxDbf5VWoKBi5cPyVp3-1200-80-1024x575.jpg
این ست لگویی توانایی اجرای بازی ندارد و فقط برای افرادی است که دوست دارند به شکل نمادین آن را داشته باشند. این در صورتی است که یک کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ قیمت بسیار کمتری داشته و شما به راحتی می‌توانید یک نسخه سالم آن را از فروشگاه‌های مختلف با قیمت بسیار کم خریداری کنید.

کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ در زمان عرضه توانست عملکرد بسیار خوبی در دنیای گیمینگ داشته باشد. این عملکرد باعث شد تا مایکروسافت نیز به آن احترام زیادی بگذارد و نشانه‌های طراحی آن هنوز در دستگاه‌های جدید مایکروسافت هم وجود دارد. ایکس‌باکس ۳۶۰ برای بسیاری از گیمرها دوران طلایی گیمینگ بود و برای آن عناوین بسیار با کیفیتی عرضه شد.

کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ در زمان عرضه بدون ایراد نبود. این کنسول در چند سال اولیه با حلقه قرمز مرگ روبرو می‌شد. به این شکل که حلقه دور دکمه روشن خاموش دستگاه به رنگ قرمز در آمده و کنسول به طور کامل خاموش می‌شد. در نتیجه شما نمی‌توانستید از آن استفاده کنید و دستگاه به طور کامل از بین می‌رفت.

مایکروسافت با عرضه چندین مدل جدید مشکلات این دستگاه را تا حد زیادی برطرف کرد و در سال ۲۰۱۰ یک نسخه کاملاً جدید و بدون ایراد به نام ایکس‌باکس ۳۶۰ اسلیم را برای آن عرضه کرد. در کنار اسلیم یک سنسور حرکتی به نام کینکت هم کنار دستگاه عرضه می‌شد که باعث شد ایکس‌باکس ۳۶۰ به یک دستگاه کامل تبدیل شود. دستگاهی که ساعت‌ها گیمرها و خانواده‌ها را سرگرم کرده و یک تجربه بسیار خاص را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
 
بالا